مترجم: امیر آل علی
هدف اصلی از تبلیغات این است که بتوانید بر روی مخاطب تاثیرگذار ظاهر شوید. در این رابطه نکاتی وجود دارد که به میزان این امر خواهد افزود. بدون شک کلمات از جمله مواردی هستند که به خوبی فرد را می تواند به هدف شما نزدیک نماید. به همین خاطر بسیاری از صاحب نظران حوزه تبلیغات و بازاریابی بر این باور هستند که کلمات مستقیما باعث فروش می شوند. در این رابطه توجه داشته باشید که شما با کمبود زمان مواجه هستید. به همین خاطر لازم است تا با کلماتی که بیش ترین تاثیر را بر روی مخاطب خواهند گذاشت، آشناییت کاملی را داشته باشید.
در همین راستا و در ادامه به بررسی 19 نمونه از این کلمات خواهیم پرداخت.
-شما
با توجه به این امر که هدف از تبلیغ موجود تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان است، لازم است تا در انتخاب کلمات خود به نحوی عمل نمایید که آن ها مخاطب بودن خود را به خوبی درک نمایند. بدون شک کلمه شما خود بار معنایی لازم را به همراه خواهد داشت.
2-نتایج
نتایج تحقیقات در این زمینه حاکی از بار مثبت این لغت داشته که موفقیت را برای افراد تداعی می کند. همچنین این امر مخاطبان را به این باور خواهد رساند که خرید محصولات شما برای آن ها نتایجی را به همراه داشته و بیهوده نخواهد بود. توجه داشته باشید که با کنجکاو نمودن مخاطب، لازم است تا برنامه ای برای معرفی نتایج ذکر شده داشته باشید.
3-سلامتی
هیچ ثروتی بالاتر از سلامتی نیست و از جمله مواردی محسوب می شود که همواره مورد توجه جدی قرار می گیرد. با این حال این امر تنها در زمینه سلامت جسمی و روحی خلاصه نشده و به نوعی می توانید آن را با وضعیت درآمد و معیشتی آن ها نیز گره بزنید. در این رابطه بیش ترین تاثیر زمانی حاصل خواهد شد که شما وعده آن را بدهید.
4-ضمانت
بدون شک برای هر خریداری این امر که پس از خرید توجه کیفیت متفاوت محصول شوند، یک کابوس خواهد بود. به همین خاطر لازم است تا همواره محصولات خود را ضمانت کرده و با این کار اطمینان لازم را در آن ها شکل دهید. بدون شک ذکر این کلمه در تبلیغات شما آسودگی خاطر را برای مخاطب به همراه خواهد داشت و از میزان تردیدهای آن ها خواهد کاست. برای مثال شرکت خودروسازی کادیلاک برای نمایش قابلیت ضد آبی محصول خود، در نمایندگی های فروش یک نسخه را در درون آکواریوم قرار داد که توجه بسیاری را به خود جلب کرد.
5-کشف کردن
همواره موارد جدید برای افراد جذابیت بسیار بالایی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر شما قادر خواهید بود تا با تکیه بر این کلمه نگاه ها را به سمت خود جلب نمایید. برای مثال سامسونگ در جدیدترین محصول خود این جمله را بیان کرد که شما با تلفن همراه جدید خود تا مدت ها چیزهای جدید را تجربه خواهید نمود. بدون شک این امر خود در زمینه فروش بسیار بالای آن ها تاثیرگذار بوده است که ناشی از انتخاب درست کلمات است.
6-عشق
عشق از جمله کلماتی محسوب می شود که چندین مصداق را می توان برای آن ذکر کرد. درواقع ممکن است شما عاشق یک وسیله، یک دوست، یک شریک زندگی و... باشید. به همین خاطر دایره معنایی این کلمه بسیار گسترده بوده و رضایت خاطر هر فردی را به همراه خواهد داشت.
7-اثبات
همواره موارد جدید با موجی از تردیدها همراه خواهد بود. به همین خاطر ضروری است تا در تبلیغات خود این اطمینان را در مخاطب ایجاد کنید که محصول شما امتحان خود را پس داده است. در این رابطه توجه داشته باشید که ادعاهای شما باید در مرحله عمل نیز قابل اثبات باشد. در غیر این صورت وجهه شرکت آسیب های زیادی را تجربه خواهد نمود.
8-ایمنی
از جمله نیازهای مشتریان این است که به این باور برسند که محصول شما از نظر ایمنی در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این امر در تمامی حوزه های کسب و کار یکسان بوده و تنها میزان آن تفاوت هایی را خواهد داشت. با این حال ایمنی از جمله موارد مهم محسوب می شود.
برای مثال این امر که بتوانید ادعا کنید که محصول شما 100 درصد در برابر ضربه مقاوم است، مخاطب را به این باور خواهد رساند که می تواند امنیت را با شما تجربه نماید.
