جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: علی آل علی

چگونه مطالب قدیمی را به روز رسانی کنیم؟

بدون تردید تولید محتوای بازاریابی در دنیای امروز از اهمیت بالایی برای کسب وکارهای مختلف برخوردار است. بسیاری از بازاریاب های حرفه ای گمان می کنند به محض تولید یک اثر تحت عنوان محتوای بازاریابی کارشناس به پایان می رسد. همچنین آنها به آمارهای دقیق پیرامون میزان بازدید و به اشتراک گذاری محتوای شان توجه بسیار بالایی دارند. این در حالی است که وبلاگ های بزرگ در عرصه بازاریابی به غیر از آمارهای دقیق به نکات بسیار دیگری نیز توجه دارند. به عبارت بهتر، بازاریاب های مشهور نه تنها به فکر تولید محتوای تازه هستند، بلکه مفهوم ویرایش مطالب شان را نیز مد نظر قرار می دهند. به این ترتیب آنها هر چند وقت یکبار، مطالب و محتوای قدیمی شان را به روز رسانی می کنند. بدون تردید هر وبلاگ یا سایت متعلق به برندی با ویرایش و به روز رسانی مطالب مربوط به ماه ها یا حتی سال های قبل فرصت ارتقای جایگاه خود در عرصه بازاریابی را خواهد داشت.

حتما ببینید: ارزش آفرینی با کلمات حرفه ما است.

مزیت اصلی به روز رسانی مطالب قدیمی سایت امکان ارائه مطلب جدید به مخاطب بدون نیاز به نگارش کامل یک متن است. به این ترتیب با افزودن اطلاعات تازه به محتوایی قدیمی در طول فرآیندی کوتاه تر مطلب جذابی را برای مخاطب فراهم خواهیم کرد. همچنین این کار توجه ما به تمام جوانب فعالیت بازاریابی مان را نشان می دهد.

ویرایش محتوای بازاریابی

دراین مقاله من به بررسی چهار راهکار مناسب در راستای ویرایش محتوای بازاریابی سایت ها پرداخته ام. هدف اصلی در اینجا ویرایش مطالب قدیمی به مانند یک بازاریاب حرفه ای است. به منظور یادگیری این راهکارها در ادامه با ما همراه باشید.

اهمیت بازخوانی مطلب پیش از انتشار

وقتی صحبت از ویرایش مطالب قدیمی می شود، منظور اصلی افزودن اطلاعات و آمارهای تازه به مطلب مورد نظر است. بنابراین جایی برای ویرایش غلط های املایی، اشتباهات دستوری و مانند اینها نخواهد بود. در حقیقت به عنوان یک بازاریاب حرفه ای در صورت مشاهده اشتباهات پیش پا افتاده ای مانند غلط املایی مخاطب تان را به طور اساسی ناامید خواهید ساخت. به علاوه شما در مقام یک بازاریاب حرفه ای به احتمال زیاد وقت کافی برای اصلاح چنین اشتباهاتی را نیز نخواهید داشت. در حالت ایده آل، هیچ فردی بدون بازخوانی چند باره یک متن نباید آن را در هیچ پلتفرمی منتشر سازد. در مرحله بازخوانی یک متن در وهله نخست باید نسبت به اشتباه های املایی و دستوری حساس باشیم. سپس نوبت به توجه به خطاهای اطلاعاتی خواهد رسید. این مرحله پس از بازخوانی نخست صورت می گیرد. هدف اصلی از آن نیز کسب اطمینان از ارائه اطلاعات صحیح به مخاطب خواهد بود.

نکته قابل توجه در اینجا مربوط به ویرایش گروهی مطالب است. این کار به شما در زمینه تسریع فرآیند ویرایش و همچنین یافتن ساده تر اشتباهات کمک خواهد کرد. به منظور انجام این کار باید از تیم بازاریابی تان کمک بگیرید. این کار از طریق بازخوانی مطالب از سوی افراد تیم بازاریابی صورت می گیرد. نکته مهم در اینجا اهمیت حداقل دو بار بازخوانی یک متن است. در نوبت نخست بازخوانی متوجه اشتباه های ظاهری و در وهله دوم مربوط به خطاهای پیرامون ارائه اطلاعات خواهد بود.

نکته مهم در مورد بازخوانی یک متن پذیرش اشتباه ها و عدم تلاش برای توجیه هاش است. در غیر این صورت کمتر کسی علاقه ای به تصحیح متن شما نشان خواهد داد.

تاریخ را دست کاری نکنید

بدون تردید پیش بینی آینده در هر حوزه و بخشی بسیار دشوار خواهد بود. در دنیای کسب وکار بسیاری از کارشناس ها علاقه شدیدی به پیش بینی آینده حوزه های تخصصی شان دارند. با این حال همیشه پیش بینی آنها درست از آب در نمی آید. به همین دلیل وقتی شروع به پیش بینی یک موضوع می کنیم، باید احتمال نادرستی آن را نیز در نظر بگیریم. متاسفانه بسیاری از کارشناس ها و حتی سایت های تحلیلی پس از آنکه پیش بینی شان نادرست از آب در می آید، به سراغ ویرایش آن می روند. با این کار آنها در تلاش برای اثبات این ادعا هستند که پیش بینی نادرستی انجام نداده اند.

