بیش از 3000 تن کود کشاورزی بین کارگزاران استان مازندران توزیع شد


تاریخ ارسال :

۱۱ تير ۱۴۰۳

بیش از 3000 تن کود کشاورزی بین کارگزاران استان مازندران توزیع شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،



حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از تامین و توزیع 3750 تن کود ازته به مقصد استان مازندران از آغاز سال جاری تا کنون خبر داد.

به گفته این مقام مسئول:کود اوره می‌تواند بیشترین مقدار نیتروژن را با کمترین قیمت برای خاک، تولید و پرورش محصولات تأمین کند. کود اوره را می‌توان یا به تنهایی استفاده کرد یا به توصیه کارشناسان با دیگر کودها (پتاس و فسفات) مخلوط نمود. برای گیاهانی که در خاک‌های اسیدی بهتر رشد می‌کنند، کود اوره از بهترین گزینه‌هایی است که موجب اسیدی‌شدن خاک می‌شود. 

وی در ادامه گفت: این کود به شکل کریستال‌های سفید رنگ دارای نیتروژن بالا است. ترکیبی بی بو و بی رنگ با نقطه ذوب بسیار بالا که همین موضوع سبب شده تا کشاورزان بتوانند بدون احساس خطر از انفجار و اشتعال آن را ذخیره سازی کنند. این کود با همه خاک‌ها سازگار است، به ویژه در کشورهای آسیایی که در صنعت کشاورزی فعالیت زیادی دارند.

ابراهیمی‌زاده خاطر نشان کردبا این حال، استفاده بی‌رویه و نادرست از کود اوره می‌تواند منجر به مشکلات زیست‌محیطی شود. برای کاهش اثرات منفی اوره بر محیط‌ زیست، کشاورزان باید به دقت مقدار و زمان استفاده از این کود را مدیریت کنند. استفاده از تکنیک‌های کشاورزی دقیق مانند کوددهی متناسب با نیاز واقعی محصول و استفاده از روش‌های آزمایش خاک برای تعیین دقیق میزان نیتروژن مورد نیاز می‌تواند به بهینه‌سازی استفاده از اوره کمک کند.