وزیر جهادکشاورزی در نخستین سفر استانی وارد خراسان رضوی شد


تاریخ ارسال :

۱۰ شهريور ۱۴۰۳

وزیر جهادکشاورزی در نخستین سفر استانی وارد خراسان رضوی شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی



به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان خراسان رضوی به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، غلامرضا نوری در نخستین سفر استانی به خراسان رضوی مقارن با آخرین روز هفته دولت در جمع کارکنان شهرستان‌های چناران و گلبهار، با بیان این که کار اصلی بخش کشاورزی بر دوش مراکز خدمات است، گفت: این مراکز در صف اول تبدیل سیاست به اقدام بخش کشاورزی قرار دارند و می‌توانند علم و فناوری را به بهره‌برداران انتقال دهند.

وی افزود: قوانین و برنامه‌های بخش کشاورزی به دست همکاران ما در مراکز خدمات کشاورزی عملیاتی می‌شود و از کارکنان این مراکز می خواهیم با جدیت و تلاش، ماموریت سنگین تامین امنیت غذایی را انجام دهند، زیرا ما علاوه بر وظیفه سازمانی، در مقابل مردم، جامعه، شهدا و آرمان‌های انقلاب مسوولیت داریم.

وزیر جهاد کشاورزی بر تحقیقات تقاضا- محور تاکید کرد و گفت: محققان باید در حل مسایل کشاورزان بکوشند و همه مجموعه‌ها و عوامل در خدمت کشاورزان باشند.

وی درباره وضعیت نهاده‌ها در کشور نیز گفت: براساس گزارش‌های دریافتی به میزان کافی نهاده اعم از بذر، کود و سم برای کشت پاییزه مهیا است و کسری وجود ندارد.

نوری، تدارک بیشتر کودهای فسفاته و پتاسه به دلیل بارش‌های کم را یادآور شد و افزود: با وجود افزایش قیمت کود حدود ۵۳ درصد قیمت آن یارانه‌ای است.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که باید در خصوص قیمت کود شرایط بینابینی را در نظر بگیریم، افزود: به دنبال پرداخت بدهی شرکت‌های پتروشیمی هستیم تا نهاده‌ها را به موقع به دست کشاورزان برسانیم.