اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی استان گلستان در همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصوللت کودی که در گلستان برگزار شد در گفت‌وگو با خبرگزاری آریا اظهار کرد: آب و خاک دو مورد از منابع ارزشمند بشر محسوب می‌شوند و لازم است در کنار کود‌های شیمیایی به دنبال استفاده از کود‌های سبز، آلی، بیولوژیک و دیگر کود‌ها باشیم تا منابع آب و خاک حفظ شود و به آب‌های زیرزمینی زمینی خسارت کودی وارد نشود‌.

وی با تأکید بر اینکه کشاورزان باید در کنار کود‌های یارانه‌ای از کود‌های غیریارانه‌ای هم استفاده کنند زیرا به تنهای نمی‌توان به کود‌های یارانه‌ای اکتفا کرد، ادامه داد: «گلستان» به عنوان استان گندم بنیان شناخته شده و حدود 9 تا 11 درصد این محصول استراتژیک در کشور توسط گلستان تولید می‌شود و حفظ کیفیت این محصول بسیار حائز اهمیت است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه حدود 36 روز نان مردم کشور از استان تأمین می‌شود، افزود: برای تولید 1.5 میلیون تن گندم، بیش از 100 هزار تن کلزا و 300 هزار تن جو در مجموع بالای 250 هزار تن کود‌های یارانه‌ای و غیریارانه‌ای نیاز است.

وی با بیان اینکه شرکت خدمات حمایتی 100 درصد دولتی بوده و عمده فعالیت آن توسط بخش خصوصی و حدود 20 درصد توسط تعاونی‌های تولیدی آن هم از لحاظ توزیع کود انجام می‌شود، اضافه کرد: در استان حدود 70 کارگزاری در بخش خصوصی و حدود 63 تعاونی تولیدی در 14 شهرستان فعالیت دارند که شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نماینده کارگزاران است.

ضیائی در بخش پایانی سخنان خود به برگزاری موفق و پرمحتوای همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد محصولات کودی در گلستان همزمان با هفتم شهریور ماه 1403 اشاره و خاطرنشان کرد: در این همایش دو شرکت از استان گلستان و 18 شرکت از استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، مازندران، اصفهان و دیگر استان‌ها حضور داشتند و کود‌های تولیدی خود را در معرض نمایش کارگزاران و کشاورزان قرار دادند. ‌

لینک خبر

https://www.aryanews.com/news/20240901095052115/