جزئیات مقاله

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی

تکنیک های جذب بازدیدکننده به غرفه نمایشگاهی برندمان

حضور موفق در همایش های کاری و نمایشگاه های بزرگ همیشه تاثیر انکارناپذیری بر شرایط برندها دارد. این فضا فرصت عالی برای مواجهه با مشتریان تازه و افراد علاقه مند به کسب و کارمان است. امروزه رقبای بسیار زیادی در هر حوزه تخصصی کسب و کار وجود دارد. به همین خاطر ایجاد تمایز میان برندمان و آنها حیاتی خواهد بود. حضور موفق در همایش های کاری و رویدادهای مهم به خوبی این هدف را محقق خواهد کرد. دستاورد نهایی برندهای موفق از همایش های کاری جلب اعتماد مخاطب و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است.

بدون تردید بازدیدکنندگان از حضور در همایش ها اهداف خاصی دارند. آنها در بهترین حالت به دنبال یافتن برندهای مختلف هستند، بنابراین هدف اصلی ما باید نمایش جلوه ای جذاب از برندمان برای آنها باشد. فقط در این صورت امکان دستیابی به موفقیت وجود خواهد داشت. در غیر این صورت برند ما درجا خواهد زد.

راه های جذب مشتری در نمایشگاه

نکته مهم درخصوص برگزاری همایش های کاری حضور شمار بالایی از برندهای رقیب در چنین فضایی است. در همایش ها معمولا کنار غرفه هر برند شمار بالایی از غرفه های رقبا نیز وجود دارد. به این ترتیب جلب نظر مخاطب در چنین فضای شلوغی به هیچ وجه کار ساده ای نخواهد بود. بی شک تمام برندهای حاضر در یک همایش با برنامه و دست پر برای جلب نظر مخاطب آمده اند، بنابراین ما کار دشواری برای غلبه بر رقبا خواهیم داشت. به راستی چگونه امکان غلبه بر رقبا و جلب اعتماد مشتریان وجود دارد؟

کشاندن مخاطب به سوی غرفه برندمان در نگاه نخست کار دشواری به نظر می رسد. نکته مهم در اینجا داشتن برنامه ای منسجم برای جلب نظر مخاطب است. به این ترتیب امکان افزایش سود برندمان از طریق جلب مشتری تازه و وفادار فراهم خواهد شد. در این مقاله به بررسی برخی از بهترین راه های جذب مشتری در نمایشگاه های کار مختلف پرداختیم.

مطلب مرتبط: 4 روش ساده برای جذب مشتری

1. استفاده هوشمندانه از نورهای جانبی

استفاده خلاقانه از نورهای جانبی ایده ساده و تاثیرگذاری محسوب می شود. در یک مراسم ما با ده ها یا صدها برند دیگر در رقابت هستیم. نکته مهم در این میان ساختار مشابه تمام غرفه هاست. به این ترتیب از نظر ساختاری هیچ تفاوتی میان غرفه برندها نخواهد بود. نکته مهم در اینجا نوع طراحی غرفه از سوی ماست. به این ترتیب باید نهایت دقت را در این زمینه به خرج داد. استفاده از ترکیب نورهای جذاب و چشم نواز نقش مهمی در جلب نظر مخاطب بازی می کند. از نقطه نظر روانشناسی رنگ ها نگاه انسان همیشه به طیف رنگ های جذاب و هیجان انگیز حساسیت دارد، بنابراین تلاش اصلی ما باید استفاده از رنگ هایی متفاوت از ترکیب عادی مراسم باشد. به این ترتیب حتی در میان خیل عظیمی از غرفه ها نیز امکان جلب نظر مخاطب فراهم می شود.

2. اهمیت هدیه های کاربردی

برندها به طور معمول در مراسم های مختلف هدیه های مختلفی به بازدیدکنندگان می دهند. این امر در راستای ماندگاری بیشتر نام برندها در ذهن مخاطب صورت می گیرد. نکته مهم در اینجا انتخاب هدیه های کاربردی است. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب فراهم خواهد شد.

بدون شک بسیاری از برندها امکان تهیه هدیه های بسیار گران قیمت را ندارند. تمرکز اصلی من نیز در اینجا بر روی هدیه های بیش از حد گران نیست، بنابراین باید به سراغ هدیه هایی با قیمت اندک اما تاثیرگذار بود. در حوزه بازاریابی و مدیریت مراسم های تجاری اختصاص بودجه بیشتر همیشه به معنای دستیابی به موفقیت نیست، بنابراین باید تمام جوانب را به هنگام انتخاب هدیه موردنظر برندمان مدنظر داشته باشیم. بهترین شیوه برای انتخاب هدیه ها توجه به نیاز مخاطب در مراسم است. پاسخ مناسب به این مسئله ما را در راستای کمک به مخاطب از رقبا جلو می اندازد. به برخی از هدیه های ذیل توجه کنید:

بطری های آب معدنی

گوشی های دارای وایرلس برای گوش دادن به پادکست های مختلف در غرفه برندمان

پاوربانک

ظرف غذای مخصوص

کیف لوازم شخصی

کوله پشتی

بدون تردید هر کدام از المان های فوق ساده به نظر می رسد. نکته مهم نیز همین سادگی آنهاست. این موارد در عین سادگی در اغلب موارد موردنیاز مخاطب نیز هست، بنابراین با انتخاب هوشمندانه امکان جلب توجه مخاطب با هدیه های کوچک فراهم می شود. توصیه من در اینجا درج لوگوی برندمان بر روی تمام هدیه هاست. به این ترتیب مخاطب با هر بار استفاده از آن به یاد ما خواهد افتاد.

