جزئیات مقاله

منبع: qmpmarketing

تاثیر اینستاگرام یکی از پر کاربرترین و قدرتمند ترین شبکه های اجتماعی برای معرفی کالاهای صنایع گوناگون در سراسر دنیا می باشد، البته شایان ذکر است که وسیله مناسبی برای برندسازی بر پایه تبلیغات نیست.

 

به طور کلی تبلیغات در اینستاگرام یکی از بهترین شیوه های تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی می باشد و این نوع تبلیغات برای کلیه صنایع بسیار مهم و با اهمیت است و سعی کنید که کلیه محصولات تولیدی سازمان خود را در اینستاگرام معرفی نمایید تا هم محصولات و هم برند شما در این رسانه اجتماعی تبلیغاتی معرفی گردد.

 

شبکه اجماعی اینستاگرام یک زیر مجوعه از شبکه اجتماعی فیسبوک به حساب می آید و از طریق تبلیغات کسب در آمد می کند. در حدود سه سال از راه اندازی این شبکه اجتماعی می گذرد و برندهای مشهور جهان نیز به عنوان کوتاه ترین و ساده ترین و البته موثرترین شبکه اجتماعی برای تبلیغات محصولات خود از آن استفاده می نمایند، این شرکت ها پس از گذشت سه سال حضور فعال در این رسانه اجتماعی به صورت میلیونی فالور دارند و به ساده ترین و سریعترین حالت به معرفی محصولات جدید خود به مشتریانشان می پردازند، البته برندهای کوچک نیز از این شبکه اجتماعی در خصوص تبلیغات و معرفی محصولات خود نیز استفاده می کنند که بازخورد مناسبی را تجربه نموده اند، بطوری که هر یک از کاربران این شبکه اجتماعی با یک جستجوی کوتاه و سریع درخصوص کالای موردنیازشان می توانند هم برندهای مشهور و بزرگ جهانی و هم برندها و شرکت های تولیدی کوچک بیایند.

 

در ایران نیز صنایع گوناگون از اینستاگرام به عنوان یک شبکه اجتماعی جهت تبلیغات نیز استفاده می کنند، بنابراین با توجه به مطالبی که گفته شد حتما برای کسب و کار خود یک صفحه اختصاصی در اینستاگرام درست کنید و به معرفی و تبلیغات محصولات و خدمات خود بپردازید تا بتوانید برای برند و محصولات و خدمات خود مخاطبان بیشتری را جذب نمایید.

 

آیا می دانید رسانه اجتماعی اینستاگرام دارای سیصد میلیون یوزر فعال می باشد

یکی از عواملی که باعث رونق رسانه اجتماعی اینستاگرام شد، بی حوصلگی انسان ها و بی توجهی آنها نسبت به نوشته ها بود، افراد توانستند با دیدن عکس ها به مواردی که در جستجوی آن ها بودند به خوبی دست یابند، بنابراین به این رسانه روی آوردند، تا جایی که در سال گذشته میلادی پرمخاطب ترین و پرطرفدارن ترین رسانه اجتماعی شناخته شد، خوب است بدانید که البته یکی از عواملی که در رونق این شبکه اجتماعی دخیل بوده است فروش این شبکه به فیسبوک می باشد.

 

تحلیل نویسنده از استقبال گروه های مختلف مردمی از این شبکه اجتماعی این است که، کاربران بیشتر علاقه مند به دیدن تصاویر هستند و دیگر با شبکه های اجتماعی مثل توییتر و فیسبوک که متن های زیادی دارند ارتباط برقرار نمی کنند

 

اما مهمترین موضوعی که در این میان مطرح است نحوه استفاده از اینستاگرام برای تبلیغات می باشد.

 

نحوه تبلیغات در رسانه اجتماعی اینستاگرام :اینستاگرام

1- فقط برای معرفی محصولات خود از صفحه اختصاصی اینستاگرام استفاده نمایید و به تبلیغ و معرفی برندهای دیگر هرگز نپردازید.

 

2- در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود تاریخ نمایشگاه های اختصاصی صنعت خود را به اشتراک گذارید.

 

3- بنری تهیه کنید و در آن آدرس فیسبوک، توییتر، لینک دین سازمان خود را در صفحه اختصاصی اینستاگرام خود به اشتراک گذارید.

 

4- از عکس های جذاب برای معرفی محصولات خود استفاده نمایید.

 

5- حتما شناسنامه ای کوتاه از محصول معرفی شده در پایین عکس مربوط به محصول بنویسید و هرگز گذاشتن هشتگ را در این نوشتار فراموش نکنید.

 

6- شرکت های مرتبط و مخاطب صنعت خود را در اینستاگرام خود فالوو نمایید و عکس های آنها را لایک کنید.

 

7- از لوگوی شرکت خود برای عکس اینستاگرام خود استفاده نمایید.

 

8- لینک سایت خود را در اطلاعات پروفایل خود قرار دهید.

 

حال خوب است بدانید که چگونه می توان به تبلیغ محصولات خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام بپردازید.

 

همانطور که پیش تر گفته شد یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی اینستاگرام می باشد، اما چگونگی تبلیغ در این شبکه اجتماعی بسیار با اهمیت می باشد، بطور کلی تصاویری که در این شبکه اجتماعی به اشتراک می گذارید باید جذاب و مورد پسند مخاطبان قرار گیرد، بنابراین برای معرفی محصولات از عکس ها و بنرهایی که به صورت اختصاصی با کیفیت بالا برای خود تهیه کرده اید استفاده نمایید و هرگز برای تهیه این عکس ها و بنرها صرفه جویی نکنید زیرا بیشتر آنچه که هزینه کردیده اید بازخورد خواهید داشت و چنانچه از عکس ها و بنرهای نامناسب استفاده نمایید مطمئنا اثرات مخربی برای شما به همراه خواهد داشت و از اهمیت برند شما مطمئنا خواهد کاست.

 

بنابراین وقتی از عکس ها و بنرهای جذاب استفاده نمایید، بازدید کننده صفحه شما بالا خواهد رفت و شما در میان مخاطبان خود جایگاه مناسبی پیدا خواهید نمود، ضمنا صفحه اینستاگرام خود را در میان صفحات متفرقه و بی ارتباط به صنعت خود تبلیغ ننمایید، فالور بیشتر و لایک زیاد تاثیری در معرفی برند و محصولات شما نخواهد داشت، بنابراین بازار هدف محصولات خود را بیابید و در آن فعالیت نمایید.