101 ویژگی که برای موفقیت در کار خود باید از آن بهره مند باشید (قسمت اول)


تاریخ ارسال :

۲۲ تير ۱۳۹۸

101 ویژگی که برای موفقیت در کار خود باید از آن بهره مند باشید (قسمت اول)

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی



بدون شک موفقیت بدون در اختیار داشتن لوازم آن، امری غیرممکن خواهد بود. درواقع شما باید دارای ویژگی هایی باشید که با تکیه بر آنها بتوانید در هر عرصه ای از کسب و کار درخشان ظاهر شوید. در این مقاله به بررسی نکات اصلی هزاران مقاله پرداخته شده و موارد نکات اصلی آن استخراج شده است که در ادامه به بررسی 101 مورد منتخب آن خواهیم پرداخت.

1-ایجاد انگیزه

بدون وجود انگیزه، پیگیری هیچ هدفی امکان پذیر نخواهد بود. در این رابطه توجه داشته باشید که بهترین فردی که می تواند انگیزه کافی را در شما ایجاد کند، خودتان خواهید بود. به همین خاطر نیز نباید به دنبال فردی برای هل دادن خود به سمت جلو باشید. فراموش نکنید که انگیزه دهی توسط افراد مختلف، متفاوت بوده و به همین خاطر تقلید در این رابطه کاملا اشتباه خواهد بود.

ویژگی موفقیت در کار

2-استانداردسازی

برای اطمینان از این امر که عملکرد شما درست مطابق نیاز است، لازم است تا سطحی منطقی و کارآمد را برای خود تعیین کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا از کیفیت کار اطمینان حاصل کرده و سهل انگاری ها و خطاهای احتمالی، با کاهشی چشمگیر مواجه شود. به عنوان نکته پایانی در این بخش فراموش نکنید که استانداردهای شما همیشگی نبوده و می توانید برای پیشرفت خود، آنها را ارتقا دهید.

3-اطمینان به خود

بدون باور خود، هیچ کدام از اقدامات شما با تاثیر لازم همراه نخواهد بود. در این رابطه روان شناس ها بر این باور هستند که اطمینان به خود که به بیانی دیگر می توان همان اعتماد به نفس تلقی کرد، در هر فردی معجزه خواهد کرد. به همین خاطر نیز لازم است تا از وجود این قابلیت در خود اطمینان حاصل کرده و در صورت نیاز به دنبال تقویت آن با استفاده از راهکارهای موجود باشید.

4-خوش بینی و مثبت اندیشی

تا زمانی که بخواهید صرفا مشکلات پیش رو را مشاهده کرده و تمرکز خود را بر روی موانع قرار دهید، از پرداختن به موارد مثبت و مفید زندگی خود غافل خواهید ماند. درواقع نوع نگرش شما به محیط پیرامون، در تصمیم گیری های شما بیشترین تاثیر را خواهد داشت. به همین خاطر نیز در صورتی که به دنبال اتفاقات و تغییرات مثبت در زندگی خود هستید، در ابتدا باید ذهنیت مثبتی را در خود شکل دهید.

5-مسئولیت پذیری

این امر که باور داشته باشید که هیچ فردی به غیر از خودتان قادر به تغییر سرنوشت نخواهد بود، بسیاری از بهانه های شما را از بین برده و صفت سرزنش و گلایه کردن مداوم را از شما دور خواهد ساخت. به همین خاطر نیز تحت هر شرایطی لازم است تا صادقانه اشتباهات خود را قبول کرده و به دنبال درس گرفتن از آنها باشید. در آخر این جمله را فراموش نکنید که تا زمانی که اختیار زندگی خود را در دست دارید، هیچ چیز نمی تواند مانع کار شما شود.

6-شجاعت

به عقیده ارسطو، نخستین فضیلت برای هر فردی، شجاعت است. علت این امر نیز به این خاطر است که در صورت در اختیار داشتن آن، شما می توانید به تمامی فضیلت-های دیگر دست پیدا کنید. به همین خاطر نیز لازم است تا این ویژگی را در خود تقویت کنید تا تحت هر شرایطی بدون ترس و ملاحظه، بهترین عملکرد را داشته باشید.

7-ذهنی آرام

این امر که بتوانید بر روی کار خود تمرکز کرده و هیچ چیز قادر به منحرف کردن شما از مسیر اصلی نباشد، بدون شک تنها در سایه یک ذهن آرام میسر خواهد بود. به همین خاطر نیز ضروری است تا ذهن خود را از تمامی استرس ها و تفکرات بیهوده خالی کرده و با آرام کردن ذهن خود، جسم و روح را نیز در وضعیت مطلوب نگه دارید.

8-شخصیتی حرفه ای

در رابطه با ارتباطات شما با سایرین، شخصیت شما بیشترین نقش را خواهد داشت. درواقع بدون در اختیار داشتن یک شخصیت مناسب، شما قادر به تاثیرگذاری بر روی مخاطب خود نخواهید بود. به همین خاطر نیز لازم است تا نوع رفتار خود در موقعیت-های مختلف را مورد ارزیابی قرار داده و به دنبال شکل دادن شخصیتی حرفه ای و جذاب در خود باشید.

9-شوخ طبعی

بدون شک محیط کاری، خانه دوم هر فردی محسوب می شود. تحت این شرایط در صورتی که رفتاری دوستانه به اطرافیان خود نداشته باشید، بدون شک زمینه موفقیت-های بیشتری برای شما مهیا نخواهد شد. به همین خاطر نیز لازم است تا از شخصیتی بیش از حد جدی فاصله گرفته و به دنبال نفوذ در قلب مشتریان، همکاران و یا حتی کارمندان خود باشید. بدون شک شوخ طبعی حس خوبی را در دیگران از هم نشینی با شما ایجاد خواهد کرد که خود امتیازی ویژه محسوب خواهد شد، با این حال مرز میان شوخ طبعی و گستاخی بسیار باریک بوده و لازم است تا در این رابطه دقت نظر کافی را داشته باشید.

10-اشتیاق

این امر که نسبت به کار خود اشتیاق کافی را داشته باشید، رمز پیشرفت خواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا زمینه های کاری که مورد علاقه شما هستند را شناسایی کرده و اطمینان داشته باشید که اشتیاق موجود، شما را به بالاترین نقاط خواهد رساند.

11-صداقت

صداقت در کار باعث جلب اعتماد مشتری و همکاران شما خواهد شد. بدون شک تحت این شرایط شما می توانید بر روی وفاداری آنها حساب کنید که خود پیشرفت چشمگیری را برای شما به همراه خواهد داشت. در رابطه با صداقت فراموش نکنید که این امر به معنای بیان همه چیز نبوده و تنها به این نکته اشاره دارد که نباید به دنبال فریب و استفاده ابزاری از دیگران باشید.

12-احترام

حتی تصور یک مدیر و یا فرد موفق گستاخ نیز سخت است. درواقع شما باید برای جلب احترام دیگران، خود رفتاری محترمانه داشته باشید. به همین خاطر لازم است تا بر روی احساسات منفی مانند خشم خود، کنترل کافی را داشته و با رفتار خود سایرین را مجبور به تحسین خود وادارید.

13-ارتباطات قوی اجتماعی

بدون در اختیار داشتن دایره ارتباطات قوی، رشد شما با کندی محسوسی مواجه خواهد شد. به همین خاطر نیز لازم است تا به دنبال دوستان کاری مناسبی برای خود باشید. در این رابطه هیچ نقطه پایانی وجود نداشته و حتی یک شریک و دوست به معنای کنار رفتن یک دشمن احتمالی خواهد بود. به همین خاطر نیز لازم است تا قدرت دوستیابی بالایی را داشته باشید تا بتوانید با هر فردی ارتباط لازم را برقرار کنید.

