101 راهکار مدیریت زمان برای افزایش بهره‎وری در کار(10)


تاریخ ارسال :

۱۸ خرداد ۱۳۹۸

101 راهکار مدیریت زمان برای افزایش بهره‎وری در کار(10)

فرصت امروز- مترجم: امیر آل علی



در مطلب پیشین به 70راهکار مدیریت زمان برای افزایش بهرهوری در کار اشاره کردیم و حال به ادامه آنها میپردازیم.

71-شکاف های موجود را شناسایی کنید

اگرچه ممکن است در شرایط فعلی از وضعیت کاملا مطلوبی برخوردار باشید، با این حال هیچ تضمینی وجود ندارد که شرایط آینده شما نیز به همین شکل باشد. به همین خاطر نیز لازم است تا آیندهنگری مناسبی را داشته و خود را برای بدترین حالت ممکن نیز آماده کنید. در نهایت این امر که به دنبال رشدی مداوم و برنامه‏ریزی برای آینده خود باشید، کمک خواهد کرد تا با مشکلات کمتری مواجه شده و مجبور به صرف وقت برای بهبود اوضاع و خارج شدن از بحران، نباشید.

مدیریت افزایش بهره وری

72-برای زمان های استراحت خود برنامهریزی داشته باشید

در رابطه با استراحت در طول روز نیز لازم است تا به دنبال بهترین نوع برنامهریزی باشید. درواقع شما باید بدانید که پس از هر فعالیت به چه میزان استراحت نیاز داشته و چه فعالیت هایی می تواند آرامش بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. در غیر این صورت بیشترین نتیجه را از اقدام خود دریافت نخواهید کرد.

مطلب مرتبط: 101 راهکار مدیریت زمان برای افزایش بهرهوری در کار(9(

73-از دنیای اینترنت فاصله بگیرید

اگرچه این امر در زمان انجام کار کاملا ضروری است، با این حال توصیه می شود تا در طول روز نیز در این رابطه برنامه‏ریزی داشته و با خاموش کردن گوشی خود برای چند ساعت، از وابسته شدن به آن جلوگیری کنید.

74-در برابر وسوسه ها خود را ایمن سازید

بدون شک در طول روز افکاری به ذهن شما خطور خواهد کرد که شما را به انجام کاری سوق می دهد که عملا خارج از برنامه شما است. در این رابطه توصیه می شود تا شرایطی که باعث می شود تا شما دچار چنین وسوسه هایی شوید را شناسایی کرده و به دنبال راهکارهایی برای حذف آنها باشید. برای مثال در صورتی که رژیم غذایی خاصی را رعایت می کنید، می توانید مسیری را برای رفت و آمد روزانه خود به محل کار انتخاب کنید که رستوران های کمتری در آن وجود دارد.

75-برای کارهایی که به آنها تمایلی ندارید، تنها پنج دقیقه زمان را اختصاص دهید

ریشه بسیاری از عدم فعالیت ها در افراد به علت موانع ذهنی است. با این حال در صورتی که درگیر انجام یک کار شوید، تمایل برای به پایان رساندن آن در شما به وجود خواهد آمد. این امر درواقع سیاستی است که موسس اینستاگرام آقای کوین سیستروم انجام می دهد. این امر باعث می شود تا وی در نهایت بتواند تمامی اقدامات مدنظر خود را به پایان برساند.

76-عادت های کلیدی خود را جدی بگیرید

هر فردی از مجموعه ای از عادت های خوب و بد برخوردار است که لازم است تا موارد مفید را پیدا کرده و به دنبال تقویت آنها باشد. بدون شک این عادت ها در صورتی که بتوانند نقش کلیدی را در زندگی شما ایفا کنند، موفقیت را به همراه خواهند داشت. این امر به صورت خودکار باعث خواهد شد تا عادت های منفی شما کمرنگ شده و در آخر نابود شوند. در این رابطه مطالعه کتاب قدرت عادت اثر چارلز داهینگ می تواند کاملا سودمند باشد.

77-اهداف درستی را انتخاب کنید

اهداف شما باید کاملا واضح و مشخص، قابل اندازه‏گیری، قابل دستیابی، واقعبینانه و با توجه به زمان باشد. در غیر این صورت هدفگذاری شما درست نخواهد بود.

78-نسبت به اهداف خود متعهدانه رفتار کنید

اهداف شما نباید تنها یک گزینه در میان گزینه-های موجود باشد. این تصور باعث خواهد شد تا با بروز نخستین مشکل، آن را بدون توجه به مراحل طیشده رها کرده و به دنبال اهدافی جدیدتر باشید. با این حال به عقیده کلین مک گونیگال، افراد باید خود را متعهد در برابر هدفی که انتخاب می کنند، بدانند. این امر باعث خواهد شد تا برای آن نهایت تلاش خود را کنید.

79-هدف شما باید در راستای اهدافی دیگر باشد

اهداف شما باید ارتباط لازم را با یکدیگر داشته باشند تا نتیجه ای بزرگ شکل گیرد. درواقع اهداف غیرمرتبط تنها نتایج کوچک و مقطعی را به همراه خواهد داشت. به همین خاطر در تعیین و تنظیم اهداف خود باید به شکلی رفتار کنید که حالت زنجیروار شکل گیرد.

مطلب مرتبط: 101 راهکار مدیریت زمان برای افزایش بهرهوری در کار(8(

80-موانع احتمالی را شناسایی کنید

اگرچه شما نمی توانید آینده را پیش‏بینی کنید. با این حال با بررسی شرایط و برخی از آمارها شما می توانید موانع احتمالی را شناسایی کرده و خود را برای آنها مهیا سازید.

ادامه دارد ...

 

روابط عمومی و امور بین الملل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی