اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی  

 

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: بیش از 3 هزار و 564 تن انواع کود کشاورزی از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه در استان خراسان جنوبی توزیع شده است.

وی اظهار کرد: کودهای توزیع شده شامل 3 هزار و 202 تن کود ازته، 239 تن کود فسفاته و 123 تن کود پتاسه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای حمایت از کشاورزان باید الگوی کشت بر اساس اصول و ضوابط کشت استان نهادینه شود تا بتوان محصولاتی که امکان دریافت کود یارانه‌ای را دارند، شناسایی و کود مورد نیاز کشاورزان که الگوی کشت را رعایت می‌کنند، تأمین شود.

احمدنژاد افزود: توزیع کود یارانه‌ای از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی در استان به منظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند، مصرف بهینه کود کشاورزی، حذف واسطه‌ها و صدور حواله‌های فیزیکی انجام می‌گیرد.

وی، با بیان اینکه سامانه پایش کودی به سامانه جامع پهنه‌بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی متصل است، گفت: تخصیص کود به کشاورزان بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع پهنه‌بندی انجام می‌شود.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه استفاده نادرست از کودها منجر به آلودگی آب و خاک می‌شود، افزود: توزیع کودها به صورت یارانه‌ای و با نظارت مناسب می‌تواند به حفظ محیط زیست و پایداری منابع طبیعی کمک کند.