مترجم: علی آل علی
بی شک همه افراد پیش از انتشار تصویر خود یا دیگران در شبکه های اجتماعی آن را ویرایش می کنند. این امر راز پنهانی نیست. با این حال تاثیر این نکته بر روی فرآیند برندسازی کسب وکارها جای تامل دارد. به راستی چرا شرکت ها باید تلاش و زحمت زیادی را برای ویرایش تصاویر برندشان اختصاص دهند؟ پاسخ این پرسش دارای پیچیدگی و نکات جالبی است: ویرایش تصویر نه فقط برای بهبود جلوه بصری برندمان، بلکه به منظور جلب نظر مخاطب و مشتری نیز ضروری قلمداد می شود.
ویرایش تصویر حوزه چالش برانگیزی است. شاید در این میان شما نیاز به استخدام یک ویرایشگر حرفه ای نیز داشته باشید. با این حال اگر بودجه برندمان به اندازه استخدام یک ویرایشگر حرفه ای نباشد، چه؟ خوشبختانه اکنون طیف وسیعی از اپ های ویرایش در بازار وجود دارد. با استفاده از یک یا چند اپ ویرایش شما به راحتی توانایی ادیت تصاویر برندتان را خواهید داشت. یکی از اپ های کاربردی در این زمینه Retouchme است. نکته جالب در مورد این اپ امکان یادگیری نحوه کار با آن فقط با یک جست وجوی ساده در اینترنت است. البته باید افزود که Retouchme محیط کاربری بسیار ساده و خلاقانه ای هم دارد. هدف اصلی در ویرایش تصاویر سلفی برجسته سازی نقاط مورد نظر برندمان برای مخاطب است. همچنین بخش های کم کیفیت تصاویر در صورت ویرایش مناسب محو خواهد شد.
به طور معمول وقتی صحبت از بارگذاری سلفی در شبکه های اجتماعی می شود، افراد به فکر ویرایش های سنگین فوتوشاپ می افتند. افراد مشهور در شبکه های اجتماعی با همین روش بسیاری از انتقادها را بر انگیخته اند. نکته مهم برای برندها در ویرایش تصاویر تلاش برای اتکا به واقعیت است. در صورت ویرایش سنگین تصاویر، کاربران از ماهیت غیر واقعی آن باخبر می شوند. چنین نکته ای به طور خودکار علاقه و اشتیاق مخاطب نسبت به برندمان را کاهش خواهد داد. توجه داشته باشید که هر سلفی برند ما در شبکه های اجتماعی تاثیر مثبت یا منفی بر روی کاربران خواهد داشت. کار ویژه ویرایش تصاویر باید ارتقای تاثیرگذاری مثبت تصاویرمان بر روی مخاطب باشد.
با توجه به بحث های فوق، بهترین راهکار برای ثبت سلفی مناسب و ویرایش مطلوب چیست؟ یکی از پاسخ های مهم، اشتیاق به فرآیند برندسازی شرکت مان است. به علاوه تلاش برای تولید محتوا ی معتبر نیز تاثیر بسیار بالایی بر روی مخاطب خواهد داشت.
در ادامه این مقاله ما نگاهی به پنج توصیه کاربردی به منظور محافظت از سلفی برند و فرآیند برندسازی شرکت ها خواهیم انداخت.
مطلب مرتبط: 5 روش گرفتن عکس های شگفت انگیز برای ایجاد برند
1. توجه به تصویر پس زمینه
به هنگام ویرایش تصاویر مرتبط با کسب وکارمان، باید نسبت به ویرایش بیش از اندازه آنها توجه داشته باشیم. بهترین راهکار در این میان توجه به هدف ویرایش تصاویر و ترسیم چارچوبی منسجم برای این کار است. توصیه من اعمال زمان های استراحت در میان ویرایش المان های مختلف است. شاید برای بسیاری اعمال این زمان های استراحت محل سوال باشد. پاسخ این پرسش در بحث روانشناسی قرار دارد. بر این اساس به هنگام ویرایش یک تصویر، در صورت تمرکز بیش از 15دقیقه بر روی عکس مورد نظر، ذهن ما تغییرات اعمال شده قبلی را بدیهی محسوب می کند. به این ترتیب احتمال زیاده روی در ویرایش تصاویر بالا می رود. با اختصاص زمان های استراحت برای بازبینی تصاویر توان ذهنی ما به منظور ارزیابی هر بخش از کارمان افزایش خواهد یافت.
یکی از ایرادهای مهم افراد در زمینه ویرایش تصاویر عدم توجه کافی به پس زمینه عکس شان است. به این ترتیب ما در اثر نهایی سوژه عالی و پس زمینه نامناسب خواهیم داشت. به هنگام ویرایش یک سلفی به اندازه سوژه اصلی باید به پس زمینه نیز توجه شود. در غیر این صورت نتیجه نهایی کارمان حاوی تفاوت چشم گیری میان پس زمینه و تصویر اصلی خواهد بود.
2. نظارت بر گوشه های تصویر
به هنگام ویرایش تصاویر باید توجه بالایی به گوشه های آن و ویرایش اش داشته باشیم. اگر از این موضوع بی توجه بگذریم، نتیحه نهایی کارمان گوشه های بی کیفیت و اذیت کننده خواهد بود. نکته مهم درخصوص عدم توجه به گوشه های تصویر نمایش تصویری بی توجه به جزییات از برندمان است. در هر صورت هیچ کاربری علاقه ای به تعامل بیشتر با برندی که حوصله ویرایش دقیق تصاویر خود را ندارد، نشان نمی دهد.
