جزئیات مقاله

تهیه و تنظیم: گروه کسب و کار فرصت امروز

همه افراد در ذهن خود سودای راه اندازی یک کسب و کار موفق با درآمد بالا و سود فراوان را دارند. اما فقط تعداد کمی از شغل ها موفق می شوند؛ چراکه راه اندازی کسب و کار در گرو رعایت برخی از اصول پایه است که بدون درنظر گرفتن آنها موفقیت امکان پذیر نیست. شما هم اگر تمایل به ایجاد یک تجارت موفق دارید با فرصت امروز همراه باشید تا مروری بر درسهای راه اندازی کسب و کار، چالش های مشترک همه کسب و کارهای بزرگ و کوچک و همچنین رازهای درآمدزایی بنگاه ها باشیم.

اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار خودتون را دارید پیشنهاد می کنیم بخش فرصت های سرمایه گذاری سایت را مطالعه کنید

7 درس مهم برای شروع یک کسب و کار موفق

شروع کسب و کار یک سفر است. این یک سفر دشوار است و اکثر مردم شکست می خورند، زیرا آنها مربی ای ندارند. قصد داریم به شما هفت درس مهم درباره شروع یک کسب و کارموفق را آموزش دهیم. این درس ها از تجربیات و ناکامی ها آموخته شده و اکنون قصد داریم آنها را به شما آموزش دهیم تا مجبور نباشید با همان چالش هایی که انجام می دادید و مشکلاتی که پیش روی تان بود، پیش بروید.

کسب و کار

1- باید به آموزش اهمیت داد

آموزش و پرورش بسیار مهم است و منظور از آموزش لزوما آموزش رسمی نیست، اگر چه می تواند باشد. آموزش به شکل های بسیاری از جمله از طریق تجربه و از طریق مربیان صورت می گیرد. داشتن مربی و مشاور در آموزش مسئله ای بسیار با اهمیت است.

2- باید مشتاق یادگیری باشید

افتاده باشید و تمایل به یادگیری داشته باشید، بدون توجه به اینکه چقدر موفق هستید یا بدون توجه به میزان سرمایه ای که کسب می کنید.

3- هدف های خود در کسب و کار را بشناسید

باید با اهداف خود در کسب و کار آشنا باشید. در اهداف خود پابرجا بمانید و به اهداف جدیدی دست نزنید. لازم است از آنچه از کسب و کار و هدف خود انتظار دارید، آگاه باشید و برنامه هایی برای رسیدن به هر آنچه را که لازم دارید طراحی کنید، همچنین بهتر است برنامه های خود را برای رسیدن به هدفتان یادداشت کنید و به مرور زمان وقتی وضعیت کسب و کارتان عوض می شود آن طرح را اصلاح کنید و سرانجام با گذشت زمان از یادداشت اهداف تان روی کاغذ شگفت زده خواهید شد.

4- نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید

با مطالعه نقاط قوت و ضعف خود آگاه می شوید که چگونه بهترین استفاده را از زمان خود داشته باشید. پس اگر شما یک بازاریاب هستید تنها در بخش بازاریابی تمرکز کنید. اگر با اعداد رابطه خوبی ندارید، شخص دیگری را برای کمک در این بخش باید استخدام کنید، بنابراین سعی نکنید همه چیز را خودتان انجام دهید، در این صورت شما خود را غرق در کار های تان خواهید یافت.

5- روند بهبود در کسب و کار خود را ادامه دهید

با هر پیشرفتی که می کنید، خوشحال باشید. من از تجربه هایی که دارم می دانم که با داشتن هدف های برای پیروزی های بزرگ و انتظار بازده سریع از آنها به شما در درازمدت کمکی نخواهد کرد، بنابراین ثبات در کسب و کار بسیار مؤثرتر از تلاش برای دستیابی به تمامی اهداف به یک باره در هفته یا ماه اول شروع کسب و کار است.

6- بهتر است با رسانه های اجتماعی و شبکه رابطه خوبی داشته باشید

درست یا غلط بودن راه شما در کسب و کار را فقط خود شما می دانید، پس بهتر است یک مشاوره، یک سرمایه گذار و همچنین کسی را بیابید که به شما کمک های عاطفی ارائه دهد.

