در سه ماه نخست سال جاری بیش از 2000 تن کود کشاورزی به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد


تاریخ ارسال :

۱۰ تير ۱۴۰۳

در سه ماه نخست سال جاری بیش از 2000 تن کود کشاورزی به استان سیستان و بلوچستان ارسال شد

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس،



حمید ابراهیمی‌زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس از بارگیری و ارسال 2753.5 تن کود اوره تولیدی پتروشیمی شیراز به منظور تأمین کود ازته مورد نیاز بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گفته این مقام مسئول: کود اوره حاوی 46 درصد نیتروژن می‌باشد که به عنوان یک منبع غنی این عنصر به حساب می‌آید. در حالت کلی نیتروژن موجود در اوره برای سنتز پروتئین‌ها و کلروفیل در گیاهان ضروری است، که این امر به نوبه خود فرآیند فتوسنتز را تقویت می‌کند و به گیاه اجازه می‌دهد که انرژی بیشتری برای رشد و توسعه تولید کند. 

وی در ادامه گفت: کود اوره را می‌توان یا به تنهایی استفاده کرد یا به توصیه کارشناسان با دیگر کودها (پتاس و فسفات) مخلوط نمود. این کود به دو صورت محلول پاشی یا تزریق به خاک مورد استفاده قرار می‌گیرد. برای گیاهانی که در خاک‌های اسیدی بهتر رشد می‌کنند، کود اوره از بهترین گزینه‌هایی است که موجب اسیدی‌شدن خاک می‌شود. 

ابراهیمی‌زاده در پایان اضافه کرد: این کود دارای ترکیبی بی بو و بی رنگ با نقطه ذوب بسیار بالاست که همین موضوع سبب شده تا کشاورزان بتوانند بدون احساس خطر از انفجار و اشتعال آن را ذخیره سازی کنند.