با کمال احترام، از هر اپی که برای ویرایش تصویرتان استفاده می کنید، در مورد ویرایش گوشه های تصویر باید به صورت شخصی کار را پیش برد. به این ترتیب از ابزار Crop (برش) و فیلترهای مناسب به منظور هماهنگ سازی گوشه های تصویر با بقیه بخش ها استفاده کنید.
3. همیشه بخش هایی باید غیرایده آل باقی بماند
حقیقت این است که هیچ فردی کامل نیست. شما نیز نمی توانید یک صورت کاملا صاف، زیبا و بی عیب و نقص داشته باشید. حتی مدل های بسیار مشهور نیز نمی توانند ادعای زیبایی مطلق داشته باشند. به منظور نمایش اعتبار برندمان باید برخی از اجزای تصویر را غیرحرفه ای باقی بگذاریم. به این ترتیب مخاطب احساس تعلق بیشتری به برند ما خواهد داشت. در هر صورت اینجا فرد با برندی که تقریبا مثل اوست، مواجه می شود. ایراد اصلی کار مدل های حرفه ای در زمینه ویرایش بیش از حد احساس بیگانگی مخاطب با آنهاست. به این ترتیب مخاطب آنها را خارج از زمینه زندگی روزمره محسوب می کند. چنین برداشتی از یک برند بی شک به معنای شکست آن در زمینه برندسازی و به تبع آن اجرای کمپین های بازاریابی و تبلیغات خواهد بود.
شاید در نگاه نخست باقی گذاشتن برخی از بخش های تصویر به صورت طبیعی غلط به نظر برسد. با این حال هیچ ایرادی در زمینه مشاهده برخی از چروک ها، جوش یا حتی گودی زیر چشم وجود ندارد. این ایرادها به تصویر سلفی ما جلوه طبیعی خواهد داد. به این ترتیب مخاطب احساس بیگانگی با برند ما نخواهد کرد.
4. اهمیت ویرایش بخش های فرعی تصویر
تنظیم و هماهنگی نور، طیف رنگ و فیلترگذاری بر روی تصویر باید با هدف چشم نوازی عکس مورد نظر صورت گیرد. توصیه من به شما تمرکز بر روی ویرایش چنین بخش هایی به صورت کاملا محدود است. دست کاری بیش از اندازه این بخش تصویر ما را از حالت طبیعی خارج می کند. به عنوان مثال اگر مدل ما هیکل کاملا ورزیده ای ندارد، استفاده از فوتوشاپ برای تغییر آن به یک بدن شش تکه حرکت مسخره ای خواهد بود. در هر صورت کاربران مدل ما را در حالت طبیعی نیز مشاهده می کنند. در این وضعیت تفاوت میان ظاهر طبیعی و مدل و تصویر ما به شدت برای مخاطب عجیب خواهد بود.
ویرایش تصاویر سلفی برند
باز هم تاکید می کنم که پیش از شروع به کار تیم ویرایش خود را نسبت به ویرایش واقع گرایانه تصاویر مطلع کنید. به عنوان مثال در صورت نیاز به ثبت سلفی از خود، ویرایش افتادگی پلک ها گزینه چندان بدی نیست، اما تلاش برای رفع چروک صورت، یا حتی تغییر رنگ مو، اصلا جلوه مناسبی نخواهد داشت. توصیه من در اینجا بازهم تلاش برای ایجاد تناسب در تصاویرمان است. به عنوان رئیس یک برند مردم شما را در مکان های عمومی مشاهده می کنند. به علاوه به هنگام حضور در یک برنامه تلویزیونی دیگر امکان ویرایش تصویر وجود ندارد. در صورت اعمال ویرایش های سنگین نمای ما در ویدئوها با عکس ها تفاوت بسیار معناداری خواهد داشت. بی شک چنین وضعیتی برای هیچ برندی مطلوب نخواهد بود.
5. اجازه دهید موها نیز در تصویر حضور داشته باشند
بی شک موی سر هر فردی در جلوه صورتش تاثیر انکارناپذیری دارد. با این حال وقتی در یک تصویر ما موهای کاملا بی عیب و نقص مواجه هستیم، بی شک ذهن مان به سراغ احتمال بالای اعمای ویرایش سنگین بر روی آن می رود. بهترین گزینه عدم اعمال ویرایش های سنگین برای موهای تان است. در حقیقت اجازه دهید موهای شما به صورت طبیعی در عکس ثبت شود. حتی اگر موهای شما اندکی به هم ریخته نیز باشد، باز هم بهتر از نتیجه اعمال ویرایش های سنگین با فوتوشاپ یا هر ابزار دیگری است. توجه داشته باشید که نمایش موها به صورت طبیعی به معنای عدم رسیدگی به آنها در دنیای واقعی نیست. سلفی شما نباید با موهای کاملا شلخته (مانند حالت موهای اغلب ما پیس از بیدار شدن از خواب) باشد. به شما اطمینان می دهم که اندکی رسیدگی به موها هیچ ضرری نخواهد داشت.
مطلب مرتبط: 7 ابزار برتر برای خلق هویت برند قوی
به طور کلی تا جای ممکن باید از اعمال تغییرات سنگین بر روی موهای مان پرهیز کنیم. دلیل اصلی آن نیز مشخص بودن اعمال تغییرات بر روی موهاست.
با پیروی از پنج توصیه این مقاله کیفیت تصاویر شما بهبود چشمگیری خواهد داشت. هدف اصلی از به کارگیری این توصیه نمایش تصویری معتبر از هویت برندمان در دنیای آنلاین است. به این ترتیب مردم اعتماد و احساس تعلق بیشتری به کسب وکار و برند شما خواهند داشت. چنین اعتمادی نیز به طور طبیعی به هنگام خرید محصولات تاثیر خود را نشان می دهد. همیشه به یاد داشته باشید شما یک برند هستید، نه ورزشکار بدنسازی یا مدل.