مطلب مرتبط: نکاتی که رهبران برای کسب موفقیت باید بدانند

14-اخلاق مداری

افراد بزرگ از تصمیمات سخت آنها شناسایی می شوند. به همین خاطر نیز لازم است تا یکسری اصول اخلاقی درست را برای خود تعیین کرده و تحت هیچ شرایطی آنها را زیر پا نگذارید. این امر در درازمدت باعث خواهد شد تا این موارد به عادت اخلاقی شما تبدیل شود که بدون شک ویژگی های یک رهبر واقعی را به شما خواهد بخشید و در هر کسب وکاری شما را در جایگاهی بالاتر از سایرین قرار خواهد داد.

15-وفاداری

نمی توانید از سایرین انتظار وفاداری داشته باشید تا زمانی که خود از این ویژگی بهره-مند نیستید، با این حال وفاداری به معنای یک جاده یک طرفه نبوده و در صورتی که این ویژگی منجر به سوءاستفاده از شما می شود، ضروری است تا آن را کنار بگذارید. در این رابطه توجه داشته باشید که حمایت کردن از جمله الزامی ترین اقدامات در جهت نشان دادن وفاداری شما محسوب می شود.

16-کاریزما

کاریزما را می توان به عنوان جذابیت فردی ای عنوان کرد که قابلیت تاثیرگذاری بر روی تعداد بی شماری از افراد را داشته باشد. در این رابطه توجه داشته باشید که افراد کاریزماتیک، در هر جمعی درخشش خاصی داشته و همگان خواهان ارتباط برقرار کردن با آنها هستند. برای دستیابی به این مهارت توصیه می شود تا کتاب ها و مقالات مرتبط با آن را مطالعه کرده و با تمرین خود را به این سطح نزدیک کنید. در آخر فراموش نکنید که به هر میزانی که کاریزمای شما بیشتر باشد، شانس نفوذ بر دیگران در شما افزایش پیدا خواهد کرد.

17-علاقه به کار

هر فردی باید تنها کاری را انجام دهد که به آن تمایل دارد. اگرچه این امر بسیار دشوار به نظر می رسد، با این حال با نگاهی به افراد موفق جامعه نیز به این نکته پی خواهید برد که تمامی آنها نسبت به کار خود علاقه داشته و همین امر به محرکی برای پیشرفت آنها تبدیل شده است.

18-هوش هیجانی

هوش هیجانی به توانایی درک و مدیریت احساسات خود و دیگران تلقی می شود که فواید بسیاری را حتی برای زندگی روزمره در پی خواهد داشت. این امر که افراد بدانند از چه احساساتی برخوردار بوده و اطرافیان آنها نیز به چه صورت هستند، باعث خواهد شد تا بتوانند به نحوی رفتار کنند که بر دیگران تاثیرگذار باشند. با توجه به این امر که هوش هیجانی مقوله ای نسبتا جدید محسوب می شود، لازم است تا در رابطه با آن مطالعه کافی را داشته باشید.

19-کنترل احساسات

با توجه به مطالب ارائه شده در رابطه با هوش هیجانی، شما می توانید احساسات خود را درک و یا حتی کنترل کنید، با این حال این امر نیازمند آرامش درونی و پرهیز از اقدامات عجولانه دارد تا بتوانید در درازمدت تمامی احساسات خود را حتی در سخت-ترین شرایط نیز به خوبی کنترل کنید. در این رابطه نویسنده معرف چارلز سویندال عقیده دارد که در زندگی تنها 10درصد وقایع بدون هیچ گونه دخالتی از جانب ما رخ می دهد و باقی موارد کاملا به نوع واکنش ما نسبت به مسائل مختلف بستگی دارد. به همین خاطر با کنترل احساسات خود، می توانید جهانی متفاوت را مشاهده کنید.

20-درک هزینه فرصت

هزینه فرصت به این امر اشاره دارد که با پرداختن به یک کار، شما زمان انجام کاری دیگر را از دست خواهید داد. به همین خاطر نیز برای موفقیت لازم است تا نسبت به درستی اقدامات خود آگاهی پیدا کرده و لیستی از بهترین اقدامات ممکن را برای خود تهیه کنید. در این رابطه این امر که خروجی های هر اقدام خود را به خوبی مشخص کرده و گزینه های موجود را با یکدیگر مقایسه کنید، به انتخاب بهتر شما کمک شایانی خواهد کرد.

21-تواضع

تواضع به شما کمک خواهد کرد تا از تعصبات بی مورد فاصله گرفته و در صورت بروز اشتباه، به سرعت به آن اعتراف کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا پیشرفت سریع تری را تجربه کنید و روحیه انتقادپذیری بیشتری را داشته باشید.

22-نظم

بدون در اختیار داشتن نظم، روند انجام کارها با مشکلات متعددی مواجه شده و این امر از شما انرژی زیادی را خواهد گرفت. به همین خاطر نیز لازم است تا در تمامی اقدامات خود نظم خوبی را داشته باشید.

23-چشم انداز

چشم انداز به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید نسبت به درستی اقدامات خود اطمینان حاصل کرده و برنامه ریزی بهتری را برای رسیدن به اهداف خود داشته باشید. درواقع چشم انداز جایگاهی است که شما می خواهید در آینده آن را داشته باشید. بدون شک هنگامی که مقصد شما مشخص نباشد، نمی توانید نسبت به درستی مسیر و سرعت حرکت خود اطمینان داشته باشید.

24-مدیریت ریسک

اگرچه هر اقدامی به ریسک های مخصوص به خود همراه است، با این حال این امر به معنای حرکت ناگهانی نبوده و لازم است تا ریسک های موجود را مورد ارزیابی قرار دهید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا نسبت به خطرات پیش رو آگاهی یافته و خود را برای هر یک از آنها آماده کنید.

25-مدیریت زمان

بدون شک باارزش ترین دارایی هر فرد، زمانی است که در اختیار دارد. به همین خاطر نیز بسیار مهم است تا از آن بهترین استفاده را داشته باشید. در این رابطه اصول و قواعد مدیریت زمان کمک شایانی برای شما محسوب خواهد شد.

26-اعتماد به نفس

شما باید در ابتدا خود را باور داشته باشید تا در آینده نیز سایرین به شما ایمان بیاورند. در این رابطه توجه داشته باشید که بدن اعتماد به نفس، عملا شجاعت انجام کاری جدید و تحمل سختی های راه ممکن نخواهد بود. به همین خاطر نیز افرادی که فاقد این ویژگی هستند، عملا نمی توانند خواسته های خود را دنبال کنند.

27-بلوغ فکری

علی رغم باور عموم مردم، بلوغ هیچ ارتباطی به سن افراد نداشته و می توان افراد جوان بسیاری را مثال زد که به مانند فردی باتجربه و مسن، رفتار می کنند. درواقع رسیدن به بلوغ فکری نیازمند تمرین و پالایش مداوم افکار دارد که باعث می شود تا در هر سنی بتوانید به این مرحله دست پیدا کنید.

28-الگو بودن

هیچ گفته ای به اندازه عملکرد افراد تاثیرگذار نخواهد بود. به همین خاطر نیز در صورتی که خواهان پیشرفت در کار خود هستید، لازم است تا در تلاش برای دستیابی به ایده آل ها و تبدیل شدن به الگوی سایرین باشید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا شایستگی قرار گرفتن در جایگاه های بالاتر را پیدا کنید.

29-مدیریت روابط

در هر حرفه ای این امر که بتوانید روابط طولانی مدت تجاری برقرار کنید، اقدامی بسیار مهم خواهد بود، با این حال شما باید برای روابط خود محدوده های مشخصی را تعیین کرده و جایگاه و میزان اهمیت هر یک را به خوبی مشخص کنید. این امر به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید میزان توجه و اقدامات لازم برای هر یک را به بهترین شکل ممکن تعیین کنید.

30-مهارت های اجتماعی

در هر کسب وکاری، مشتری شما جامعه خواهد بود. به همین خاطر نیز برای ارتباط موثر با آنها، لازم است تا مهارت های اجتماعی را به خوبی فراگرفته و آنها را مورد استفاده قرار دهید، با این حال توجه داشته باشید که با توجه به تفاوت جوامع، مهارت-های اجتماعی هر کشور نیز تفاوت هایی را با سایرین خواهد داشت.

31-مهارت های گفتاری

این امر که بتوانید بهترین کلمات را انتخاب کرده و مکالماتی تاثیرگذار را داشته باشید، نیازمند آگاهی کافی از مهارت های گفتاری است. در این رابطه گوش دادن به سخنرانی ها از جمله اقدامات بسیار سودمند خواهد بود. این نکته را فراموش نکنید که با ارتقای جایگاه شما، نوع حرف زدن نیز باید تغییراتی را داشته باشد تا همسو با جایگاه جدید باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا به این مورد نیز توجه کافی را نشان دهید.

32-شفافیت

اگرچه شفافیت شباهت های بسیاری را با صداقت دارد، با این حال این امر بیشتر به فرآیند انجام کار اشاره داشته و صداقت در رابطه با گفته ها است. درواقع اگرچه نباید تمامی مهارت های خود را افشا کنید، با این حال افراد باید اطمینان داشته باشند که انجام کارهای شما طبق اصول و به دور از هرگونه فریب انجام می پذیرد.

33-قابلیت اعتماد

مشتری، همکاران و حتی مدیر شرکت باید بتوانند به شما اعتماد لازم را داشته باشند. در این رابطه این امر که الگوی رفتاری یکسانی را داشته باشید، باعث خواهد شد تا افراد بتوانند انتظارات مشخصی را از شما داشته و اعتماد لازم در آنها شکل گیرد. در این رابطه توجه داشته باشید که ایجاد اعتماد اگرچه اقدامی سخت و زمان بر خواهد بود، با این حال برهم زدن آن به سادگی صورت خواهد گرفت. به همین خاطر نیز لازم است تا نسبت به آن توجه کافی را داشته باشید.

34-سرزندگی

شما باید انرژی خود را به محیط اطراف انتقال دهید تا جو دلخواه شکل گیرد. این امر خصوصا در شرایط سخت، اهمیت بالاتری را داشته و لازم است تا همواره انرژی مثبتی داشته باشید. فراموش نکنید که این ویژگی ها باعث خواهد شد تا شما به گزینه ای مطلوب برای ارتقای شغلی تبدیل شوید.

مطلب مرتبط: مهارت هدایت دیگران به سمت موفقیت

35-گوشدادن

اگرچه این مورد کمی عجیب به نظر می رسد به این علت که همه ما از این مهارت برخوردار هستیم، با این حال واقعیت این است که خوب گوشدادن تفاوت فاحشی با مدل رایج آن داشته که نیازمند آگاهی از روش ها و تمرین کافی است. درواقع شما نیازمند خوب گوشدادن به صحبت های سایرین خواهید داشت تا بتوانید بهترین عملکرد را داشته باشید. این افراد می توانند مدیر شرکت، همکاران، مشتریان و حتی رقبای شما نیز باشند. درواقع برای شما نباید تفاوتی داشته باشد که چه کسی یک پیام خوب را به شما منتقل می سازد. در نهایت با توجه به این امر که ذهن امکان فراموشی دارد، لازم است تا مطالب مفید را در جایی مکتوب کنید. در این رابطه دفترچه های تلفن-های همراه به علت عدم اشغال فضا، بهترین گزینه موجود هستند.

36-حضور موثر و بهموقع

 

در برخی از شرایط وجود شما کاملا ضروری خواهد بود. لازم است تا به خوبی چنین شرایطی را شناسایی کرده و با حضور موثر خود، از بروز مشکلات جلوگیری کنید، با این حال توجه داشته باشید که این اقدام شما تنها برای رفع مشکلات نبوده و در بسیاری از موارد منجر به استفاده درست از فرصت های موجود خواهد شد.

37-انعطافپذیری

این امر که بخواهید کاملا آرمانی رفتار کنید، بدون شک در درازمدت با مشکلات متعددی خصوصا در زمینه سلامتی خود مواجه خواهید شد. هیچ شرکتی نیز این دسته از افراد را که بیش از حد سخت گیر هستند، به عنوان مدیر انتخاب نمیکنند. به همین خاطر لازم است تا شخصیت خود را منعطف کنید تا در شرایط مختلف بتوانید تغییرات لازم را در خود اعمال نمایید.

