400 تن کود فسفات در مرداد ماهه سال جاری در انبار شهرستان آستانه اشرفیه تامین شد


تاریخ ارسال :

۵ شهريور ۱۴۰۳

400 تن کود فسفات در مرداد ماهه سال جاری در انبار شهرستان آستانه اشرفیه تامین شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان،

 



مهندس حسن همتی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گیلان بیان کردبا توجه به نقش کودهای کشاورزی فسفات عملکرد محصولات کشاورزی، در مرداد ماه سال جاری مقدار 400 تن کود کشاورزی فسفات در انبار شهرستان آستانه اشرفیه تامین گردیده است.

همتی در ادامه از مزیت کود فسفات گفت: فسفر و گوگرد موجود در این کود، مانع از ریزش برگ و افزایش گلدهی درخت خواهند شد،استفاده از آن جهت افزایش کیفیت محصول می باشد و همچنین سبب افزایش حجم و گستردگی ریشه گیاهان می شود.وجود عناصر ریز مغذی در این کود سبب شده است تا از سایر کود های موجود در بازار برتری داشته باشد. این ریز مغذی های موجود در کود فسفات با تنظیم PH خاک باعث خواهند شد که میزان اسیدی شدن خاک افزایش یابد و کیفیت خاک را اصلاح نماید.این کود همانند دیگر کود های مورد استفاده کشاورزان و باغداران، قبل از کاشت و در هنگام آماده سازی بستر کشت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.همچنین این کود، باعث نرمی بافت خاک خواهد شد که این عمل سبب نفوذ آب تا نزدیک ریشه و جذب بهتر رطوبت توسط گیاه شکل می گیرد.

به گفته این مقام مسئول: این مقدار کود بر اساس حواله الکترونیکی که از سوی مراکز خدمات جهاد کشاورزی صادر شده، برای عاملین توزیع کود کشاورزی در که زیر نظر این مدیریت فعالیت می‌کنند ارسال  شده است.