اخبار

به گزارش  روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان گلستان

سید صمد ضیائی مدیر شرکت  خدمات حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان  گفت:کشاورزان حتما آزمون خاک را در دستور کار خود قرار دهند تا بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه ازته، فسفاته  و پتاسه اقدام کنند.
وی  تصریح کرد: از۱۵ شهریور ماه ، سال زراعی ۱۴۰۳-،۱۴۰۲ آغاز می شود و کشاورزان  درحال  تکاپو آماده سازی بستر برای کشت محصولات پاییزه باشند.وی افزود: کشاورزان برای اینکه تولید و به دنبال آن درآمدشان تحت تاثیر قرار نگیرد، حتما به توصیه‌های فنی و کارشناسی توجه دقیق داشته باشند
و بیان کرد: برای اینکه محصول خوبی برداشت کنیم باید از نهاده های تولید هم به شکل مطلوب و هم به اندازه استفاده کنیم؛ یکی از این نهاده ها کودهای شیمیایی است.
ضیائی ادامه داد: با توجه به اینکه ما در استان گلستان سالانه دوبار محصول کشت می کنیم، خاک نیازمند مواد غذایی است تا بتواند محصول بعدی را به شکل مناسب به ثمر برساند.
و خاطرنشان کرد: حد مطلوب عناصرغذایی شامل فسفر ۱۲ الی ۱۵پی پی ام،پتاس۲۵۰ الی۳۰۰پی پی ام، ازت کل ۰/۲الی۰/۱۳درصد می  باشدکه پائین تر از این میزان حد بحرانی است.
به کشاورزان توصیه می شود با انجام آزمون خاک، از وضعیت خاک مزرعه خود مطلع شوند و بر اساس آن نسبت به تهیه کودهای پایه اقدام کنند.
ضیائی گفت: از کشاورزان درخواست داریم کود کشاورزی مورد نیاز خود را حتماً از کارگزاری های مجاز این شرکت  تهیه کنند تا دچار ضرر و زیان نشوند.
کلمات کلیدی : آزمون خاک کود پایه
اخبار برگزیده