اخبار

به گزارش مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم،

 

 به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان ، کودهای کشاورزی ازته یارانه ای تخصیص داده شده است.

حسین زند اظهار کرد: در راستای اجرای طرح برنامه الگوی کشت استان به تمامی محصولات کشاورزی اعم از زراعی، باغی، گلخانه ای و گیاهان دارویی، ابلاغی سازمان جهاد کشاورزی استان ، کودهای اوره یارانه ای تخصیص داده شده است .

وی بیان داشت: در حال حاضر برنامه الگوی کشت استان قم شامل ۹۴ نوع محصول کشاورزی در سطح بیش از ۷۵ هزار هکتار میباشد .

زند با اشاره به وضعیت مطلوب تامین و تدارک کودهای یارانه ای استان افزود: از ابتدای سال ۱۴۰3 تاکنون بیش از 5 هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه برای استان قم تدارک شده است .

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت : از ابتدای سالجاری تاکنون حدود ۲ هزار تن انواع کودهای یارانه ای در بخش کشاورزی توزیع و مصرف گردیده است و در حال حاضر بیش از 2500  تن انواع کودهای مذکور در انبار های تحت پوشش شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان جهت تامین به موقع نیاز کشاورزان عزیز و بهره برداران بخش کشاورزی ذخیره سازی شده است .

مهندس زند در ادامه اذعان داشت استان قم در سال 1400 حدود 17 هزار تن انواع کودهای یارانه ایی توزیع کرده که این عدد در سال 1401 به بیش از 19 هزار تن رسید. در سال 1402 شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم حدود 18 هزار تن انواع کودهای کشاورزی یارانه ایی بین کشاورزان زحمت کش استان قم توزیع کرده است.

زند در پایان بیان کرد: شبکه رسمی توزیع شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سطح استان شامل ۲۱ کارگزار توزیع نهاده های کشاورزی میباشد که کودهای شیمیایی یارانه ای از طریق این شبکه و با قیمت های مصوب و تحت کنترل و نظارت کامل به مصرف کشاورزان و از طریق حواله های الکترونیکی توزیع میگردد.

اخبار برگزیده