20 هزار و 500 تن انواع کود طی دو ماه ابتدایی سال جاری بین کشاورزان آذربایجان غربی توزیع شد


تاریخ ارسال :

۲۰ خرداد ۱۴۰۲

20  هزار و 500  تن انواع کود طی دو ماه ابتدایی سال جاری  بین کشاورزان آذربایجان غربی توزیع شد
به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی
 


محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: این کودها از مبادی، پتروشیمی ها و محل ذخیره انباری، به کارگزاران شرکت در شهرستان های 19 گانه استان تحویل و در اختیار کشاورزان قرار گرفت.
 
وی اظهار کرد: به‌ طور متوسط روزانه حدود ۳۵۰ تن کودهای یارانه‌ای به مقصد شهرستان ها حمل و تحویل شبکه توزیع کارگزاری میشود و روند تحویل کود بسیار مطلوب است.
 
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی آذربایجان غربی گفت: بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی، به تمامی محصولات کشاورزی مطابق با الگوی کشت استان کودهای یارانه ای ازته، فسفاته و پتاسه تخصیص می یابد.
 
دکتر مظلومی ادامه داد: بر اساس تصمیم وزارت جهادکشاورزی به منظور رفع نگرانی کشاورزان از تامین کودهای کشاورزی مورد نیاز خود، علاوه بر محصولات اساسی گندم، جو و کلزا، به دیگر محصولاتی که به عنوان الگوی کشت در استان معرفی شده اند طبق برش سازمان جهاد کشاورزی استان، کودهای کشاورزی یارانه دار تحویل می شود.
 
وی با اشاره به ذخیره بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ تن انواع کودهای یارانه‌ ای، گفت: توزیع کودهای کشت بهاره نیز در استان از اسفند ماه آغاز شده و برنامه تامین و توزیع انواع کودهای کشاورزی در استان طی سال جاری حدود ۱۱۸ هزار و ۵۲۵ تن است.
 
دکتر مظلومی با اشاره به اینکه بخش قابل توجه کودهای یارانه‌ ای مربوط به تولیدکنندگان داخلی است، افزود: با وجود اینکه در مقطع کشت بهاره قرار داریم و اوج تقاضا و مصرف برای کودهای یارانه‌ ای زیاد است، کمبودی در این زمینه وجود ندارد. آذربایجان غربی  دارای ۴۰۹ هزار هکتار اراضی آبی و ۴۲۴ هزار هکتار اراضی دیم است و سالانه بیش از  6 میلیون  تن محصول کشاورزی در این استان تولید می شود.
 
این استان سالانه نیازمند ۲۴۹ هزار تن کود کشاورزی است.