اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،

حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه مقدار 877 تن کود کشاورزی فسفاته بین انبار کارگزاران در سطح استان توسط پیمانکار حمل توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول: انواع کودهای کشاورزی به صورت یارانه‌ای با قیمت‌های مصوب، تحت کنترل و نظارت کامل این مدیریت با صدور حواله الکترونیکی برای مصرف کشاورزان تامین می‌شود.

ابراهیمی‌زاده در ادامه گفت: کودهای فسفاته یک ماده مغذی ضروری به حساب می‌آید که هم به‏ عنوان بخشی از چندین ترکیب ساختاری کلیدی گیاه و هم به ‏عنوان یک کاتالیزور در تبدیل چندین واکنش بیوشیمیایی کلیدی در گیاهان نقش اساسی دارد. همچنین عنصر فسفر به دلیل نقشی که در جذب و تبدیل انرژی خورشید به ترکیبات گیاهی مفید دارد، بسیار حائز اهمیت است. همچنین استفاده از کود فسفات باعث افزایش ظرفیت تثبیت نیتروژن در محصولات کشاورزی و بهبود کیفیت محصولات می‌شود.

وی در پایان افزود: برای حمایت از حقوق کشاورزان در عملیات پایش، کنترل و جلوگیری از ورود کودهای ناسالم به چرخه کشاورزی استان، اقدامات مستمری توسط مدیریت این شرکت از کارخانه‌های تولیدی تا انبار کارگزاری‌ها انجام می‌شود.