اگرچه تلاش برای نمایش تصویری مطلوب از خودمان نزد مخاطب بسیار مهم است، با این حال چنین فرآیندی با دروغگویی فرق دارد. وقتی ما به سراغ حذف پیش بینی مان از روی سایت شخصی خود یا برندمان می رویم، به مخاطب مان بی احترامی خواهیم کرد. در بسیاری از مواقع پیش بینی نادرست ایراد چندانی ندارد. کافی است در یک متن ساده و صریح به بیان دلایل پیش بینی تان بپردازید. سپس به سیر وقایعی که موجب نادرستی پیش بینی تان شد، اشاره کنید. به همین راحتی مخاطب نسبت به دلیل اشتباه شما آگاه خواهد شد. توجه داشته باشید که هیچ فرد یا برندی در حوزه کسب وکار بدون اشتباه نیست. وقتی یک فرد برای مدت طولانی بدون اشتباه عمل می کند، نشان دهنده وجود ایرادی در ساختار عملکرد وی است. نگاهی کوتاه به سابقه عملکرد برندهای بزرگ به خوبی بیانگر گره خوردن حوزه بازاریابی با اشتباه های عجیب و غریب است.

خدمات نوین روزنامه  فرصت امروز در زمینه بازاریابی محتوایی را ببینید

بازنشر کارهای قدیمی خجالت آور نیست

در بسیاری از مواقع وقتی کارشناس ها و بازاریاب ها به سراغ مطالب قدیمی شان می روند، اطلاعات جالبی را به آنها اضافه می کنند. با این حال کمتر بازاریابی پس از ویرایش مطلب قدیمی اش آن را به طور رسمی اعلام می کند. به این ترتیب بسیاری از کاربران نسبت به ویرایش و به روز رسانی مطالب آنها بی اطلاع خواهند ماند. در بیشتر مواقع دلیل اصلی عدم اطلاع رسانی پیرامون ویرایش مطلب قدیمی ترس یا خجالت زدگی است. شاید برای شما عجیب باشد، اما بسیاری از کارشناس های حرفه ای ار اینکه مطالب خود را ویرایش کرده و آن را به طور رسمی اعلام کنند وحشت دارند. دلیل اصلی این ترس یک باور قدیمی در میان آنهاست: ویرایش یک مطلب یا محتوا به معنای وجود ایراد در آن و اعتراف به آن است. توجه داشته باشید که وجود ایراد در یک مطلب فرآیند ویرایش و بازبینی را ضروری می کند. با این حال دلیل اصلی ویرایش یک مطلب (آنطور که در این مقاله بر آن تمرکز داریم) چنین امری نیست. هدف اصلی از ویرایش در اینجا نیاز به افزودن اطلاعات تازه است. بدون شک وقتی چند ماه یا سال از انتشار یک مطلب می گذرد، وقوع اتفاق های تازه ویرایش آن را اجتناب ناپذیر می کند. در غیر این صورت مطلب مورد نظر به طور کامل اهمیت خود را از دست خواهد داد.

ویرایش محتوای بازاریابی

تاکید من در این بخش عدم ترس از ویرایش مطالب قدیمی و اطلاع رسانی به مخاطب های مان پیرامون این اتفاق است. فرآیند اطلاع رسانی شما باید پیامی چنین مفهومی را منتقل کند: مطلب قدیمی سایت با افزودن اطلاعات و آمارهای تازه به روز رسانی شد. با انجام این کار شما انگیزه مخاطب های تان و همچنین کاربران معمولی را برای اختصاص زمانی هرچند اندک به منظور مطالعه متن تان را تقویت خواهید کرد.

ضرورت شناسایی فرصت ها

بسیاری از سایت های مرتبط با حوزه کسب وکار در بر دارنده صدها (اگر نگوییم هزاران) دسته بندی تاریخی مربوط به ماه ها و سال های قبل هستند. وقتی صحبت از ویرایش مطالب قدیمی می شود، برای چنین سایت هایی امکان ویرایش تمام محتوا وجود ندارد. به این ترتیب آنها باید از میان خیل انبوهی از مطالب مهم ترین شان را انتخاب کنند. در غیر این صورت هیچ پیشرفتی در فرآیند ویرایش محتوای قدیمی آنها مشاهده نخواهد شد. بدون تردید انتخاب مطالب برجسته و ارزشمند برای ویرایش فرآیند بسیار دشواری خواهد بود.

بسیاری از بازاریاب های حرفه ای به منظور اجتناب از فرآیند دشوار تعیین ارزشمندی مطالب شان به هنگام ویرایش این مطلب را در هنگام نگارش اولیه هر مطلب مورد توجه قرار می دهند. به این ترتیب معمولا در کنار محتوا هم لوگو ویژه ای به نمایش در می آید. گزارش های ویژه از جمله چنین مطالب ارزشمندی هستند.

خوشبختانه برای تعیین ارزشمندی مطالب ابزارهای هوشمند و خودکار بسیاری وجود دارد. یکی از ابزارهای مناسب در این راستا سایت Advocab.media است. در این سایت شما اطلاعات مفیدی در مورد مطالب مختلف تان مشاهده خواهید کرد. با مقایسه این اطلاعات امکان یافتن مطالب تاثیرگذار و ارزشمند به راحتی وجود خواهد داشت.

در پایان یک روز کاری در مقام بازاریاب شما تعداد مشخصی محتوا را تولید خواهید کرد. با این حال برخی از مطالب به شرط به روز رسانی مداوم همیشه ارزشمند خواهند ماند. با توجه به توصیه های این مقاله و تلاش برای ویرایش مطالب ارزشمند همیشه مخاطب تان را شگفت زده خواهید کرد.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی