15 روش رایج تبلیغاتی در سراسر جهان


تاریخ ارسال :

۱۱ مهر ۱۳۹۷

15 روش رایج تبلیغاتی در سراسر جهان

مترجم: امیر آل علی



 

امروزه تبلیغات به بخش غیر قابل تفکیک هر کسب وکاری تبدیل شده است. در این رابطه مدیران و کارآفرینان متعددی در تلاش برای ارائه بهترین الگوهای ممکن هستند که در این زمینه گام نخست آشنایی کامل با تمامی روش های موجود است. اگرچه بیش ترکسب و کارها به دنبال تبلیغات تلویزیونی هستند، با این حال در موارد متعددی مشاهده شده است که این امر انتخابی هوشمندانه نبوده و آن ها می توانستند تا از طریق روشی دیگر، نتیجه به مراتب بهتری را به دست آورند. فراموش نکنید که امروزه روش های تبلیغاتی کاملا متنوع بوده و همواره خلاقیت هایی در این رابطه بروز می کند. درواقع ممکن است بودجه در اختیار شما برای یک تبلیغ تلویزیونی کم باشد با این حال بتوانید با همان میزان بودجه، چندین روش دیگر را مورد استفاده قرار دهید. به همین خاطر نباید همواره یک روش را برای خود برگزینید.

در همین راستا و در ادامه به بررسی روش رایج تبلیغاتی در سراسر جهان خواهیم پرداخت.

 

1- رادیو

تا قبل از ظهور تلویزیون، رادیو از بیش ترین محبوبیت در بین مخاطبان برخوردار بود. با این حال این امر به معنای عدم کاربرد آن در حال حاضر نبوده و به همین خاطر لازم است تا مورد توجه ویژه برندها قرار گیرد. در این رابطه شما به دو شیوه می توانید عمل نمایید. نخست از طریق پخش تبلیغ در زمان بین دو برنامه رادیویی و دیگری از طریق حمایت از یک یا چند برنامه. در رابطه با مورد دوم، برای مثال اگر برنامه رادیویی یک مسابقه باشد، از طریق تامین جایزه مدنظر برنامه، اقدام به معرفی برند خود به مخاطب نمایید. البته این امر تنها روش ممکن نبوده و با کمی خلاقیت قادر به انجام کارهای متعدد خواهید بود. فراموش نکنید که در رادیو همه چیز به جادوی صدا بستگی دارد، به همین خاطر اطمینان حاصل نمایید که این امر را به فردی حرفه ای محول کرده اید.

2-روزنامه

از مزیت های بسیار همه روزنامه ها می توان به انتشار روزانه آن ها اشاره کرد. همین امر باعث می شود تا مخاطبان همواره در معرض مطالبی جدید باشند. در این رابطه توصیه می شود تا نوع تبلیغ شما در ارتباط با محور کار روزنامه مدنظر باشد. این امر شانس دیده شدن شما را به شدت افزایش خواهد داد. همچنین نوع طراحی، نگارش و رنگ های به کار رفته نیز از دیگر عوامل میزان تاثیر تبلیغ شما خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه تبلیغ در روزنامه در مقایسه با سایر روش های چاپی نظیر بیلبورد و مجلات، به مراتب کم تر بوده که این خود از نکات حائز اهمیت محسوب می شود.

3-مجلات

در مجلات شما این امکان را خواهید داشت تا در جلد و یا داخل آن اقدام به درج تبلیغ خود نمایید. به علت کیفیت بالای کاغذ در این نشریات، معمولا مخاطبان به خوبی درگیر آن شده و همین امر از جمله مزیت های اصلی آن به شمار می رود. نکته ای که در این بخش لازم است تا مورد توجه قرار دهید این است که مکان تبلیغ شما باید به شکلی خلاقانه در راستای تاثیرگذاری بیش تر باشد که این امر صرفا به معنای تبلیغ در جلد و یا صفحات اول نیست.

