45 نمونه آب و خاک در بستر باشگاه کشاورزان درسه ماهه سال1402


تاریخ ارسال :

۱۸ تير ۱۴۰۲

45 نمونه آب و خاک در بستر باشگاه کشاورزان  درسه ماهه سال1402

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی  کشاورزی  استان گلستان



سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی  استان گلستان، در راستای اهداف باشگاه کشاورزان و ترغیب کشاورزان و باغداران عزیز  گلستان برای مصرف بهینه و مناسب کود درسه  ماهه سال1402، 45نمونه آب و خاک به باشگاه کشاورزان این شرکت تحویل گردید و8 بازدید حضوری از مزارع و باغات انجام شد.

وی تصریح کرد: : خدمات ما در حوزه کشاورزی پایدار است و این مستلزم توجه به دو منبع آب و خاک است که اگر توجه اصولی به این دو منبع انجام نشود خسارت جبران ناپذیری بدست خواهیم آورد.

در ادامه افزود: با توجه به شرایط آسان مانند محدودیت اقلیمی، منابع آب و خاک و تنش های ناشی از شوری و خشکی، افزایش سطح کشت مقدور نیست و همه توان تولید در واحد سطح باید وجود داشته باشد تا حرفی برای گفتن داشته باشیم

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خاطر کرد: جایگاه نهاده کود در اینجا اهمیت پیدا می کند و در کشاورزی پایدار ناچار به مصرف کود هستیم.

.این مقام مسئول افزود : کشاورز سالهای سال از زمین استفاده کرده ولی به خاک توجه نداشته است

 وی بیان داشت : فقط مصرف کود مهم نیست، کشاورز باید بداند چه میزان کود مصرف کند و در چه زمانی این کود باید در اختیار گیاه قرار گیرد. وی  همچنین  آزمون  آب و خاک رابرای کشاورزان حائز اهمیت  دانست و بستر آن در باشگاه کشاورزان این شرکت فراهم است.