اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،

حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: اولین نشست هم‌اندیشی برنامه‌ریزی برای کشاورزی قراردادی استان فارس در سال 1403 در مورخ 1403/05/07 و با دعوت و برنامه‌ریزی اتاق فکر امور فناوری و دانش بنیان استانداری فارس و با حضور جمعی از مسئولین، صاحب‌نظران و اندیشمندان کشاورزی استان فارس و نماینده شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس برگزار گردید.

به گفته این مقام مسئول: در این نشست برخی از شرکت‌های پشتیبان و مجریان طرح کشاورزی قراردادی از بخش‌های دولتی و خصوص، دستاوردها، تجربیات و سوابق اجرایی کشت قراردادی در سال 1402 را ارائه و پیشنهاداتی را در بهبود و توسعه آن در سال 1403 مطرح نمودند.
وی در ادامه گفت: حاظرین جلسه، در قالب  5 پنل گفتگو شامل پنل سازمان جهاد کشاورزی، پنل اتاق اصناف، صنایع و شرکت‌های تولید کننده، مرکز تحقیقات کشاورزی و بانک‌های عامل به بررسی و تحلیل چالش‌ها، موانع و نقاط ضعف و قوت روش‌های اجرایی سال‌های گذشته و پیشنهاد طرح‌های مکمل و جدید و نوآوری‌ها در تداوم کشاورزی قراردادی در سال 1403 پرداختند.

ابراهیمی‌زاده در پایان گفت: کشاورزی قراردادی نقشه راه تولید محصولات کشاورزی آینده محسوب می‌شود و از پشتوانه‌های مهم در پیشبرد الگوی کشت و تضمین امنیت غذایی و اقتصاد پایدار در کشاورزی می‌باشد.