اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 

در یک ماه گذشته ۴۴۳ تن کود پتاسه و فسفاته بین کشاورزان خراسان جنوبی توزیع شد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: این مقدار کود در یک ماه گذشته به کارگزاری‌های فعال در استان برای توزیع بین کشاورزان به فروش رسیده است.

مهدی نوفرستی افزود: به منظور اثر بخشی کود‌های پایه بر عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی باید مصرف متعادل کود‌های پایه بین بهره برداران بخش کشاورزی ترویج شود.

وی بر اهمیت استفاده متعادل کود‌ها تاکید کرد و گفت: با همراهی کارگزاران توزیع کود در  استان، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی بر اساس ارزیابی انجام شده در یک ماه گذشته رتبه سوم در عملکرد و فروش کود‌های پایه بویژه فسفاته و پتاسه داشته و ۶۶ درصد برنامه مدنظر تحقق یافته است.
نوفرستی افزود: در مصرف غیر متعادل کود‌های پایه، نه تنها به لحاظ اقتصادی کشاورزان متضرر می‌شوند بلکه نقش بسزایی در کاهش بر عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته و در کاهش مقاومت به تنش‌های محیطی، آفات و بیماری‌ها می‌تواند موثر باشد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان به همه کشاورزان توصیه کرد: تا هنگام دریافت حواله کود، مطالبه کنند تا کود‌های پایه بصورت متعادل در حواله صادر شده از سوی مراکز جهادکشاورزی وجود داشته باشد.

وی گفت: انواع کود‌های شیمیایی به میزان لازم و کافی تدارک دیده شده و در استان موجود است.

 

اخبار برگزیده