38-همدلی

این امر که تنها به خود توجه داشته باشید، اصل کار تیمی و ماهیت آن را نابود خواهد ساخت. به همین خاطر لازم است تا موفقیت خود را در رشد تمامی افراد تیم دانسته و به آنها نیز کمک کنید. بدون شک این اقدام شما با واکنش مثبت آنها نیز همراه خواهد بود که خود محیط کاری را به مکانی فوقالعاده تبدیل خواهد کرد. درواقع این امر که بتوانید اهداف شخصی خود را با اهداف تیمی شرکت هماهنگ و همسو سازید، بهترین نتایج ممکن رقم خواهد خورد.

39-حل مسئله

بسیاری از افراد در برابر مسائل مختلف، خود را بیش از حد درگیر صورت مسئله کرده و این امر زمان و انرژی آنها را به شدت تحلیل خواهد داد، با این حال یک فرد موفق، از تصمیمات احساسی دوری کرده و با تحلیل شرایط، به دنبال حل مسئله گام برمی دارد. به همین خاطر شما می-توانید با مطالعه و کسب تجربه از افراد موفق در این زمینه، بدون ایجاد دردسری جدید، مشکلات خود را به خوبی برطرف کنید. در آخر فراموش نکنید که برخی از مسائل پیش روی شما ممکن است توطئه رقبا باشد که تحت این شرایط با اقدامات احساسی و بدون فکر خود، در مسیر مورد نظر آنها قدم بر خواهید داشت.

40-توانمندسازی

به هر میزانی که از توانایی های بیشتر و بهتری برخوردار باشید، شایستگی شما برای پیشرفت و ترقی افزایش خواهد یافت. به همین خاطر ضروری است تا برنامه ریزی مداومی برای افزایش سطح توانایی و علمی خود داشته باشید.

41-توانایی مذاکره

برای موفقیت در کار خود، شما نیاز دارید تا بتوانید حتی با دشمنان خود نیز مذاکره ای درست داشته باشید. بدون شک این امر نیازمند توانایی-هایی خواهد بود که بدون آن، خروجی کار کاملا به ضرر شما خواهد شد. در این رابطه مطالعه مقالات مرتبط و حضور در جلسه مذاکره سایرین می تواند راهنمای عمل بسیار خوبی باشد.

42-شناخت اجتماع

این امر که ارتباط خوبی با جامعه خود داشته باشید، به شما در کار کمک بسیاری خواهد کرد. در این رابطه استفاده از شبکه های اجتماعی نیز کمک خواهد کرد تا اطلاعات جامع تری نسبت به جامعه پیدا کرده و به تعداد دوستان خود بیفزایید. درواقع هیچ مانعی وجود ندارد که ارتباط شما با مشتریان دوستانه باشد و یا از ارتباطات دوستانه خود برای تبدیل آنها به مشتری استفاده کنید.

43-انتقال درست مفاهیم

افراد موفق که در آینده به مدیرانی ایده آل تبدیل می شوند، قدرت بیان درست و واضح منظور و پیام جملات خود را دارند. علت اهمیت این امر به این خاطر است که بسیاری از سوءتفاهم ها به علت برداشت های نادرست است. به همین خاطر نیز لازم است تا برای موفقیت به این ویژگی نیز توجه داشته باشید.

44-آموزش

افراد تنها زمانی می توانند اطمینان حاصل کنند که یک موضوع را به خوبی درک کرده اند که از قدرت آموزش آن به دیگران برخوردار باشند. در این رابطه توجه داشته باشید که در ابتدا لازم است تا خود آموزش های درستی را گذرانده باشید تا در آینده بتوانید دانش و تجربه خود را به دیگران منتقل کرده و با این اقدام بسیاری از مشکلات تیم خود را برطرف کنید. در آخر فراموش نکنید که نباید تنها در انتظار آموزش های دیگرتان باشید. بسیاری از موارد از طریق درگیر شدن و تمرین قابل یادگیری خواهد بود که دارای ارزش به مراتب بالاتری از حالت اول است.

