برگزاری جلسه شورای هماهنگی معاونین، مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان


تاریخ ارسال :

۲۸ مهر ۱۴۰۳

برگزاری جلسه شورای هماهنگی معاونین، مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان


 به گزارش رابط روابط عمومی  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان ،پانزدهمین جلسه هماهنگی شورای معاونین/ مدیران سازمان جهادکشاورزی استان گلستان صبح امروز ۲۸ مهر ماه ۱۴۰۳ که با حضور دکتر برزعلی رییس سازمان، معاونین و مدیران و با حضور وبیناری مدیران شهرستانها در محل سالن قدس سازمان با دستور کار بیانات ریاست محترم سازمان، حجت الاسلام سائری مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه، پیگیری مصوبات جلسه قبل، گزارش آخرین وضعیت کشت پاییزه و تامین و توزیع نهاده ها برگزار شد.
در حاشیه این جلسه، مجید محمدی ، سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان گفت: ، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی اقدام به تامین و تدارک مقدار 100 هزار تن کود دی آمونیوم فسفات (DAP) با بالاترین کیفیت و استاندارد جهانی از کشور چین نموده که ۳۰۰۰ تن از این محموله به استان گلستان تخصیص داده شده است هم اکنون در مرحله اول مقدار ۱۰۰۰ تن ،ظرف چند روز آینده از بندر امام خمینی(ره) به کارگزاری های این استان حمل می گردد.
در ادامه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان  اهمیت استفاده از کود دی آمونیوم فسفات(DAP) جهت غنی کردن خاک های زراعی و باغی استان  افزود:
 ما باید با مصرف این نهاده استراتژیک این کود به هدف اساسی تامین امنیت غذای کشور و تولید مطلوب محصولات اساسی به ویژه گندم دست یابیم. همچنین به یک ویژگی قابل توجهDAP ، با توجه به قلیایی بودن خاک استان ، فسفر موجود در این کود اسیدیته موثر را حد مطلوب نگه داشته و باعث افزایش جذب سایر عناصر می شود وهمچنین این کود تمایل کم به جذب رطوبت و کلوخه شدن از جمله کود های بسیار مرغوب و پر طرفدار کشاورزان منطقه است .
  همچنین در ادامه مدعوین مطابق دستور کار جلسه به بحث و تبادل نظر پرداخته و با  ارائه رهنمود های ریاست محترم سازمان به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانهای استان تاکید گردید: باید با بکار گیری کلیه امکانات و توانمندی های موجود نسبت به ارتقاء بهره وری در کشاورزی استان با جذب حداکثری این نهاده استراتژیک در زمان مناسب و تحویل به کشاورزان عزیز اقدام نمایند. ودرصورت مازاد بر نیاز سهمیه  تخصیصی استان، کود مورد نیاز با ید توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان تامین و در اختیار شهرستانهای استان قرارداده شود.