هر روز که از شبکه استفاده نکنید یک شریک بالقوه از دست داده اید. پس اتصالات و ارتباطات شبکه را شروع کنید. مهم نیست که در ابتدا این ارتباطات تا چه اندازه گسترده باشد.

7-آنچه را که انجام می دهید دوست داشته باشید

یکی از نکات بسیارمهم برای تاجران این است که آنها باید کاری را که انجام می دهند دوست داشته باشند. این تنها راهی است که می توانند در این کار تمام مشکلات را تحمل کنند. شور و هیجان، ما را به راهی که در زندگی مان برای پیشرفت در کسب و کار به آن علاقه مند هستیم، می کشاند. اما نکته مهم کجاست؟ باید بدانید مهم نیست که کسب و کار شما چه چیزی است، اگر شما آن را دوست داشته باشید و به طور جدی سخت کار می کنید، در نهایت شما به موفقیت خواهید رسید، ولی اگر غیر این باشد در بهترین کسب و کار ها هم ممکن است با شکست مواجه شوید.

اکنون زمان آغاز کسب و کارتان است. بنابراین، در نهایت، بهترین راه برای اجرای یک کسب و کار، اجتناب از تعویق است. در حال حاضر شروع به کار کنید و از اهداف خود شروع کنید.

چالش های مشترک کسب و کارهای کوچک و بزرگ

کسب وکارهای کوچک معمولا انعطاف پذیری بالایی دارند و راحت تر با مشکلات کنار می آیند. درنتیجه هر چالش با مدیریت صحیح فرصتی برای رشد و موفقیت است.

کسب و کار موفق

اغلب این تصور به وجود می آید که کسب و کارهای کوچک دغدغه های کمتری نسب به کسب وکارهای بزرگ و جا افتاده دارند. درصورتی که این تصور صحیح نیست و این کسب وکارها از همان ابتدای راه اندازی با چالش های بزرگی روبه رو می شوند. چالش هایی مانند استخدام نیروی جدید، استفاده از تکنولوژی و مدیریت زمان از جمله مشکلاتی هستند که تمام کسب وکارها از همان روزهای ابتدایی تجربه می کنند. مشکل کسب وکارهای کوچک این است که منابع کمتری نسبت به کسب وکارهای بزرگ در اختیار دارند و این موضوع کار را برای آنها دشوارتر می کند. اما انعطاف پذیری مزیتی است که به آنها کمک می کند چالش ها را راحت تر پشت سر بگذارند. این مدل کسب وکارها معمولا ارتباطات قوی در صنعت مربوطه دارند و این یکی دیگر از مزایای آنها به شمار می آید.

در ادامه این مقاله به بررسی دقیق تر سه چالش بزرگ و راه حل رفع آن می پردازیم.

۱- چالش استخدام و نگهداری نیروی جدید

استخدام و نگهداری نیروی های جدید یکی از بزرگ ترین چالش های هر کارآفرینی در دنیای پر رقابت کسب وکارها است. حدود ۲۰درصد صاحبان کسب وکارهای جدید معتقدند عدم حضور کارمندان مناسب، یکی از اصلی ترین موانع رشد کسب وکار است. همه چیز با پیدا کردن استعدادها و استخدام آنها آغاز می شود و با تلاش برای نگهداری ادامه پیدا می کند. این افراد نه تنها باید مهارت های لازم برای شغل مورد نظر را داشته باشند بلکه باید عاشق کارشان باشند و فرهنگ سازمانی شرکت را بپذیرند. درنتیجه هر کارآفرینی باید برای جذب استعدادهای سخت کوش و نگهداری آنها تلاش کند.

همانطور که می دانید هزینه استخدام کارمند جدید و آموزش دادن نکات اولیه به آنها بسیار زیاد است. برای کسب وکارهای کوچک بسیار مهم است که انرژی و زمان خود را صرف امور مهم تر کنند. درنتیجه کارآفرین بعد از استخدام نیروهای مورد نظر خود باید برای ماندگاری آنها تلاش کند. دادن پاداش به کارمندان، افزایش روزهای مرخصی و انعطاف پذیری ساعات کاری از جمله شرایطی است که ماندگاری کارمندان بااستعداد را افزایش می دهد.

مطلب مرتبط: بزرگ ترین چالش های کارآفرینی و راه حل آنها

۲- چالش استفاده از تکنولوژی جدید

۶۵درصد صاحبان کسب وکارهای کوچک معتقدند استفاده از تکنولوژی های جدید و خلاقانه به رشد کسب وکارشان کمک کرده است. البته همانطور که می دانید پیاده سازی یک تکنولوژی جدید برای تمام کسب وکارها در هر اندازه ای سخت است. در چنین شرایطی انعطاف پذیری بار دیگر معنا پیدا می کند و این کار برای کسب وکارهای کوچک راحت تر است.

به عنوان مثال اغلب کسب وکارها امروزه داده های خود را روی سرورهای متمرکز ذخیره می کنند و استفاده از تکنولوژی ابری برای شان سخت است. البته این موضوع برای کسب وکارهای کوچک راحت تر است و در درازمدت در هزینه های آنها صرفه جویی خواهد کرد. پیدا کردن تکنولوژی جدید برای انجام کارهای روزمره و تغییر مسیر به سمت آنها چالش بزرگی است، اما هرقدر زودتر انجام شود بهتر است.

۳- چالش مدیریت زمان

مدیریت زمان یکی از رایج ترین مشکلات میان کسب وکارهای کوچک امروزی است. کارآفرینان تازه کار دغدغه های بسیار زیادی دارند و فرصت کافی برای به پایان رساندن تمام کارها را ندارند. هیچ کارآفرینی در سال های اول به سبک مدیران کار نمی کند. این افراد از صبح تا شب درگیر انجام کارهای مختلف می شوند و از آنجایی که کارمندان تجربه بالایی ندارند مجبورند اکثر کارها را خودشان انجام دهند.

این موضوع به مرور زمان با آشنایی بیشتر کارمندان با کار از بین می رود و بار مسئولیت های شان سبک تر می شود. اما تا پیش از رسیدن به آن مرحله باید یاد بگیرند کارها را با اولویت بندی پیش ببرند. درست کردن لیست اهداف روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه اولویت ها را به کارآفرین یادآوری می کند و آنها را در مسیر درست پیش می برد. اهدافی که یادداشت نشوند بعد از گذشت مدتی در جریان سختی کار فراموش می شوند و دیگر هیچ فرصتی برای رسیدگی به آنها نمی ماند.

کارآفرینان در گذر زمان با چالش های زیادی روبه رو می شوند، اما شناختن چالش ها در مراحل اولیه و تلاش برای رفع آنها در همان روزهای ابتدایی رشد کسب وکار را تضمین می کند. کسب وکارهای کوچک در روزهای ابتدایی انعطاف پذیری بیشتری دارند و راحت تر با شرایط کنار می آیند. پس اگر هر چالشی به عنوان یک فرصت در نظر گرفته شود و با تدابیر صحیح همراه باشد، رشد و موفقیت کسب وکار را در آینده تضمین خواهد کرد.

اکنون که درسهای اولیه در زمینه راه اندازی کسب و کار و چالش های مختلف آنرا شناختید به 15 روش برای ایجاد کسب و کار و درآمدزایی آنها می پردازیم.

15 روش برای ایجاد کسب و کار و دستیابی به درآمد بیشتر

آرزوی هر کارآفرینی داشتن زمان و پول بیشتر است. اکثر کارآفرینان در آرزوی داشتن زمان بیشتر هستند تا تعادل هر گونه حرفه ای را با خواسته های خانواده, دوستان و علایقشان برقرار سازند لذا اگر خواستار پول بیشتری هستند پس باید روش های تبلیغاتی را به اجرا درآورند و کارمندانی استخدام کنند و عملکردشا ن را توسعه دهند و یا هر کار دیگر که باعث افزایش درآمدشان می شود را به کار گیرند.

کسب و کار سودده

قطعا داشتن سرمایه زیاد وضعیت بسیار خوبی است اما اگر ندانید که چگونه این دارایی ها را خرج کنید یا با سرمایه گذاری های مناسب در بازاریابی و رشد کسب و کار آشنا نباشید این سرمایه را به هدر داده اید. واقعیت چیست؟ اغلب زمانی که در حال قرار گرفتن در معرض خطر ایجاد کسب وکار و سنجیدن کسب و کارتان هستید, پیدا کردن زمان مناسب برای انجام کار ها سخت است. نه تنها نیاز دارید به طور موثر کسب و کار خود را راه اندازی کنید واز میزان رشدتان آگاهی داشته باشید بلکه همچنین نیاز دارید به طور پیوسته در جهت افزایش مجموعه ی از مهارت هایتان در جهت فروش خدمات به مشتریان و رسیدگی به دیگر مسائل خسته کننده که زمان زیادی را می طلبند تلاش کنید .

