کشاورزان چهارمحال و بختیاری نسبت به تامین بذر و کود مورد نیاز خود اقدام کنند


تاریخ ارسال :

۷ آبان ۱۴۰۳

کشاورزان چهارمحال و بختیاری نسبت به تامین بذر و کود مورد نیاز خود اقدام کنند


به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری، 
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهار محال و بختیاری از اقدام و وضعیت تهیه کود و بذر کشاورزان خبر داد.
محسن مهدوی با توجه به محدودیت زمان کشت پاییزه کشاورزان در استان گفت: کشاورزان هرچه سریع‌تر نسبت به تامین بذر و کود مورد نیاز خود اقدام کنند.
محسن مهدوی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه نیاز کودی چهارمحال و بختیاری ۳۲ هزار تن است افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ هزار و ۷۴۸ تن کود ازت، فسفات و پتاس در چهارمحال و بختیاری توزیع شده است.
وی اظهار داشت: بر این اساس ۴۴ درصد از سهمیه کود ازته، ۲۵ درصد از سهمیه کود فسفات و ۳۷ درصد از سهمیه کود پتاس در استان توزیع شده است.
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین موجودی کود ازت در انبارهای استان یک‌ هزار و ۷۵۵ تن، فسفات یک هزار و ۴۶ تن و پتاس نیز به اندازه سهمیه کل سال موجود است.
وی با اشاره به اینکه کود ازته مورد نیاز استان از پتروشیمی لردگان تامین می‌شود یادآور شد: افزون بر موجودی انبارها در حال خرید و حمل کود دی آمونیوم فسفات وارداتی به استان هستیم.
به گفته مهدوی، کود دی آمونیم فسفات یکی از انواع کودهای با کیفیت خریداری شده و قابل مصرف در همه عرصه‌های زراعی و باغی است که مصرف این کود به کشاورزان و باغداران توصیه می‌شود.