اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان

بهروز الیاسی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان با بیان اینکه تأمین، تدارک و توزیع انواع کودهای کشاورزی برای تغذیه گیاهان، برعهده این شرکت است گفت: در سال ۱۴۰۲ موفق شدیم برنامه ۱۲۰ هزار تُنی انواع کودهای کشاورزی مورد نیاز کشت های استان را محقق کنیم و در سال ۱۴۰۳ نیز برنامه ۱۳۰ هزار تنُی به ما تکلیف شده و در حال تأمین، تدارک و توزیع آن هستیم.

وی افزود: در حال حاضر که در آستانه کشت‌های پاییزه استان قرار داریم، آماده تأمین تمامی کودهای مورد نیاز کشاورزان هستیم و از کشاورزان درخواست می کنیم هرچه سریع‌تر برای دریافت کودها اقدام کنند تا شاهد ازدحام و شلوغی مراکز توزیع در ماه‌های مهر و آبان نباشیم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان همدان گفت: کشاورزان می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات مناطق خود بعد از دریافت حواله الکترونیکی از کارگزاری ‌ها و عاملین فروش شرکت، کودهای کشاورزی خود را دریافت کنند.

الیاسی گفت:  تعداد ۱۰۰ کارگزار فعال در استان آماده خدمات‌ رسانی به کشاورزان هستند.

ایشان در ادامه به رابطه مستقیم تغذیه بهینه و مناسب گیاه با کمیت و کیفیت محصولات تولیدی اشاره کرد و افزود: هرچقدر تغذیه گیاه اصولی و بر مبنای نیاز خاک باشد می‌توانیم محصول با کیفت‌تری داشته باشیم و به امنیت غذایی پایدار برسیم.

وی در پایان گفت: در حالیکه کشاورزی بدون استفاده از کودهای کشاورزی، ناکارآمد و غیر اقتصادی خواهد بود، استفاده بهینه از آن می‌تواند کمیت و کیفیت محصولات را تا ۶۰ درصد افزایش دهد.