اگردر طول روزتان هیچگاه زمان کافی نداشته باشید پس نمی توانید مدیریت زمان موثری داشته باشید زیرا در تخت عادت های بد دراز کشیده اید و در این صورت باید انتظار داشته باشید که در دریایی از مشکلات غوطه ور باشید و مشکلاتتان را تشدید کنید. درآخر باید دانست تعیین اهداف مناسب بسیار ضروری است, برای هرکسی به عهده گرفتن کسب وکار و افزایش درآمد و تولید محصولات بیشتر یا رسیدن به رویاهای دیگر , امری بسیار مهم است.

در اینجا به شرح این اهداف دقیق و دلایل قوی برای چگونگی دستیابی به این اهداف می پردازیم.برای اقدام به ایجاد یک طرح و عملی کردن آن می توانید از استراتژی های زیر برای سنجیدن کسب و کارتان انجام دهید.

 

1. اعمال نفوذ در تکنیک های قانونی جستجوگرها

به نظر می رسد جستجودر جستجوگر ها پیچیده و گیج کننده باشند. اما در اصل به چند اصل اساسی بستگی دارد و این اصول سنگ بنای بیش از 200 قانون است که به الگوریتم جستجوی کنونی گوگل مربوط می شود. راه درست یادگیریبه کار گیری جستجوگرها اعمال نفوذ به روش های مناسب آن است و لازم به ذکر است که پیوستن به قوانین گوگل شما را موفق تر می کند زیرا با افزایش طبیعی آگهی ها فروشتان افزایش پیدا می کند و رشد خواهید داشت.

2. ایجاد و به اشتراک گذاری مطالب در وبلاگ

ایجاد یک وبلاگ بسیار ساده و کار آسانی استو هزینه چندانی لازم ندارد. اما ارسال مطالب مفید و منحصر به فرد است که ارزش زیادی را به وبلاگ می افزاید کار نسبتا دشواری است. پس باید سعی در ایجاد مطالب جالبی که مردم به آن علاقه مند هستند کنید. هرچند, وبلاگ یکی از بهترین راه هایی است که شما می توانید کسب و کارتان را معرفی کنید و در طول زمان مخاطبان اصلی خود را بشناسید و با تبدیل شدن به یک منبع قدرتمند به جای تعقیب مشتری به جذب مشتری بپردازید.

3. پاسخ به سوالات در سایت کورا (Quora)

سایت کورا فرصت های بیشماری را در خصوص بازاریابی آنلاین پیشنهاد می دهد تا با مخاطبان گسترده خود ارتباط داشته باشد و به بحث و تبادل نظر در مورد مباحث مختلف بپردازد و به پرسش های آن ها با همفکری با افراد همفکر در سراسر جهان پاسخ دهد زیرا در این وب سایت بهترین افراد در هر زمینه ای وجود دارند مانند مدیران شرکت های بزرگ و افراد موفق. استفاده از سایت کورا برای گسترش ارزش ها و ساختن کسب و کار خود به عنوان یک کسب و کار قدرتمند بسیار مفید است پس این سایت دید شما را نسبت به کارتان از طریق ردپای عظیم پلت فرم ها بالا می برد.

راه اندازی کسب و کار

4. با افراد و موضوعات تاثیرگذار در ارتباط باشید.

A.R. Adames کارآفرین و نویسنده بیان می کند: " من مدت زیادی است که جذب مفهوم تاثیر گذاری شده ام و بسیار مایل هستم بدانم , چگونه داشتن تاثیر مخاطبان گسترده ای را جذب می کند." تاثیر گذار بودن کارآسانی نیست اما اگر به عنوان کارآفرین بودجه محدودی داشته باشید. یکی از راه هایی که می توانید در کسب و کار خود موفق باشید تاثیر گذاری بر هیئت مدیره و مردم برای خرید خدمات و محصولاتتان است.

