تحقق ۶۶ درصدی برنامه مصرف بهینه کود شیمیایی در خراسان جنوبی


تاریخ ارسال :

۱۸ بهمن ۱۴۰۰

تحقق ۶۶ درصدی برنامه مصرف بهینه کود شیمیایی در خراسان جنوبی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 



سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: ۶۶ درصد برنامه مصرف متعادل و بهینه کودهای شیمیایی در استان تحقق یافته است و براساس ارزیابی صورت گرفته در یک ماه گذشته این شرکت رتبه سوم در عملکرد و فروش کودهای پایه به‌ویژه فسفاته و پتاسه را کسب کرد.

مهدی نوفرستی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این رتبه با همراهی کارگزاران توزیع کود در سطح استان محقق شده است.

وی بیان کرد: مصرف متعادل و بهینه کودهای پایه کشاورزی مورد تاکید معاونت امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی و مـدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی‌های صورت گرفته با معاونت تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌ها به منظور اثربخشی کودهای پایه بر عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی اعم از زراعی و باغی باید مصرف متعادل کودهای پایه در بین بهره‌برداران بخش کشاورزی ترویج شود.

وی ضمن تشکر از کارگزاران و تمامی کارشناسان پهنه و مدیران جهاد کشاورزی که نقش موثری در مصرف متعادل کودهای پایه داشته‌اند، بر اهمیت استفاده متعادل کودها تاکید کرد.

نوفرستی گفت: با مصرف غیرمتعادل کودهای پایه نه تنها به لحاظ اقتصادی کشاورزان متضرر می‌شوند بلکه نقش بسزایی در کاهش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته و در کاهش مقاومت به تنش‌های محیطی، آفات و بیماری‌ها می‌تواند موثر باشد.

وی به کشاورزان توصیه کرد که هنگام دریافت حواله کود، مطالبه کنند تا کودهای پایه به‌صورت متعادل در حواله صادر شده از سوی مراکز جهاد کشاورزی وجود داشته باشد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در حال حاضر انواع کودهای شیمیایی به میزان لازم و کافی تدارک دیده شده و در استان موجود است.