جهش تولید کود سولفات پتاسیم در قم: گامی بلند در راستای خودکفایی کشاورزی


تاریخ ارسال :

۲۹ خرداد ۱۴۰۳

جهش تولید کود سولفات پتاسیم در قم: گامی بلند در راستای خودکفایی کشاورزی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم،

 


مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم بمناسبت هفته جهاد کشاورزی اعلام کرد: در راستای سیاست‌های دولت سیزدهم برای تقویت بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید، شاهد جهش چشمگیری در توزیع و مصرف کودهای پتاسه یارانه ای در استان قم بوده ایم.

حسین زند اظهار کرد: این کود که نقشی اساسی در ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی ایفا می‌کند، در سال پیش از آغاز به کار دولت سیزدهم، به میزان500 تن در قم توزیع و مصرف شد، که با حمایت‌های هدفمند و برنامه‌ریزی‌های دقیق در این دولت، شاهد افزایش تا 420 درصدی توزیع و مصرف این نهاده استراتژیک در استان هستیم. به طوری که از آغاز دولت سیزدهم تاکنون حدود 5000 تن انواع کود پتاسه در قم توزیع و مصرف شده است.
وی بیان داشت : باتوزیع و مصرف 1050 تن انواع کودهای پتاس در سال اول آغاز به کار دولت سیزدهم نسبت به سال قبل، بیش از 50 درصد افزایش توزیع و مصرف داشته ایم. این میزان توزیع و مصرف درسال دوم به حدود 1700 تن و در سال سوم به 2100 تن افزایش یافت که شاهد رشد 420 درصدی در توزیع و مصرف این نهاده استراتژیک در سال سوم نسبت به آغاز کار دولت سیزدهم بوده ایم.

مزایای سولفات پتاسیم برای کشاورزان

زند افزود : سولفات پتاسیم یکی از مهم‌ترین کودهای شیمیایی مورد نیاز بخش کشاورزی است که نقش بسزایی در افزایش مقاومت گیاهان در برابر تنش‌های محیطی، آفات و بیماری‌ها دارد. همچنین این کود با بهبود کیفیت خاک و افزایش جذب آب توسط گیاه، به رشد و باردهی بهتر محصولات کمک می‌کند.

توسعه پایدار کشاورزی با تکیه بر دانش و فناوری و حمایت از تولیدکنندگان داخلی

 مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان قم گفت : رشد چشمگیر تولید کود سولفات پتاسیم در قم، نمونه‌ای بارز از اهتمام دولت سیزدهم به توسعه پایدار بخش کشاورزی با تکیه بر دانش و فناوری است. این مهم، نویدبخش تحولات مثبت در این حوزه، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و تلاش‌های جهادگران این عرصه و درنهایت  افزایش امنیت غذایی کشور خواهد بود.

زند در پایان بیان کرد : با تداوم حمایت‌ها و برنامه‌ریزی‌های هدفمند، می‌توان شاهد رشد روزافزون تولید سولفات پتاسیم در استان قم و خودکفایی کامل کشور در تولید این محصول استراتژیک باشیم. این امر ضمن ارتقای کیفی محصولات کشاورزی، به رونق اقتصادی و امنیت غذایی کشور نیز کمک خواهد کرد. این امر علاوه بر صرفه‌جویی ارزی، به رونق تولید داخلی، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار بخش کشاورزی در استان نیز کمک می‌کند.