5. اجرای یک مسابقه یا دادن پاداش

مسابقات و دادن پاداش راهی سریع برای ورود به دنیای بازار و کسب و کار است. کلمه "رایگان" بسیار هیجان انگیز است و مردم به طور طبیعی از محصولات و خدمات رایگان که برای آن پولی پرداخت نمی کنند, خوششان می آید. پس در مسابقات و قرعه کشی های محصولاتتان, اگر می خواهید مشتریان را جذب کنید , سعی کنید چیزی که به عنوان پاداش انتخاب می کنید , ارزشمند باشد. با این حال اطمینان حاصل کنید که قوانین و مقررات محلی را برای اجرای هر نوع مسابقه ای رعایت کرده اید. و مقررات FTC در این عرصه باید رعایت شوند.

6. محتوا های خود را در Medium.com به اشتراک بگذارید.

Medium.com سایتی در خصوص محتوا های بازاریابی و یک پلتفرم نشر الکترونیک آنلاین است.این سایت مرجع , مطالب و محتوا های مفید را در دنیای بازار آنلاین پست می کند و با ایجاد بحث های مفید و آموزشی باعث تولید محتوا در وب سایت می شود. هدف این سایت دست یابی به راه هایی برای بازاریابی است.

7. یک کانال با محتوای اجتماعی راه اندازی کنید.

رسانه های اجتماعی فرصتی را برای هر کسب و کاری ایجاد می کنند در اینجا نوع کسب و کاری که شروع کرده اید مهم نیست زیرا این رسانه ها راهی سریع و موثر را برای ارتباط با جمعیت جهان به شما پیشنهاد می کنند. واضع است, دستیابی به چنین چیزی آسان نیست اما شما نباید از ایجاد محتوا کانال, جایی که می توانید ارزش کلی رسانه ها را افزایش دهید به منظور افزایش آگاهی و ارائه پیشنهادات خود بترسید.

8. ساختن ویدئو های آموزشی در یوتیوب.

با آموزش های ساخت ویدئو یوتیوب در دنیایی از فیلم های تبلیغاتی شناور شوید. به چندین روش می توان از یوتیوب درآمد زایی کنید و به یکی از افرادی که بیشترین درآمد را در یوتیوب دارد تبدیل شوید. ایجاد یک کانال محبوب یوتیوب کارآسانی نیست اما بسیار ارزشمند است .

برای انجام این کار شما باید آموزش های عمیق و مفیدی در مورد خدمات یا استفاده محصولاتتان را ارائه دهید تا مردم واقعا درک کنند که شما می توانید مشگلی را حل کنید. پس کار شما ساختن ویدئو هایی است که به جهان در مورد چگونگی حل مشگلی کمک کند در این صورت , شما تبدیل به یک مقام و رهبر در صنعت می شوید و همین موضوع باعث می شود در معرض دید و ارتباط بیشتربا دیگران قرار بگیرد و در نهایت باعث نام آوری و فروش بیشتر محصولات و خدماتتان می شود. پس فراموش نکنید این کار نیاز به جذب مخاطب و تعامل با کاربران دارد تا بتوانید فروش کالای خاصی را در ویدئو ها به اشتراک بگذارید.

9. انتخاب مناسب محل دفتر فروش و دقت در عرضه محصولات

با بازاریابان آنلاین در مورد چگونگی کسب و کارشان صحبت کنید و راهنمایی بخواهید. می توانید مشاهده کنید که همه آن ها به موضوع یکسانی اشاره خواهند کرد:داشتن یک مرکز فروش موثر و کارآمد.

مرکز فروش در موفقیت کسب و کار بسیار موثر است و موفقیت آن به عواملی چون میزان سهولت دسترسی به مرکز فروش, موقعیت مکانی و خدمات ارائه کننده به مشتریان و غیره بستگی دارد.پس باید مرکز فروش را در جایی بنا کرد که بتوانید فروش بیشتری داشته باشید.

10. استخدام بازاریاب برای فروش با حقوق مبتنی بر کمیسیون

اکثر کسب و کارها توانایی بر عهده گرفتن هزینه های کارکنان فروش را ندارند در نتیجه تسلیحات فروش مبتنی بر کمیسیون را انتخاب می کنند تا از این طریق به کسب و کار خود کمک کنند. باید در نظر داشت نمی توان افرادی را به راحتی استخدام کرد و به حال خودشان رهایشان کرد بلکه استخدام گروه بازاریابی نیاز به آموزش های موثر دارد پس باید وقتتان را صرف ساختن فیلم های آموزشی مفید در بازاریابی کنید تا این افراد را در جهت سیستم بازاریابی فروش کسب و کارتان هدایت کنید و این آموزش ها برای جذب افراد بیشتری برای تیمتان ضروری است.