4-تلویزیون

این امر یک واقعیت است که همواره احتمال دارد که افراد در طول روز مجله و یا روزنامه ای را مطالعه نکنند، با این حال این امر در رابطه با تلویزیون کاملا متفاوت بوده و هر فردی حداقل چند دقیقه را به آن اختصاص خواهد داد. به همین خاطر در حال حاضر این روش از درصد بسیار بالای بیننده برخوردار است. با این حال به علت هزینه بسیار بالای این روش، لازم است تا محدودیت زمان را مدنظر قرار داده و در تلاش برای بیان هدف خود در زمانی محدود باشید. در این رابطه فراموش نکنید که شبکه و یا شبکه های مدنظر باید مطابق نیاز شما باشد، برای مثال در صورتی که شما یک فروشگاه فعال در یک منطقه خاص هستید، نیازی به تبلیغ در ابعداد بزرگ تر و استفاده از شبکه های سراسری، نخواهید داشت. در آخر توجه داشته باشید که این روش به علت درگیر نمودن حداکثری حواس انسان، نیازمند تاکید و توجه کافی به تمامی آن ها دارد.

5-سینما

مزیت و برتری سینما نسبت به تلویزیون این است که افراد حاضر در سالن کاملا متمرکز به پرده نمایش هستند. به همین خاطر شما کاملا نسبت به دیده شدن خود اطمینان خواهید داشت. با این حال تعداد مخاطبان این روش در مقایسه با تلویزیون نیز به شدت کمتر خواهد بود. درواقع تمامی روش های موجود هر یک از مزیت ها و ضعف هایی برخوردار هستند که اهمیت انتخاب صحیح را افزایش می دهد. در این رابطه بدترین انتخاب تبلیغ در حین پخش است.

6-حمایت مالی

این امر که تحت عنوان اسپانسری نیز معرفی می شود، به پشتیبانی و کمک به انجام هرچه بهتر یک رویداد اشاره دارد. با این حال توجه داشته باشید که همواره نیازی به حمایت از رویداد دیگران نبوده و خود شما نیز می توانید در این رابطه اقداماتی را صورت دهید. در این رابطه توجه داشته باشید که اقدامات شما باید کاملا مطابق با توافقات دو طرفه باشد تا مشکلی را برای شما به وجود نیاورد.

7-وب سایت Google My Business

این ابزار رایگان که توسط گوگل طراحی شده است، به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید کسب وکار محلی و کوچک خود را مطرح سازید. درواقع هدف از این امر به علت عدم وجود سایت برای بیش از 60درصد کسب وکارهای کوچک به علت هزینه زیاد این امر است. به همین خاطر لازم است تا با این محیط به خوبی آشنایی پیدا کرده و از آن در راستای تبلیغ برند خود استفاده نمایید.

8-تبلیغ در هنگام خرید

این امر که از زمان موجود در هنگام خرید سایرین برای تبلیغ محصول خود استفاده نمایید، از جمله روش هایی است که امروزه شیوه جدید آن از طریق اینترنت پیگیری می شود. برای مثال هنگام خرید اینترنتی شما می توانید یک پیغام را درج کرده و در معرض نمایش قرار دهید. بدون شک مخاطب به علت آن که منتظر باز شدن صفحه پرداخت است، تبلیغ شما را مشاهده خواهد کرد. با این حال بهتر است تا این امر زمان بر نباشد تا نارضایتی ای را به همراه نیاورد. 

9-فعالیت در سایت های پرطرفدار

این امر که به شناسایی سایت های پرطرفدار بپردازید، در نهایت لیستی تهیه خواهد شد که راهنمای عمل شما در این روش خواهد بود. درواقع تعداد بازدیدکنندگان بالا به معنای شانس دیده شدن بیش تر است که خود از اهمیت بالایی برخوردار است. در این رابطه تبلیغ در کنار صفحه سایت از جمله رایج ترین روش ها محسوب می شود. با توجه به فضای باز و پتانسیل بالای اینترنت، توصیه می شود تا همواره به دنبال راهکارهای جدیدتری برای تحت تاثیر قرار دادن مخاطبان خود در کنار روش های مرسوم، باشید.

10-ارسال پیامک

امروزه تقریبا هیچ فردی را نمی توانید بیابید که حداقل یک تلفن همراه نداشته باشد. به همین خاطر استفاده از آن نیز می تواند یک روش فوق العاده تبلیغاتی باشد. در این رابطه لازم است تا طبق یک برنامه ریزی زمانی عمل نمایید تا نتیجه لازم را بتوانید به دست آورید.

11-شبکه های اجتماعی

در طول شبانه روز، بیش ترین وقت افراد در بین موارد معرفی شده برای شبکه های اجتماعی صرف می شود. همین امر شما را در معرض یک مکان فوق العاده جهت تبلیغات قرار خواهد داد. نکته مهم در این بخش این است که شبکه اجتماعی محبوب جامعه هدف را شناسایی کرده و فعالیتی دقیق و جدی داشته باشید. اگرچه برخی بر این باور هستند که باید از تمامی شبکه ها استفاده کرد، با این حال در این رابطه بهتر است که کیفیت مدنظر شما قرار داشته باشد. بدون شک فعالیت در یک شبکه باعث اقدامات حرفه ای تری می شود. توجه داشته باشید که برای بهتر دیده شدن لازم است تا از پیج های پرطرفدار نیز استفاده کنید. در این زمینه در تلاش باشید تا یک ارتباط دو طرفه با مخاطبان خود ایجاد کنید. این امر تاثیر اقدامات شما را به شدت افزایش خواهد داد. برای مثال ایجاد چالش ها و مسابقات متعدد خود می تواند مخاطب را به خوبی درگیر نماید.

12-اپلیکیشن

اپ ها درواقع نرم افزارهایی هستند که در سیستم عامل ها مورد استفاده قرار می گیرند. در این رابطه شما دو انتخاب خواهید داشت. نخست این که خود یک اپ ایجاد کرده و اقدامات لازم را در آن برای تبلیغ برند خود، صورت دهید. برای این امر لازم است تا محور کار کاملا در جهت رفع نیاز مشتری باشد و یا در غیر این صورت تبلیغ به صورت غیرمستقیم صورت گیرد. انتخاب دیگر شما تبلیغ در اپلیکیشن های ساخته شده توسط دیگران است که در صورت اجرای درست و با کیفیت آن می تواند با نتایجی مطلوب همراه باشد. نکته دیگری که در این بخش باید مورد توجه قرار دهید این است که هیچ مانعی برای انجام همزمان دو روش معرفی شده وجود ندارد و همه چیز به میزان امکانات و نیاز شما بستگی خواهد داشت.

13-بیلبورد

هیچ فردی تا ابد در خانه خود نخواهد ماند. به همین خاطر لازم است تا از محیط پیرامون نیز برای تبلیغات استفاده کرد. از جمله روش های موجود در این رابطه استفاده از بیلبوردها است. نکته مهم در این بخش این است که ویژگی ظاهری آن باید کاملا خلاقانه و نوین باشد تا چشمان مخاطب را به خوبی درگیر نماید. با این حال به علت این امر که افراد معمولا در گذر و رفت و آمد هستند، بهتر است تا مطالب تنها در حد یک یا دو جمله کوتاه باشد. از دیگر موارد مهم می توان به اندازه و مکان نصب آن اشاره کرد.

14-خدمات رایگان

هدف اصلی از تبلیغات تحت تاثیر قرار دادن مخاطب است که در این رابطه انجام یک کار و یا تامین نیازی از آن ها به صورت رایگان نیز می تواند نتایج مورد نیاز را به همراه داشته باشد. از جمله روش های رایج در این رابطه درج نام برند در پوشاک و توزیع آن در مناطق مورد نظر است. با این حال با کمی خلاقیت شما قادر به انجام کارهای متنوعی در این زمینه خواهید بود. 

15-مشتریان

اگرچه این عنوان تا حدودی عجیب به نظر می رسد، با این حال از جمله بهترین روش های تبلیغاتی، انجام آن به صورت مستقیم است. با نگاهی به افراد جامعه به این نکته پی خواهید برد که مشورت با سایرین از جمله روش های مهم آن ها برای کسب اطمینان محسوب می شود. به همین خاطر در صورتی که از افراد برای این امر استفاده نمایید، بدون شک نتیجه خوبی را به دست خواهید آورد. با این حال توصیه می شود تا به دنبال راهی باشید که اطمینان حاصل نمایید که افراد نهایت تلاش خود را انجام خواهند داد. برای مثال این امر که تخفیف ها و یا مبالغ مدنظر قرار گرفته برای فعالیت آن ها براساس میزان مشتری جذب شده باشد، خود از روش های مرسوم در این رابطه محسوب می شود.