حضور شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان درهفتمین نشست بصیرتی "عید ولایت ( غدیر خم)" و " مشارکت در انتخابات" در حسینیه سازمان جهادکشاورزی استان


تاریخ ارسال :

۶ تير ۱۴۰۳

حضور شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان درهفتمین نشست بصیرتی "عید ولایت ( غدیر خم)" و " مشارکت در انتخابات" در حسینیه سازمان جهادکشاورزی  استان

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان



 سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات  حمایتی کشاورزی استان گلستان ازحضور کارکنان این شرکت در هفتمین نشست تبینی سازمان در خصوص عید ولایت، سند حدیث غدیر و... همچنین اهمیت مشارکت  در انتخابات با حضورهمکاران  سازمان جهادکشاورزی شهرستان  و ادارات الحاقی  خبرداد.
 وی تصریح کرد:دراین نشست حجت‌الاسلام سایری درباره فضیلت عید غدیر خم گفت: روز غدیر خم، یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان است که در آن، پیامبر اکرم (ص) در بازگشت از آخرین حج خود، حضرت علی (ع) را به‌عنوان جانشین خود معرفی کردند. این واقعه در هجدهم ذی الحجه سال دهم هجری قمری در محلی به نام غدیر خم رخ داد. در روایات و احادیث بسیاری، فضیلت و اهمیت فوق العاده این روز بیان شده است. به طوری که برخی از معصومین (ع) آن را «برترین عیدها» دانسته‌اند. امام صادق (ع) فرمودند: روز غدیر عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان روز عهد و پیمان و در زمین روز پیمان محکم و حضور همگانی است.
وی افزود ؛ وظایف ما در راستای تحقق وحدت بر محور غدیر اظهار کرد: ما موظفیم به شناخت و تبیین واقعه غدیر و این امر با مطالعه و بررسی منابع معتبر، معرفی درست و جذاب واقعه غدیر و ابعاد مختلف آن به دیگران حاصل می‌شود. با برگزاری مراسم‌ها، جلسات، و برنامه‌های فرهنگی، می‌توانیم آموزه‌های غدیر را در میان جامعه ترویج داده و زمینه را برای تحقق وحدت بر محور غدیر و ایجاد انسجام و همبستگی بیشتر مسلمانان فراهم کنیم. باید با دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمنان اسلام که به دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند، مقابله کرده و وحدت و انسجام امت اسلامی را حفظ کنیم.
ایشان تاکید کرد :اگر کسی رئیس جمهور شود که قلباً به ولایت فقیه معتقد نباشد، کار نظام ولایی در داخل خراب می‌شود. اگر آدمی را که در ولایت ضعیف است، انتخاب کنیم یعنی یک چالش ایجاد کردیم و تاثیر نورانیت ولی عصر (عج) را که در کشور می‌خواهد منعکس شود، کم کرده‌ایم.