رشد قابل توجه توزیع کودهای شیمیائی در استان فارس


تاریخ ارسال :

۱۹ بهمن ۱۴۰۰

رشد قابل توجه توزیع کودهای شیمیائی در استان فارس

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،



حمید ابراهیمی زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس اعلام نمود:

توزیع کود شیمیائی اوره که از محل تولیدات شرکتهای پتروشیمی داخل کشور تأمین می گردد و به عنوان پرمصرف ترین نهاده کشاورزی مطرح می باشد ، طی دو سال اخیر به حمدا... نسبت به سنوات گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده ، بطوریکه در استان فارس تا این تاریخ بیش از 96 درصد سهمیه استان تخصیص و نزدیک به 90 درصد آن بین شهرستانهای استان توزیع گردیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 6300 تن (معادل 4%) و نسبت به سال قبل تر بیش از 40200 تن (معادل 36%) رشد داشته است.

ابراهیمی زاده ابراز کرد : در خصوص کودهای شیمیائی فسفاته و پتاسه نیز خوشبختانه با تدابیری که از ابتدای کشت پائیزه اندیشیده شد ، شاهد افزایش توزیع 510 درصدی (معادل 10950 تن بیش از مدت مشابه سال گذشته) بوده ایم. این در حالی است که هم اکنون و در پایان فصل کشت ، نزدیک به 9000 تن از انواع کودهای فسفاته و پتاسه در انبارهای سازمانی شرکت موجود و آماده استفاده می باشد.

حمید ابراهیمی زاده نیز خاطر نشان کرد : در حال حاضر علاوه بر کودهای ازته که روند  رو به رشد توزیع آن ادامه داشته و علاوه بر مقادیر تأمینی روزانه از محل پتروشیمی ، از ذخیره انباری خوبی نیز برخودار هستیم ، در زمینه تأمین و توزیع کودهای فسفاته و پتاسه نیز حتی برای کشت بهاره آتی تدارک لازم دیده شده و هیچ مشکلی در توزیع فراگیر آن در سطح استان وجود ندارد.