اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی؛ 

در راستای واگذاری عملیات انجام کیسه گیری کودهای فله که از طریق سامانه ستاد ایران برگزار شد، بنیاد تعاون زندانیان برنده این مناقصه گردید.

لذا بر همین اساس مدیر بنیاد تعاون استان به همراه معاونین خود صبح امروز با حضور در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی با مدیریت و معاونت اداری مالی دیدار و گفت و گو کرد.

مهندس عطایی ضمن خیرمقدم به حاضرین بر لزوم برقراری امنیت و حضور حداقل یک نفر نیرو از بنیاد تعاون در انبارها تاکید نمود.

وی با اشاره به معیشت خانواده زندانیان، گفت: با امضای قراردادی، فی مابین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی و بنیاد تعاون زندانیان استان، بستر بکارگیری مددجویان رأی باز فراهم می گردد.

مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان رضوی در راستای تحقق توسعه اشتغال در زندانیان اظهار داشت: بایستی راهکارهای لازم در امر امنیت و نظارت دقیق صورت پذیرد تا نگرش ها را با توجه به حسن انجام کار تغییر داد.

وی فقدان مهارت شغلی فرد را یکی از علل اصلی بیکاری و در نتیجه آن گرایش به هنجار شکنی و ارتکاب جرم در جهت تامین معیشت زندگی نام برد و افزود: جامعه برای آنکه از حجم ناهنجاری های خود بکاهد بایستی حرفه آموزی و اشتغال را افزایش دهد، توانمند سازی شغلی زندانیان ضمن غنی سازی اوقات فراغت آن ها، زمینه اشتغال زایی و تامین معیشت خانواده های آنان را فراهم می آورد.

رضا پوستچی مدیر بنیاد تعاون استان نیز در ادامه ضمن استقبال از انعقاد قرارداد فی مابین شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان با بنیاد تعاون خراسان رضوی، با اشاره به اهمیت اشتغالزایی زندانیان گفت: زندانی استعدادی دارد که نباید تحمیل شود بلکه لازم است پس از غربالگری، از استعداد او بهره برداری و زندانیان را به شبکه اشتغال وارد نمود.

مدیر بنیاد تعاون استان خاطر نشان کرد: یکی از مسائل بسیار مهمی که باید به آن توجه نمود مسئله ی معیشت خانواده های زندانیان می باشد.

پوستچی رسالت اصلی بنیاد تعاون زندان را اشتغالزایی و ایجاد کسب و کار نامید و افزود: در کنار رسالت اصلی اصلاح و تربیت، توانمند سازی و اشتغالزایی زندانیان امری مهم و حائز اهمیت می باشد که بایستی تمامی ارگان ها به آن توجه نمایند.

وی حضور روانشناسان جهت برقراری ارتباط صحیح با زندانیان را ضروری دانست و اظهار داشت: زندانیان از لحاظ هوش رتبه بالایی دارند و بایستی در فرآیند آموزش، اصلاح و تربیت این امر مد نظر قرار گیرد و از حجم ناهنجاری ها بکاهد تا احتمال بازگشت مجدد آنان به زندان ها را به حداقل برساند.

بر اساس این گزارش مقرر شد مددجویان تحت نظر بنیاد تعاون زندان های سایر شهرستان های استان در انبارهای این شرکت اقدام به کیسه گیری کودهای فله نمایند.

 


اخبار برگزیده