اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

دکتربرزعلی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در همایش آموزشی ترویجی  سبد محصولات کودی که با حضور۲۰ شرکت تولید کننده کود در شهر گرگان برگزار شد در گفتگو با خبر نگاران گفت: گلستان با تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم می توان گفت تامین کننده یک ماه نان مردم کشور است.
 محمد برزعلی اظهار کرد: در حوزه کود شیمیایی دو موضوع حائز اهمیت است، یکی تامین کود مورد نیاز زارعان و دیگری کیفیت و افزایش تنوع سبد کودی؛
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان با تاکید بر این مساله که سه کود اصلی ازته، فسفات و پتاسه در ردیف کودهای پرمصرف قرار دارند، خاطرنشان کرد: علاوه بر این سه، سایر کودها نیز به صورت ریزمغذی استفاده می شوند که همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی که امروز در گلستان برگزار شد فرصت مناسبی بود تا شرکت های مختلف در این عرصه محصولات خود را به فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی ارائه دهند.
وی با اشاره به دیگر مزیت های برگزاری این قبیل همایش ها گفت: برگزاری چنین برنامه هایی در واقع نشان از پیشرفت و دانش بنیان شدن هر چه بیشتر بخش کشاورزی در حوزه تولید محصولات زراعی و باغی دارد.
برزعلی ادامه داد: اهتمام برای برگزاری هرساله این همایش ها توسط شرکت خدمات حمایتی وجود دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان در ادامه با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی گلستان گفت: ۲۶ درصد تولید ناخالص ملی گلستان را بخش کشاورزی تامین می کند و کل تولید کشاورزی در گلستان به چهار میلیون تن و برخی موقع به بیشتر از این نیز می رسد.
وی بیان کرد: گلستان در زمینه های مختلف از جمله تولید پروتئین، گوشت سفید، گوشت قرمز، ماهی، انواع ماکیان و همچنین تولیدات زراعی و صیفی جات فعالیت دارد.
برزعلی یادآور شد: گندم مورد نیاز کشور ۱۲ تا ۱۴ میلیون تن است که بخشی از آن به صورت نان و بخشی نیز در بخش شیرینی جات و صنایع غذایی آردی استفاده می شود که گلستان با تولید یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن گندم می توان گفت تامین کننده یک ماه نان مردم کشور است.