3. ارائه بسته های خوراکی

بدون شک همه ما در طول بازدید از یک مکان یا همایش تمایل به داشتن خوراکی های مختلف داریم. این امر نوعی عادت رایج در میان مردم محسوب می شود. وظیفه اصلی ما به عنوان یک برند استفاده مناسب از این عادت رایج در راستای توسعه نام برندمان خواهد بود. بازدیدکنندگان در بسیاری از موارد نیازمند یک المان جذاب برای مراجعه به غرفه ها هستند. انواع خوراکی خوشمزه این امکان را به خوبی فراهم می کند. نکته مهم در اینجا عدم انحراف از هدف اصلی غرفه مان است. این امر به معنای پایبندی به معرفی محصولات تازه و دستاوردهای جدید برندمان است. ارائه خوراکی های خوشمزه به صورت رایگان نیز در کنار این امر صورت خواهد گرفت. به این ترتیب برند ما موفق به جلب نظر شمار بالایی از بازدیدکنندگان خواهد شد.

نکته حیاتی در مورد ارائه نوشیدنی و خوراکی های جانبی ارتباط آنها با کسب و کارمان است. به عنوان مثال، اگر ما در زمینه تولید محصولات ارگانیک فعالیت داریم، نوشیدنی ها باید از میوه های ارگانیک تهیه شده باشد. به این ترتیب میزان تاثیرگذاری برند ما بر روی مخاطب افزایش چشمگیری خواهد یافت.

4. اهمیت ارائه های چندرسانه ای

استفاده از تلویزیون های متعدد در غرفه یکی از الزام های حضور موفق در همایش ها محسوب می شود. این امر امکان ارائه مطالب به صورت چندرسانه ای را خواهد داد. به این ترتیب توان تاثیرگذاری برند ما افزایش چشمگیری خواهد یافت. امروزه مردم بیش از هر زمان دیگری به محتوای بصری توجه نشان می دهند. به همین خاطر برندها باید به سوی استفاده از المان های بصری در ارائه ها، کمپین های بازاریابی و تبلیغاتی بروند. در غیر این صورت از جریان اصلی کسب و کار جا خواهند ماند.

گاهی اوقات در همایش ها مردم حوصله صحبت با افراد حاضر در غرفه را ندارند، با این حال در حال تردد نظرشان به محتوای تلویزیون ها جلب خواهد شد. این امر فرصت مناسبی برای انتقال محتوای بصری و پیام برندمان به صورت خلاصه فراهم می کند.

صرف نظر از جلوه های بصری، فرمت صوتی نیز نقش مهمی در جلب نظر مخاطب بازی می کند. ذهن همه ما نسبت به صداهای مختلف حساس است، بنابراین بازی با صداها امکان جلب توجه مخاطب را فراهم می سازد. این امر نیازمند استفاده از اسپیکر و باندهای مناسب است. به این ترتیب توان تاثیرگذاری برند ما بر روی مخاطب افزایش چشمگیری خواهد یافت.

5. ارتباط با مخاطب در شبکه های اجتماعی

یکی از بزرگترین اشتباهات برندها عدم توجه کافی به نقش شبکه های اجتماعی است. امروزه شبکه های اجتماعی در تمام وجوه زندگی ما تاثیر دارد. به این ترتیب باید در حوزه بازاریابی و مدیریت همایش های کاری نیز از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

مطلب مرتبط: 12 راهکار جذب مشتری در سال 2018

تیموتی کارتر از سایت تحلیلی SmallBizTrends.com توصیه های جالبی در این زمینه دارد. به عقیده وی گزارش روزانه از اتفاقات نمایشگاه و تهیه تصویر و ویدئوی جذاب از آن نقش مهمی در جلب تعامل کاربران در شبکه های اجتماعی خواهد داشت. به این ترتیب برند ما فرصت کافی برای باز کردن سر صحبت با مخاطب را می یابد. این امر دارای ارزش بسیار زیادی است. به هر حال برندها باید با مخاطب صحبت کنند. در غیر این صورت امکان تبدیل آنها به مشتریان برندمان وجود نخواهد داشت.

امروزه بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار ساده شده است. دیگر نیازی به تهیه بودجه های کلان برای موفقیت در این عرصه نیست، بنابراین باید برنامه ای دقیق برای حضور در این فضا داشته باشیم. به طور کلی هر جایی که مشتریان بالقوه ما حاضر هستند، ما نیز باید حضور فعالی داشته باشیم. این امر کلید موفقیت ما در حوزه کسب و کار خواهد بود.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی