8 کتاب برتر حوزه تبلیغات


تاریخ ارسال :

۱۷ مهر ۱۳۹۷

8 کتاب برتر حوزه تبلیغات

مترجم: امیر آل علی



 

همه ما نیازمند پیشرفت در زمینه شغلی خود هستیم. بدون شک اهمیت این امر با توجه به فضای رقابتی حال حاضر، تشدید یافته است. در این رابطه کتاب ها منابع غیرقابل جایگزین برای افزایش دانش و یادگیری محسوب می- شوند. از جمله حوزه های مهمی که دانش و مطالعه مداوم را نیاز دارد، تبلیغات است. درواقع فضا برای کار و ارائه خلاقیت در این رابطه به حدی زیاد است که شما می توانید همواره اقدامی جدید را صورت دهید. با این حال در صورتی که اقدام شما در چارچوب درستی شکل نگرفته باشد، بدون شک اقدامات شما با ریسک بسیار بالایی همراه خواهد بود. تحت این شرایط از دست رفتن وقت و سرمایه به آسانی شکل خواهد گرفت.

در همین راستا و در ادامه به بررسی 8 کتاب برتر حوزه تبلیغات، خواهیم پرداخت.

 

1- مبانی و الزامات تبلیغاتی

این کتاب یک کلاس آموزشی فوق العاده محسوب می شود که چندین سال است که به یکی از منابع اصلی بازاریاب ها و مدیران تبلیغات تبدیل شده است. در این کتاب تمامی مواردی که برای یک تبلیغ حرفه ای نیاز است را به طور مفصل توضیح و تشریح کرده است. از دیگر نکات بارز و مهم این کتاب، محدود نبودن آن به چند روش است که حتی ازبازاریابی دیجیتال  که امروزه مورد توجه جدی قرار گرفته، صحبت هایی را به میان آورده است. تفاوت فاحش این کتاب با سایر موارد مشابه در این است که تنها به بخش تبلیغات متمرکز نبوده و در رابطه با سایر عوامل تاثیرگذار درون و بیرون شرکت، نکاتی را متذکر می شود. در همین راستا به علت جامع بودن این کتاب، آن را به عنوان مورد نخست لیست خود انتخاب کرده ایم.

2-زگ (استراتژی های کارآمد بازاریابی برای برندها)

تمرکز اصلی این کتاب بر روی این موضوع است که چگونه یک نام تجاری ممتاز را ایجاد کنیم. با این حال این موضوع را پس از ارائه تعریف های روشن از ماهیت نام تجاری، آغاز می کند. درواقع شما پس از خواندن مقدمات آن به این نکته پی خواهید برد که نام تجاری شما، تصور مخاطب از محصول است. به همین خاطر لازم است تا در این رابطه جامعه هدف را مورد توجه جدی خود قرار دهید. در این کتاب رمز موفقیت در زمینه بازاریابی و تبلیغات را در متمایز بودن از سایرین دانسته و اعلام می دارد که باید اقداماتی را صورت داد که تاکنون توسط هیچ برند دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است. در جلد این کتاب نیز جمله ای وجود دارد که عنوان می کند هنگامی که همگان به پایین حرکت می کنند، شما به سمت بالا در حال جهش باشید، که منظور از آن این است که نباید همواره مانند سایرین عمل کرده و لازم است تا در تلاش برای متفاوت بودن و اثبات آن به مخاطب باشید. در نهایت در پایان هر فصل شما با مثال هایی از اشتباهات بازاریابی و تبلیغاتی برندهای مختلف آشنا خواهید شد که خود حاوی نکات ارزشمندی خواهد بود.

3-حقیقت، دروغ و تبلیغات

بسیاری از شرکت ها به صورت مداوم به دنبال تکمیل اطلاعات و ایجاد پایگاه داده متناسب هستند. این امر در حالی است که اقدامات بی شمار آن ها باعث می شود تا فرصت برای بازبینی اقدامات، فراهم نبوده و همین امر شما را در برابر تعداد بی شماری از اطلاعات طبقه بندی نشده قرار خواهد داد. بدون شک تمامی اطلاعات شما موثق و دارای ارزش علمی و کاربرد یکسان نیستند و به همین خاطر در صورتی که موارد را برای خود طبقه بندی شده نسازید، بدون شک مشکلات بسیاری را تجربه خواهید کرد. در همین راستا این کتاب در تلاش است تا شما را به مراحل درست جمع آوری اطلاعات برای بهبود فرآیند بازاریابی و نحوه دسته بندی و ساده سازی آن ها، آشنا سازد. در فصل هایی از این کتاب نیز به اهمیت حضور در میان جامعه هدف و ارتباط مستقیم، تاکید داشته و توصیه می کند تا صرفا بر پایه اطلاعات آماری، اقدامات خود را شکل ندهید. درواقع تبلیغات با هدف تحت تاثیر قرار دادن مشتری، ایجاد می شوند. به همین خاطر لازم است تا از آن ها از جمله مهم ترین منابع اطلاعاتی شما محسوب شوند. در نهایت ارتباط بیش تر شما با افراد جامعه، خود یک تبلیغ و زمینه ساز آشنایی بیش تر آن ها با برند شما خواهد بود.

4-تکنیک های ایجاد و اجرایی کردن ایده های تبلیغاتی

بدون وجود ایده، اقدامات شما نظم و انسجام کافی را نداشته و نتایج شما نیز بدون هدف خاصی خواهد بود. درواقع تبلیغات شما باید به صورتی باشد که همه آن ها در راستای یک ایده و هدف شکل گرفته و مکمل یکدیگر محسوب شوند. بدون شک شما در مسیر ایجاد یک ایده و انجام اقدامات تبلیغاتی خود، با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد که مطالعه این کتاب شما را با انواع تکنیک ها آشنا خواهد کرد که کار را به مراتب آسان تر خواهد نمود. درواقع بسیاری از افراد اگرچه تمایل به انجام تبلیغاتی حرفه ای دارند، با این حال در رابطه با نحوه انجام آن با تردید و مشکل مواجه هستند که این کتاب با ارائه یک فرمول 5 مرحله ای، نحوه صحیح انجام کار را به خوبی تشریح کرده و شما را به مسیر درست ایجاد ایده و پیاده سازی آن، هدایت می کند.

5-بازنگری

بازنگری عنوان کتابی است که شما را با نظریات برترین کارآفرینان در رابطه با نحوه موفقیت در حوزه کاری و تبلیغات، آشنا خواهد کرد. درواقع برخلاف کتاب های قبلی، شما در این کتاب تنها با یک ایده و نظر مواجه نیستید و این امر باعث می شود تا شما با راهکارهای عملی افراد مختلف آشنا شوید. برای مثال ممکن است شما کتابی را مطالعه کنید که یک فردی که تا کنون در حوزه کارآفرینی و مدیریت یک شرکت، فعالیتی را نداشته است، آن را به رشته تحریر در آورده است. با این حال هنگامی که موفق ترین کارآفرینان جهان نظرات خود را اعلام کنند، داستان کاملا متفاوت خواهد بود. به همین خاطر این کتاب دارای ارزش بسیار بالایی بوده و برگزیده نیویورک تایمز و وال استریت ژورنال محسوب می شود. این کتاب دارای 12 فصل بوده و در آخر یک نتیجه گیری مناسب را در اختیار خواننده قرار خواهد داد.

6-به این صورت عمل کن(راهنمای عملی ایجاد تبلیغاتی فوق العاده)

در زمینه تبلیغات لازم است تا خلاق باشید. با این حال هر نوع خلاقیتی با واکنش مثبت جامعه مواجه نخواهد شد. در همین راستا این کتاب در تلاش است تا شما را با نحوه شکل دهی و اضافه کردن خلاقیت به تبلیغات، آشنا سازد. در این رابطه توجه داشته باشید که اقدامات تبلیغاتی شما باید به نحوی باشد که اعتماد کافی را در دل مخاطب ایجاد کند. در غیر این صورت خلاقیت شما تنها مخاطب را سرگرم خواهد کرد و هیچ تمایلی را برای خرید در آن ها ایجاد نخواهد کرد. به همین خاطر شما نیاز دارید تا هم با ارائه خلاقیت های درست، چشمان مخاطب را متوجه خود ساخته و با سایر اقدامات اطمینان را نسبت به معتبر بودن خود در دل آن ها ایجاد نمایید.

7-چرا زن ها خرید می کنند؟

توجه داشته باشید که نیمی از مردم جهان را زن ها تشکیل می دهند. با توجه به ویژگی های متفاوت آن ها نسبت به مردان، الگوها و نحوه خرید آن ها تفاوت هایی را دارد که لازم است تا برندها نسبت به آن توجه کافی داشته باشند. درواقع این امر که برای هر دو یک سیاست یکسان را به کار گیرید، بدون شک بهترین نتیجه ممکن را به همراه نخواهد داشت. این کتاب نگاهی جامع به رفتار اقتصادی و مراحل خرید بانوان داشته و در تلاش است تا شرکت ها را به راهکارهای موثر بازاریابی و تحت تاثیر قرار دادن بانوان، برساند.

8-چرا برخی چیزها رایج می شوند

برخی از تبلیغ ها موفق می شوند تا مدت ها در ذهن مخاطب نقش بسته و به محبوبیت خاصی دست پیدا کنند. این امر در حالی است که برخی از گران قیمت ترین تبلیغات نیز موفق نمی شوند به این حجم از تاثیرگذاری برسند. در همین راستا این کتاب در تلاش است تا شما را با دلایل موفقیت یک تبلیغ و واکنش فوق العاده مخاطبان، آشنا ساخته و ایرادهای رایج را معرفی نماید. در نهایت شما با مطالعه این کتاب به تعداد بی شماری نکته کلیدی در حوزه تبلیغات، دست پیدا خواهید کرد که راهنمای عمل بسیار خوبی برای شما خواهد بود.