مدیریت کسب و کار

11. تبلیغات به وسیله شبکه فیس بوک یا ادوردز

یک راه موفق برای پیشرفت کسب و کار در اینترنت, هدف قرار دادن مخاطبان مناسب است. شما می توانید این کار را با فیس بوک از طریق ردیابی هر رویدادی مانند واگذاری کارت خرید به مشتریان یا افزودن محصولاتی به لیست خرید دلخواه و غیره انجام دهید.

همچنین می توانید افراد را به طور مستقیم به وسیله تبلیغات برای استفاده از محصولاتتان تحریک کنید و آن ها را به سمت کالا ها و خدمات خود جذب کنید و از این طریق مشتریانی عالی به دست آورید و ارتباط عمیق تری داشته باشید. به طور مشابه, در پلتفرم گوگل ادورز می توانید از تبلیغات متنی استفاده کنید و صاحبان کسب وکار می توانند به وسیله گوگل ادوردز وب سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند و گوگل ادورز برای کاربرانی که در جستجو کسب و کار و وب سایت های مرتبط هستند تبلیغات کوتاه در فرمت های مختلف به نمایش می گذارد.

12. کوپن هایی در RETAILmeNote ایجاد کنید.

RETAILmeNote یک شرکت چند ملیتی در آمریکا است که مجموعه ای از وب سایت های دارای کوپن را نگه می دارد. و این سایت, مرجع آنلاین گسترده ای برای کوپن ها و پیشنهادات است. شرکت ها برای جمع آوری کوپن ها به این سایت رجوع می کنند که در ایالت متحده برای جمع آوری این کوپن هاست. اگر فروشگاه شما دراین لیست نباشد شما باید درخواست اضافه شدن درآن لیست را کنید و سپس کوپن های خود را ارسال کنید. تا مشتریان بتوانند با خرید براساس فاکتور نهایی و پرداختی, کوپن خریدی به دست آورند و آن را در خرید های بعدی استفاده کنند.

13. فروش محصولاتتان از طریق بازاریابی با ایمیل

بازاریابی با ایمیل یکی از قوی ترین ابزار ها برای فروش و پیشروی در دنیای بازاریابان آنلاین و در دنیای کسب و کار جهان است. و بازاریابی اینترنتی با ایمیل به ارتباط با مشتریان می پردازد و با ساخت لیستی از مخاطبین علاقمند به موضوع فعالیت شما به طوری که آن افراد با میل خودشان درآن لیست عضو شوند و ایمیلشان را در اختیارتان قرار دهند تا در بازه زمانی مناسب خدمات و پیشنهادات خود را از طریق ایمیل به آن ها اطلاع دهید و این ارتباط به شما در فروش محصولاتتان کمک می کند پس باید در مسیر درست به کار گرفته شود.

14. ایجاد یک برنامه وابسته به شبکه

برنامه های وابسته می توانند مقدار قابل توجهی از ترافیک را مدیریت کنند. در حقیقت برخی از بزرگترین بازاریابان آنلاین به شدت به درآمد حاصل از بازاریابی ایمیل یا وب سایت یا ترافیک وبلاگ وابسته هستند. هرچند راه اندازی یک برنامه وابسته به شبکه ساده نیست و باعث درگیری موضوعات بسیاری می شود. پس اگر شما تازه کار هستید. از برخی از سایت های وابسته مانند Link Share , Impact Radius, Commission Junction . پیروی کنید. تا به سرعت یک برنامه وابسته بسازید.

15. ایجاد روابط عمومی موثرو گسترده از طریق HARO

HARo انجمن عالی ای برای ارتباط خبرنگاران با نویسندگان و مشارکت کنندگان برخی از پلت فرم ها انتشار یافته است , می توانید از طریق مطبوعات HARO و یک پلت فرم که در آن خبرنگاران به دنبال کارشناسان و منابع کسب و کار برای نظرات در مورد مقالاتی که بر آن ها کار می کنند هستند, به ایجاد کسب و کار بپردازید.

اگر شما هم قصد راه اندازی کسب و کار خودتون را دارید پیشنهاد می کنیم بخش فرصت های سرمایه گذاری سایت را مطالعه کنید

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حماینی کشاورزی