به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی:
سیدمحمد آقامیری روز چهارشنبه ۲۷ اردیبهشت در سومین گردهمایی مدیران روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی در تبریز گفت: روابط عمومی بهترین و زیباترین پل ارتباطی برای اطلاعرسانی عمل و خدمت از سوی سازمان به مردم است. روابط عمومیکار یک لشکر را میکند و نگاه رهبری به روابط عمومی همین است و به این دلیل موضوع جهاد تبیین را مطرح فرمودند.
وی با بیان اینکه جهاد تبیین گرهگشای مسایل است، اظهار کرد: دشمنان قسم خورده ایران برای گرفتن آرامش مردم، ایجاد ناامیدی در جامعه و ناکارآمد نشان دادن نظام اسلامی تلاش میکنند و روابط عمومیها باید با عمل به جهاد تبیین و برجسته کردن کارهای انجام شده، تلاشهای دشمن را ناکام گذارد. وی با تاکید بر جایگاه ویژه روابط عمومی، افزود: گاهی اوقات میتوان دشمن را مایوس کرد حتی اگر کاری نشده باشد، در حالی که کارهای زیاد انجام شده و اگر این کارها اطلاعرسانی نشود، موجب خوشحالی دشمنان میشود.
دکتر آقامیری با تاکید بر این که روابط عمومی مشاور عالی رییس سازمان است، یادآور شد: اگر جایگاه مشاور در استانها و سازمانهای جهادکشاورزی برای روابط عمومی تعریف نشده اعلام کنند تا از تهران، ابلاغ رسمی شود. سرپرست وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه بهترین مشاور رییس، روابط عمومی است، گفت: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم و خدمت است و باید نگاه ویژه به آن داشت چرا که یکی از وظایف روابط عمومی، اقناعسازی است. سرپرست وزارت جهادکشاورزی گفت: مردم به دنبال آگاهی هستند و روابطعمومی نهاد آگاهیبخش و اطلاعرسان هر سازمانی است و بنا بر فرموده رهبر معظم انقلاب «اگر کاری میکنید به مردم اطلاعرسانی شود که چه اتفاقی افتاده است». وی ادامه داد: برنامهای تدوین میشود و در طول این برنامه کارهایی انجام خواهد شد؛ روابطعمومی اطلاعرسان، همافزا و اعتمادساز و به دیگر بیان پیوست اجتماعی طرح است.