دومین جلسه هماهنگی سفر ریاست محترم جمهوری در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی


تاریخ ارسال :

۲۳ آبان ۱۴۰۰

دومین جلسه هماهنگی سفر ریاست محترم جمهوری در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی

 


 
در آستانه سفر استانی رئیس‌ جمهور و وزیر جهاد کشاورزی به استان، جلسه هماهنگی به ریاست رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی و معاونین و مدیران ستادی برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اکبر کرامتی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در این جلسه اظهار کرد: سفر ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت به استان فرصت مناسبی جهت بررسی و پیگیری مشکلات بخش کشاورزی با محوریت فعال سازی پروژه های نیمه فعال و راکد؛ اصلاح برخی قوانین و دستورالعمل های دست و پاگیر، تامین اعتبار پروژه های اقتصادی، عمرانی و تخصیص اعتبارات لازم برای تسهیلات کم بهره برای زیر بخش های تولیدی کشاورزی و پیشنهادات جدید برای توسعه پایدار کشاورزی استان است . 
 
کرامتی بر لزوم تشکیل کمیته های اطلاع رسانی، پشتیبانی، فنی و تبادل اطلاعات و کمیته حراستی و بررسی پروژه های اولویت دار و نیمه تمام و کمیته پیگیری مصوبات سفر در سازمان تاکید کرد. 
 
وی  تصریح کرد: نیاز است چالش ها و مشکلات بخش، اطلاعات مربوط به سیمای بخش کشاورزی استان تهیه و بروز رسانی شود، و تسهیلات و اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرحها در قالب قوانین و مقررات و اختیارات مورد نیاز احصا و و جمع بندی شود. 
 
وی افزود :جذب اعتبارات لازم برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و رایزنی های مختلف جهت افزایش صادرات محصولات کشاورزی استان به خصوص سیب درختی استان در این سفر مورد درخواست خواهد بود.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد:  پیشنهاد ایجاد پایانه های صادراتی تخصصی بخش کشاورزی و اتصال شبکه ریلی استان به راه آهن سراسری برای حمل سریع و به موقع نهاده های مورد نیاز بخش کشاورزی در دستور کار قرار دارد.
 
همچنین در این جلسه توافقات و هماهنگی‌های لازم در خصوص طرح‌های اولویت‌دار استان مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار گرفت که پس از تصویب این طرح‌ها در سفر استانی رئیس‌جمهور، بسترهای لازم برای سرعت بخشیدن به روند توسعه پایدار بخش کشاورزی استان مهیا شود.