برگزاری جلسه هماهنگی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان‌غربی


تاریخ ارسال :

۲۶ دي ۱۴۰۱

برگزاری جلسه هماهنگی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان‌غربی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی

 


علیرضا قربانی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی از برگزاری جلسه هماهنگی سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی آذربایجان‌ غربی روز یکشنبه مورخ 25 دی ماه 1401 خبر داد. این نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، تجهیزات گلخانه ای و سیستم های آبیاری، از 28 دی لغایت یک بهمن ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی شهرستان ارومیه، پارک جنگلی برگزار خواهد شد.

سعید آبی سرپرست روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان  در جلسه هماهنگی برگزاری نمایشگاه  کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: برپایی این نمایشگاه فرصت مغتنمی است تا توانمندی‌های بخش کشاورزی استان به عنوان یکی از مهمترین قطبهای تولید محصولات کشاورزی در کشوربه نمایش گذاشته شود و با شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه از کشاورزی معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی دانش بنیان و اقتصادی حرکت کنیم.
آبی ادامه داد: مهمترین مشخصه این نمایشگاه ارائه تکنولوژی‌های نوین و پیشرفت‌های برتر بخش کشاورزی به خصوص روش‌های کاهش مصرف آب و ارتقای بهره وری در بخش کشاورزی ، به منظور جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فضای رقابتی برای ورود به بازارهای جدید صادراتی در داخل و خارج کشورو تبادل اطلاعات و تجربیات در فضای ارتباطی و موثر نمایشگاه است.
وی اضافه کرد: تاکنون 70 موسسه و شرکتهای داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی برای حضور در یازدهمین نمایشگاه صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی استان اعلام آمادگی کرده اند که 40 درصد در حوزه ادوات و ماشین آلات کشاورزی، 20 درصد شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، 20 درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و 20 درصد تجهیزات گلخانه ای بوده است .
سرپرست اداره روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: همچنین فعالیت 15 تا 20 درصد از شرکتهای شرکت کننده در حوزه دانش ‌بنیان و تحقیقاتی بوده که در این نمایشگاه حضور می‌یابند که ظرفیت خوبی برای بهره برداری از خدمات این شرکت‌ها محسوب می‌شود.
وی تصریح کرد: شرکت‌‌کنندگان در این نمایشگاه آخرین دستاوردها و محصولات خود را در زمینه‌های نهاده، کود، سم، آبیاری و تجهیزات وابسته، ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی و تجهیزات گلخانه ای به نمایش می‌گذارند.
آبی تاکید کرد: همزمان با این نمایشگاه 3 کارگاه آموزشی تحت عناوین ،توسعه کشت گیاهان دارویی و گلخانه ای و راهکارهای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی، مدیریت تاکستان ها و تغذیه باغات و مزارع، شناخت آفات و بیماری ها و ...  نیز در حاشیه نمایشگاه برای علاقمندان در این زمینه  برگزار خواهد شد و بازدید کشاورزان پیشرو و کارشناسان بخش کشاورزی شهرستانها از غرفه های نمایشگاه نیز با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها برنامه ریزی و هماهنگ شده است .
در ادامه محمود مظلومی جانشین رییس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز از تمامی اعضای حاضر در جلسه درخواست کرد تا با هماهنگی اداره روابط عمومی، تلاش کنند با استفاده از فرصت و ظرفیت به وجود آمده در این نمایشگاه ،توانمندی‌های بخش کشاورزی استان را در کشور به نمایش بگذارند.
مظلومی تاکید کرد: بهترین روش انتقال یافته های تحقیقاتی نوین به کشاورزان برپایی نمایشگاه است که نیاز است به صورت گسترده اطلاع رسانی از طریق صدا و سیما و رسانه های جمعی جهت بهره مندی و حضور بهره برداران بخش کشاورزی و عموم مردم  از نمایشگاه انجام گیرد. 
لازم به ذکر است که این نمایشگاه از 28 دی تا یک بهمن ماه در محل برگزاری دایمی نمایشگاه‌های بین المللی استان واقع در پارک جنگلی ارومیه برگزار می‌شود و از ساعت 15 عصر لغایت 21 شب برای بازدید عموم و فعالان بخش کشاورزی دایر خواهد بود.