اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

مهندس همتی مدیر شرکت خدمات حمایتی گفت در سال جاری مقدار بیش از 206 تن کود کشاورزی در میان باغداران بادام زمینی در سطح استان توزیع شده است،که شهرستان آستانه اشرفیه در راس این متقاضیان قرار دارد.

در برنامه تغذیه بادام زمینی به منظور تقویت خاک و آماده سازی زمین کشاورزی برای کشت گیاه از کودهای فسفات و پتاس و کودهای دامی و گوگرد قبل از کاشت با توجه به آزمایش خاک استفاده می شود. وی در ادامه درمورد برنامه کود دهی به باغات بادام زمینی گفت:

1.تعیین نیازهای خاکی: برای ایجاد بلوغ و رشد بهینه بادام زمینی، به تحلیل خاک نیاز دارید. تست خاک می تواند نیازهای ویژه خاک شما را در مورد مواد مغذی مورد نیاز، pH خاک و سایر عوامل بررسی کند.

2.انتخاب کود مناسب: بر اساس نتایج تست خاک، باید کود مناسبی را برای بادام زمینی خود انتخاب کنید ،کودهای کشاورزی شامل نیتروژن ، فسفر و پتاسیم هستند که میتوانند رشد و بلوغ گیاه را تسریع کنند.

3.زمانبندی کوددهی: برنامه ریزی کوددهی به بادام زمینی شامل تعیین زمان های مناسب برای کوددهی است. عموماً کودهای نیتروژنی در فصل رشد فعال گیاه (قبل از بوته زدن) و در حالت موقتی زمستان (بعد از برداشت) به خاک اضافه می شوند.

4.روش اعمال کود: برای اعمال کود به بادام زمینی می توانید از روش های جوش کنترل شده، انفجاری و چکشی استفاده کنید که در روش جوش کنترل شده، کود در قالب گرانول ها بر روی خاک پخش می شود،در روش انفجاری، کود با استفاده از جت هوا ورودی به خاک پخش می شود و در روش چکشی، کود با استفاده از چکش در خاک فرو می رود.