اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان؛

عبدالحسین ادیبان مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان اظهار داشتند: مطابق ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی مکلف گردید که در سال جاری مقدار 200 هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات را تامین و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بین کشاورزان عزیز توزیع نماید. با توجه به شناخت کشاورزان از اثربخشی این کود فسفاته و نیاز بخش کشاورزی به آن، بلافاصله برنامه تامین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

وی افزود: سهمیه کودی استان زنجان 1200 تن می‌باشد که از پایان مهر ماه آمادگی داریم کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم. هیچ نوع محدویتی از نظر نوع کشت و محصول وجود نداشته و در چارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز پس از دریافت حواله از مراکز خدمات کشاورزی وابسته به سازمان جهاد کشاورزی، به هر میزان که مراکز خدمات مجاز بدانند و کود دی‌آمونیوم‌فسفات به آنها تخصیص داده شود، می‌توانند این کود را از کارگزاری‌های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان زنجان دریافت نمایند.

شرکت خدمات حمايتي کشاورزي يکي از مهم‌ترين شرکت‌هاي زيرمجموعه وزارت جهاد کشاورزي است که به‌عنوان اولين و بزرگترين زنجيره تامين و توزيع نهاده‌های کشاورزي در ايران، وظيفه بسيار مهم تامين و توزيع انواع نهاده‌هاي کشاورزي بویژه کودهاي يارانه‌اي را در کشور برعهده دارد. اين شرکت تاکنون اين وظيفه حساس را به بهترين نحو ممکن، به انجام رسانده و علي‌رغم وجود تمامي چالش ها در چند سال اخير به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریم های ظالمانه و ...، توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامي کودهاي یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نياز کشاورزي کشور را به موقع تأمين نموده و از طریق 3500 کارگزار در کشور توزیع کود خود، در اختيار کشاورزان در سراسر کشور قرار دهد.