9-صرفه جویی
مقرون به صرفه بودن از دیگر فاکتورهای خرید افراد محسوب می شود. به همین خاطر لازم است تا بر روی این نکته تاکید داشته باشید که خرید از برند شما چه مزیت های اقتصادی ای را به همراه دارد. در این رابطه توجه داشته باشید که این امر تنها در رابطه با پول نبوده و صرفه جویی در موارد دیگری نظیر زمان را نیز در بر می گیرد. بدون شک شما زمانی بیش ترین تاثیر را خواهید داشت، که از هر نظر صرفه جویی را برای مشتری به همراه داشته باشید.
10-جدید
این امر که حرف و یا جریانی نو را شکل دهید، بدون شک مخاطب را به خوبی به سمت شما جذب خواهد کرد. به همین خاطر هم است که تمامی برندها هر ساله محصولاتی جدید را روانه بازار می کنند. توجه داشته باشید که در این رابطه تنها ذکر جدید بودن کافی نبوده و لازم است تا دلایل این ادعا نیز به صورت کامل ذکر شود.
11-بهترین
همه ما تمایل داریم تا بهترین چیزها را داشته باشیم. به همین خاطر لازم است تا از این جمله برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطب خود استفاده کنید. با این حال توجه داشته باشید که این ادعایی است که بدون شک برندهای دیگر نیز خواهند داشت. به همین خاطر لازم است تا همواره دلایلی محکم برای این امر داشته باشید. در این رابطه حتی مقایسه کردن خود با سایرین نیز می تواند بهترین بودن شما را به اثبات برساند. این امر دقیقا کاری است که دو برند سامسونگ و اپل علیه هم انجام می دهند.
12-اکنون
این امر بسیار طبیعی است که تاثیر جملات شما پس از مدتی کمرنگ شده و یا به طور کامل از بین خواهد رفت. به همین خاطر لازم است تا به محض تحت تاثیر قرار دادن مشتری مقدمات خرید را ایجاد کنید. بدون شک از جمله کلماتی که به این امر کمک شایانی خواهد نمود، اکنون است. برای مثال می توانید بگویید که اکنون تماس گرفته و از تخفیف ویژه برخوردار شوید.
13-رایگان
رایگان بودن چیزی باعث می شود تا افراد نسبت به داشتن آن تمایل بیش تری را پیدا کنند. بدون شک پرداخت هزینه برای هر فردی سخت خواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که مشتریان شما تنها از طبقه ثروتمند جامعه نبوده و لازم است تا تمامی اقشار را مورد توجه قرار دهید. به همین خاطر با انجام و یا اعطای یک چیز رایگان، می توانید به تاثیر اقدامات تبلیغاتی خود بیفزایید.
14-افزایش
محصول شما باید یک چیزی را به زندگی مردم اضافه کند. این امر می تواند زمان بیش تر در کنار خانواده بودن، سلامت بیش تر و یا هر چیزی باشد. به همین خاطر لازم است تا از ذکر این کلمه در تبلیغ خود غافل نشوید.
15-امتحان
همواره این احتمال وجود دارد که تحت تاثیر قرار دادن مستقیم افراد، با واکنش منفی همراه باشد. به همین خاطر کلمه ای که به شما در این رابطه کمک خواهد کرد، امتحان است. برای مثال یک برند تولید مواد غذایی می تواند با انتخاب این جمله که تنها کافی است یکبار امتحان کنید، به موفقیت بسیاری دست پیدا کند. همچنین این امر باید در عمل نیز نمودهایی داشته باشد. برای مثال امکان امتحان کردن محصول به صورت رایگان از جمله اقدامات رایج شرکت ها در این رابطه محسوب می شود.
16-فرصت
این امر که مخاطب پیشنهاد تبلیغاتی شما را یک فرصت تجاری عالی بداند، خود از جمله مواردی است که باعث خواهد شد تا میزان تاثیرگذاری فعالیت شما افزایش پیدا کند. همچنین در این رابطه لازم است تا فرصت کافی را در اختیار مشتری قرار دهید تا به جمع بندی برسد.
17-سهولت
هر محصولی باید در راستای آسان تر کردن زندگی افراد باشد. به همین خاطر نباید در طراحی خود به دنبال مواردی باشید که مخاطب را بیش از حد سردرگم کند. به همین خاطر وجود این کلمه در تبلیغات شما به نوعی بیانگر کارایی محصول و آسودگی خاطر آن ها خواهد بود.
18-مقایسه
این امر که آمادگی مقایسه با سایر محصولات دیگر را داشته باشید، بدون شک برای هر فردی جالب توجه خواهد بود. این امر بیانگر اعتماد شما به کارتان است که بدون شک مخاطب را نیز به اطمینان کافی خواهد رساند.
19-منحصر به فرد
این امر که نسبت به سایرین از تفاوت های بنیادین برخوردار باشید، از جمله مواردی است که باعث خواهد شد تا مخاطبان نتوانند به سراغ برندی دیگر بروند. به همین خاطر لازم است تا ضمن برخورداری از این کلمه، از آن در تبلیغات خود استفاده کنید.