تأمین و توزیع بیش از نیم میلیون تن کود اوره کشاورزی در سال 1400


تاریخ ارسال :

۲۸ فروردين ۱۴۰۱

تأمین و توزیع بیش از نیم میلیون تن کود اوره کشاورزی در سال 1400

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،



مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی شعبه فارس از تأمین و توزیع بیش از نیم میلیون تن کود اوره کشاورزی از تولیدات شرکت پتروشیمی شیراز در سطح کشور در سال 1400 خبر داد.

ابراهیمی زاده ابراز کرد: پتروشیمی شیراز که یکی از چند شرکت پتروشیمی اوره ساز در کشور است ، تولید اوره کشاورزی را در دستور کار دارد. این محصول توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به عنوان متولی اصلی توزیع کود در کشور ، تحویل و توزیع می گردد.

وی افزود:کودهای موردنظر توسط پیمانکاران حمل طرف قرارداد با بهر گیری از ناوگان حمل و نقل جاده ای و ریلی از مبدأ استان فارس به مقصد 26 استان کشور حمل و براساس ضوابط و دستورالعمل های صادره از سوی واحد های تابعه سازمان جهاد کشاورزی هر استان توزیع گردیده است.

ابراهیمی زاده در پایان گفت : کود اوره دارای بالاترین مقدار ازت در میان تمامی کودهای جامد نیتروژنی و از رایج ترین و مهمترین منابع تأمین ازت مورد نیاز  گیاه می باشد. بالغ بر 530 هزارتن از نهاده مذکور در سال 1400 تحویل و بین استانهای مختلف کشور توزیع گردیده است که به لحاظ آماری طی سالهای گذشته رقمی بی سابقه محسوب می گردد و نسبت به سال گذشته نیز 13 درصد رشد داشته است.