جزئیات مقاله

مترجم: اشکان کوشش

 

واقعیت مخلوط، واقعیت بسط داده شده، واقعیت مجازی، واقعیت تکمیلی! این روزها هیچ کمبودی در زمینه «واقعیت های جایگزین» وجود ندارد و سر و صدای زیادی در مورد چگونگی اعمال تغییرات بر دنیا و راه و روش تجارت به وسیله این شبیه سازی های دیجیتال وجود دارد.

این تکنولوژی ها جذاب هستند و دید تجاری جدیدی به وجود می آورند، اما گمراهی به وسیله آنها بسیار ساده اتفاق می افتد. حقیقت این است که شما باید از تأثیر مثبت استفاده از این قبیل تکنولوژی ها در تجارت خود مطمئن باشید. با تجربه من به عنوان مدیر اجرایی بازاریابی، راه حل های واقعیت مخلوط، ساده ترین راه مشخص کردن توابع و فرآیند هایی هستند که تحت تأثیر این تکنولوژی جدید قرار خواهند گرفت.

 

دو زمینه وجود دارند که شما می توانید از واقعیت مخلوط به منظور بهبود فعالیت های درونی تجارت خود استفاده کنید:

همکاری و سخنرانی ها

«ببخشید، صدای سیستم من قطع بود»؛

«می توانید صفحه من را ببینید؟»؛

«سلام. صدای ما را می شنوید؟»؛

«صفحه شما هنگ کرده است.»

اگر تا به حال در یک تماس کنفرانس و یا چت ویدئویی حضور داشته اید، احتمالاً با این عبارات آشنا هستید.

با به کارگیری واقعیت مخلوط می توانید با استفاده از هدست، دور یک میز کنفرانس مجازی بنشینید، آواتار دیگر حضار را ببینید و همگی به یک صفحه مجازی نگاه کنید. در حال حاضر اپلیکیشن های کنفرانس مجازی وجود دارند که برقراری ارتباط به این صورت را به واقعیت تبدیل کرده اند و در آینده کیفیت این تکنولوژی بهبود پیدا خواهد کرد.

این روش در سخنرانی های فروش و بازاریابی نیز کاربرد دارد. به جای پرواز به آن سوی کشور برای یک ملاقات 30 دقیقه ای، می توانید در فضای مجازی با مشتریان خود دیدار کنید، ایده های خود را با روش های کاملاً جذاب با آنها در میان بگذارید، و برای جلب توجه بیشتر، به دنبال جایگزینی نمودارها و صفحه های پاورپوینت با تصویرسازی حقیقی باشید.

آموزش و حل مسئله

نشستن دور یک میز برای یادگیری سناریوهای ساختگی، همواره با آنچه در دنیای واقعی با آن روبه رو خواهیم شد سازگار نخواهند بود. دلیل اهمیت بیشتر تجربه نسبت به آموزش های آکادمیک هنگام یافتن کار نیز در همین است.

به همین دلیل استفاده شرکت هایی مانند آزمایشگاه های STRIVR از واقعیت مخلوط به منظور یافتن روش های جدید برای آموزش و پرورش کارمندان، منطقی به نظر می رسد. هر موقعیت شرایط خاص خود را دارد و شما می توانید از آموزش مجازی استفاده کنید و به کارمندان خود اجازه دهید شرایط دنیای واقعی را با تنظیماتی خاص به دست آورند.

هنگام کار، واقعیت تکمیلی می تواند در زمینه حل مسائل با از میان برداشتن خطاها و زمان مورد نیاز برای رسیدگی به کارها کمک کند. برای مثال، آپ اسکیل (Upskill) در حال کمک به شرکت بوئینگ (Boeing) برای آزمایش ابزار پوشیدنی واقعیت تکمیلی به منظور کمک به کارمندان برای انجام سریع تر و بهتر وظایف با سیستم عامل بی درنگ (real time)، هندزفری و نمودارهای سه بعدی هم کنشی است.

تکنولوژی واقعیت مخلوط موقعیت ایده آلی را برای تیم ها به منظور تجربه این مفاهیم در شرایطی کاملاً چشمگیر و در دنیای مجازی و یا با جایگزینی این مفاهیم در دنیای فیزیکی با استفاده از واقعیت تکمیلی فراهم می سازد که اجازه استفاده از ابزار مختلف را در راه هایی غیر قابل تصور به کاربران ارائه می کنند.

کلید اصلی اجرای مؤثر است

تکنولوژی به تنهایی پاسخی برای حرکت رو به جلوی تجارت شما نخواهد بود. اجرا و استفاده از آن باید در راستای هدف ارتقای فرآیند تجارت و افزایش بازده باشد. آنچه رهبران تجاری باید در نظر داشته باشند این است که واقعیت مخلوط، همانند تمامی تکنولوژی های جدید، نیازمند زمان برای یادگیری اجرای مؤثر است. آنها باید از انجام صحیح مراحل هنگام معرفی تکنولوژی و آموزش آن اطمینان حاصل و بودجه لازم برای حمایت از تیم به منظور رسیدن به بهبود ها و وعده های این تکنولوژی جدید را فراهم کنند.

موارد بالا دو روش عالی بهبود داخلی تجارت ها به واسطه واقعیت مخلوط هستند، اما پیش از تفکر دقیق در مورد بهترین راه استفاده و یا شرایط خاصی که می توانید از آن استفاده کنید، تحت تأثیر سر و صدای این تکنولوژی قرار نگیرید. هنگامی که اهداف خود را یافتید، احتمال بسیار زیادی وجود دارد که تجارت مجازی و تکمیلی در افق کاری شما قرار گیرد.