45-توجه به بازخوردها

هر اقدامی باید با تحلیل درست بازخوردها همراه باشد تا نسبت به نتایج واقعی آن اطمینان حاصل کنید. درواقع این امر که هر اقدامی را تنها به علت تصور خود رها سازید، اقدامی پرریسک خواهد بود و این احتمال وجود دارد که نظر جامعه هدف، کاملا متفاوت با تصور شما باشد. در آخر توجه داشته باشید که لازم است تا نسبت به بازخوردهای منفی توجه بیشتری را از خود نشان داده و به دنبال رفع نقص های خود باشید. درواقع افراد موفق، از روحیه نقدپذیری بالایی برخوردار هستند و به خوبی از اهمیت آن آگاهند.

46-اعتماد به تیم

اگرچه این امر در ابتدا ممکن است بسیار سخت باشد، با این حال برای موفقیت لازم است تا در قالب تیم فعالیت کنید. درواقع حتی اگر بهترین فرد در حوزه کاری خود هم باشید، برای افزایش سهولت و سرعت کار، لازم است تا با افرادی دیگر همکاری کنید، با این حال اعتماد به معنای رها کردن آنها نبوده و لازم است تا نظارت کافی را نیز داشته باشید تا مشکلی در مسیر انجام کارها بروز نکند.

47-تقویت روحیه

این امر که بتوانید به خود و تیم شرکت روحیه بالاتری بدهید، از جمله ویژگی های بسیار مهمی است که جایگاه شما را به رهبر تیم ارتقا خواهد داد. به همین خاطر لازم است تا بر روی مواردی نظیر قدرت کلام خود کار کنید تا در بدترین شرایط بازار نیز از قدرت تیم شما کاسته نشود.

48-دیدن نیمه پر لیوان

این امر که به نقاط قوت خود و تیم شرکت، توجه بیشتری را به نسبت نقاط ضعف موجود داشته باشید، باعث خواهد شد تا تیم احساس ارزشمندی بیشتری را داشته و با روحیه بهتر به سمت جلو گام بردارد. همچنین روانشناس ها نیز امروزه اثبات کرده اند که توجه افراد به سمت موارد مثبت در مقایسه با توجه به موارد منفی، نتایج کاملا متفاوتی را به همراه خواهد داشت.

49-به اشتراک گذاشتن اطلاعات

واقعیت این است که در یک تیم درست به مانند نهاد خانواده، تمامی افراد باید دلسوزانه پشتیبان و کمک رسان یکدیگر باشند تا قدرت لازم برای قدم های قدرتمند رو به جلو شکل گیرد. در این رابطه به اشتراک گذاشتن تجربه و دانسته ها از جمله اقدامات ضروری محسوب خواهد شد. در نهایت در هنگام تصمیم گیری ها توصیه می شد تا چشم انداز خود از اقدامات مدنظر را به خوبی برای همگان مشخص کنید تا نسبت به اهمیت نقش خود آگاه شوند. این امر تاثیر مثبت و فوق العاده ای در عملکرد آنها خواهد داشت. در نهایت این اقدامات شما باعث خواهد شد تا اطرافیان نیز از شما الگو پذیرفته و رفتارهای مشابه ای را ارائه دهند.

مطلب مرتبط: ویدئو موفقیت

50-تبدیل چشم انداز به واقعیت

بدون شک جهان پر از افراد خوش فکر است، با این حال این امر به تنهایی نمی تواند موفقیتی را برای شما به همراه آورد. به همین خاطر نیز ضروری است تا چشم انداز خود از آینده را بتوانید به واقعیت نزدیک کرده و اقدامات لازم را در راستای آن انجام دهید. برای مثال تبدیل شدن به ارزشمندترین برد در عرصه کاری خود، چشم انداز شما می تواند باشد، با این حال این امر که بتوانید آن را عملی ساخته و اقدامات لازم برای آن را طرح ریزی کنید، هنری است که تنها انسان های موفق از آن بهره مند هستند.

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی