اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر

آقای مهندس شاپور رضائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر به نقل از احمد سبحانی مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر ورود ملخ‌های صحرایی به استان خبر داد و گفت: مبارزه با آفت ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر آغاز شد.

وی با اشاره به انجام تدارک لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی در استان بوشهر بیان کرد: سم مورد نیاز برای مقابله با ملخ‌های صحرایی تأمین شده است و کمبودی در این زمینه نداریم.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بوشهر با اشاره به استفاده از روش‌های مختلف در مقابله با ملخ‌ها، ادامه داد: ردیابی، پایش و مبارزه با ملخ‌های صحرایی در دستور کار است.

وی بیان کرد: موج اول حمله ملخ‌ها همزمان با بارش‌های شدید باران بود که باعث شد تا جمعیت ملخ‌ها پخش شوند ولی در موج دوم حمله شاهد تراکم شدید جمعیت ملخ‌ها بودیم و جمعیت موج دوم خیلی بیشتر از موج اول بود.

رضائی از بسیج همه امکانات برای مقابله با ملخ‌های صحرایی خبر داد و بیان کرد: با ورود ملخ‌های صحرایی به استان بوشهر تلاش جدی برای مقابله با این آفت انجام شده است.

وی گفت: عملیات مبارزه در شب انجام می شود زیرا ملخ‌ها در روز حرکت دارند و عملیات مبارزه شبانه انجام می‌شود تا توان جابجایی نداشته باشند.

آقای رضائی افزود: عملیات مبارزه به صورت زمینی و دستی انجام می شود چراکه به علت بارش‌های شدید روزهای گذشته لغزنده بودن زمین در این مناطق، ماشین‌آلات نمی‌توانند وارد شوند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۱۰ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر تحت تاثیر هجوم ملخ‌ها قرار گرفته است، اظهار داشت: با ردیابی مستمر، بلافاصله پس از هجوم ملخ‌ها، عملیات مقابله با آنها انجام می‌شود.

آقاى رضائی بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته و با رصد توده‌های جوی که به سمت استان بوشهر است، بار دیگر شاهد هجوم ملخ‌ها به استان خواهیم بود. وی با اشاره به اینکه همه شهرستان‌های استان بوشهر در حالت آماده‌باش هستند، خاطرنشان کرد: همكاران سازمان از تجربه سال‌های قبل استفاده کرده و با شناسایی نقاط مورد هجوم، بلافاصله عملیات مبارزه انجام می شود.

اخبار برگزیده