اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور تاکید کرد:اهداف این همایش‌ها آشنایی بدون واسطه کارگزاران و کشاورزان با کودهای جدید و شرکت‌های تولید کننده کود است

اهداف این همایش‌ها آشنایی بدون واسطه کارگزاران و کشاورزان با کودهای جدید و شرکت‌های تولید کننده کود است مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با بیان اینکه افزون بر ۹۰ درصد کودهای مصرفی کشور تولید داخل و منطبق با استانداردهای روز دنیاست، ادامه داد: با ۷۷ شرکت تولیدکننده برای تولید و تامین یک هزار و ۱۶۹ قلم کودی ۹۸ تفاهم‌نامه منعقد شده است.

محمدمهدی سعیدی روز سه‌شنبه در حاشیه همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اظهار داشت: یکی از اهداف مهم سیاست وزارت جهادکشاورزی از دوره پیشین تاکنون حرکت به سمت تولید کودهای بیولوژیک و ترغیب شرکت‌های تولیدکننده برای ایجاد کودهای بیولوژیک است.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور گفت: میانگین مصرف کودهای شیمیایی در دنیا ۵۰۰ کیلوگرم در هکتار است که این مقدار در کشور حدود ۱۵۰ کیلوگرم در هکتار و ۳۵۰ کیلوگرم کمتر از میانگین جهانی است.

سعیدی با اشاره به فعالیت بزرگترین شبکه توزیع نهاده های کشاورزی از جمله انواع کودها، ادامه داد: سه هزار و ۵۰۰ کارگزار فعال در سراسر کشور مشغول توزیع نهاده‌های کشاورزی هستند و شرکت‌های تولیدکننده کودهای کشاورزی بخش خصوصی امکان عقد قرارداد با شبکه توزیع را دارند.

وی افزود: در این راستا با توجه به اهمیت جایگاه شرکت‌های دانش‌بنیان در تولید توامان علم و خلاقیت، یکی از مهمترین اهداف شرکت خدمات حمایتی در سراسر کشور همکاری و مشارکت با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه تولید کودهای بیولوژیک و سازگار با طبیعت برای تولید یک محصول استاندارد است.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور با بیان اینکه افزون بر ۹۰ درصد کودهای مصرفی کشور تولید داخل و منطبق با استانداردهای روز دنیاست، ادامه داد: با ۷۷ شرکت تولیدکننده برای تولید و تامین یک هزار و ۱۶۹ قلم کودی ۹۸ تفاهم‌نامه منعقد شده است.

وی در خصوص هدف از برگزاری این همایش‌ها در اقصی نقاط کشور به صورت سالانه توضیح داد: با توجه به اینکه هر بار به تعداد شرکت‌های تولیدکننده کود اضافه می‌شود، برگزاری این همایش‌ها در معرفی شرکت‌های تولیدکننده کود و جدیدترین محصولات تولیدی به کارگزاران، کشاورزان و توزیع‌کنندگان موثر است.

مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور اظهار کرد: با توجه به اهمیت مقوله تامین امنیت و افزایش تولید باکیفیت محصولات غذایی و در راستای تحقق منویات و دغدغه‌های رهبری مبنی بر حمایت از تولید و بکارگیری شرکت‌های دانش‌بنیان این همایش‌ها برگزار می‌شود.

سعیدی افزود: یکی دیگر از اهداف این همایش‌ها آشنایی بدون واسطه کارگزاران و کشاورزان با کودهای جدید و شرکت‌های تولید کننده کود است.

وی با اشاره به میزان تولید سه میلیون تن کود توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور، افزود: شرکت خدمات حمایتی کشور سه نوع کود شامل اوره، فسفاته و پتاسه را تولید و به نرخ یارانه‌ای و دولتی بین کارگزاران برای مصرف کشاورزان توزیع می‌کند.

وی با بیان اینکه کودهای تولید داخل امتحان کیفیت و مرغوبیت خود را پس داده اند، گفت: با توجه به آشنایی کشاورزان با کودها و برگزاری کلاس‌های ترویجی، رغبت آنها برای استفاده از این کودها زیاد است و بسیاری از کشاورزان تولیدکننده صنعتی هستند.

در ادامه سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام هم گفت: یکی از رسالت های اصلی شرکت تامین نهاده های کشاورزی برای کشاورزان و ایجاد تعادل در سبدهای کودی مصرفی آنها با منشا شیمیایی و بیولوژیک است که باعث افزایش راندمان محصول و تولید انواع کود با رعایت ملاحظات زیست محیطی می شود.

سیامک بیگی افزود: امروز ۱۰ شرکت طرف قرارداد با شرکت مرکزی خدمات حمایتی کشاورزی در این همایش حضور دارند که از طریق این گردهمایی کشاورزان پیشرو، کارشناسان و کارگزاران بخش خصوصی ارتباط برقرار می کنند.

وی با بیان اینکه ترکیبات هدف عمده تولید کودهای نوین خاصیت بیولوژیکی و مبارزه آفات و بیماری ها است، ادامه داد: از کودهای جدید و ترکیبات نوین در مزارع ترویجی استفاده می شود تا اثر بخشی این ترکیبات جدید مشخص شود.

این همایش با حضور شرکت های تولیدکننده کود بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان از نقاط مختلف کشور و حضور کارگزاران و کشاورزان استان ایلام به مدت یک روز برگزار شد.

 

کلمات کلیدی : همایش ایلام کودهای مصرفی
اخبار برگزیده