اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

 

حسن همتی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان از توزیع مقدار 3778 تن انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کود اوره و کود فسفات و پتاس بین انبار کارگزاران در سطح شهرستان لاهیجان در چهارماهه اول سال جاری خبر داد.

به گفته این مقام مسئول: کودهای کشاورزی به منظور افزایش میزان محصول، ارتقاء کیفیت محصول تولیدی و یا بهبهود کیفیت خاک مورد استفاده قرار می گیرند.

حسن همتی با اعلام خبر فوق افزود: کودهای کشاورزی توسط کارگزاران مستقر در آن شهرستان به کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی تحویل داده شد.

در پایان وی از مزایای کودهای کشاورزی گفت:

کود اوره:به گیاهان کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری رشد کرده و سبزتر شوند. نیتروژن موجود در اوره برای سنتز پروتئین‌ها و کلروفیل در گیاهان ضروری است، که این امر به نوبه خود فرآیند فتوسنتز را تقویت می‌کند و به گیاه اجازه می‌دهد که انرژی بیشتری برای رشد و توسعه تولید کند.

کود پتاس:موجب حلالیت و جذب فسفر، آهن و ریز مغذی ها بوسیله ریشه گیاهان می شود،.باعث افزایش مقاومت محصولات به بیماری ها و بهبود قابلیت انبارداری می گردد،در خاک های اسیدی و قلیایی قابل مصرف می باشد،بدلیل خاصیت اسیدی باعث شستشوی سیستم های آبیاری قطره ای می شود.

کودفسفات:افزایش رشد گیاهان،افزایش عملکرد گیاهان،بهبود کیفیت محصولات کشاورزی،افزایش مقاومت گیاهان در برابر بیماری ها،کمک به توسعه سیستم ریشه