اخبار

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

حمید هزار  جریبی  مدیر شرکت  خدمات  حمایتی  کشاورزی  استان  گلستان  به نقل  از فرهانی معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گفت: در گلستان ۳۸۰ هکتار باغ بارده محصول سیب با ارقام زرد و قرمز لبنانی، دو رنگ فرانسوی، فوجی، گالا، گران اسمیت و گلاب وجود دارد.
او ادامه داد: میانگین عملکرد هر هکتار ۱۲ تن است و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۴ هزار و ۵۰۰ تن انواع سیب درختی تولید و به بازار عرضه شود.
این مقام مسئول گفت: سیب در گروه میوه‌های سردسیری تا معتدل قرار گرفته است و عمدتا در مناطق معتدل و سرد شهرستان‌های گرگان مینودشت، رامیان و آزادشهر کشت می‌شود.
فرهانی گفت: باغ‌های سیب در گذشته در بسیاری از نقاط استان دیده می‌شد، اما با تغییر شرایط اقلیمی و گرم شدن نسبی هوا سطح کشت کاهش و عمده باغ‌های این محصول به مناطق مرتفع و سردسیر منتقل شده است.معاون مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: باردهی باغ‌های سیب از سال سوم آغازو برداشت آن بسته به نوع رقم و منطقه کشت آن است و از اواخر مردادماه شروع و تا اواسط مهرماه ادامه دارد.مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان از توزیع کود های کشاورزی برای380 هکتار  باغ سیب خبرداد.

اخبار برگزیده