بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در تولید کود کشاورزی


تاریخ ارسال :

۲۱ خرداد ۱۴۰۱

بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان در تولید کود کشاورزی

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی

 



سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولیدکنندگان کودهای شیمیایی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه تولید این کودها از استان‌های مختلف در همایشی یک روزه به معرفی محصولات خود در خراسان جنوبی پرداختند.

مهدی نوفرستی، در حاشیه همایش آموزشی ترویجی و معرفی سبد کودی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان، در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در این همایش، ۱۳ شرکت دانش بنیان تولیدکننده کودهای کشاورزی از دیگر استان‌ها شرکت داشتند.

وی افزود: حضور این شرکت‌ها در استان و ارائه محصولات دانش بنیان موجبات رونق سرمایه گذاری و معرفی این محصولات را برای استفاده‌های کاربردی مهیا می‌کند.

نوفرستی ادامه داد: با هدف خود کفایی در تولید کودهای کشاورزی و حمایت از تولید کنندگان داخلی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با برگزاری سلسله همایش‌هایی، تولیدکنندگان کودهای شیمیایی مورد تأیید را به منظور حمایت از تولید داخلی و استفاده کشاورزان از محصولات متنوع و استاندارد به کارگزاران خود در سراسر کشور معرفی می‌کند.

وی بیان کرد: در ۲ ماه نخست امسال، ۷۱۱ تن انواع کودهای شیمیایی فسفاته و پتاسه در استان مصرف شده است، در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۷۹ تن بوده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: افزایش مصرف کودهای فسفاته و پتاسه و نزدیک شدن به استانداردهای ابلاغی علاوه بر افزایش تولید پایدار محصولات کشاورزی، سلامت و امنیت غذایی تولیدات بخش کشاورزی در خراسان جنوبی را نوید می‌دهد.

گفتنی است در این همایش با حضور رییس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی و مدیر بازاریابی و امور مشتریان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور در خصوص بهره گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان شرکت کننده بحث و تبادل نظر و در پایان از مدیران این شرکت‌ها تقدیر شد.