در چهار ماه نخست سال جاری مقدار 34 تن کود کشاورزی بین کارگزاران استان چهار محال بختیاری توزیع شد


تاریخ ارسال :

۶ مرداد ۱۴۰۳

در چهار ماه نخست سال جاری مقدار 34 تن کود کشاورزی بین کارگزاران استان چهار محال بختیاری توزیع شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،



حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس گفت: به منظور تأمین کود مورد نیاز بخش کشاورزی استان چهار محال بختیاری از ابتدای سال جاری تا پایان تیر ماه مقدار 34 تن کود کشاورزی اوره تولیدی پتروشیمی شیراز به این استان حمل و توزیع شد.

به گفته این مقام مسئول: این میزان کود برای عاملین توزیع کود کشاورزی در استان چهار محال بختیاری حمل گردید تا بین کشاورزان و بهره برداران توزیع شود.

وی در ادامه گفت: کود اوره به شکل کریستال‌های سفید رنگ دارای نیتروژن بالا است. ترکیبی بی بو و بی رنگ با نقطه ذوب بسیار بالا که همین موضوع سبب شده تا کشاورزان بتوانند بدون احساس خطر از انفجار و اشتعال آن را ذخیره سازی کنند.

ابراهیمی‌زاده خاطر نشان کردبا این حال، استفاده بی‌رویه و نادرست از کود اوره می‌تواند منجر به مشکلات زیست‌محیطی شود. برای کاهش اثرات منفی اوره بر محیط‌ زیست، کشاورزان باید به دقت مقدار و زمان استفاده از این کود را مدیریت کنند. استفاده از تکنیک‌های کشاورزی دقیق مانند کوددهی متناسب با نیاز واقعی محصول و استفاده از روش‌های آزمایش خاک برای تعیین دقیق میزان نیتروژن مورد نیاز می‌تواند به بهینه‌سازی استفاده از اوره کمک کند.