مجتمع تولید بذر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان


تاریخ ارسال :

۲۰ بهمن ۱۳۹۵

مجتمع تولید بذر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان

به گزارش روابط عمومی شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان گلستان،



 مجتمع تولید بذر قرق در 20 کیلومتری شهر گرگان که  در جوار انبار های بذر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی بوده و یکی از بزرگترین کارخانه های بوجاری بذر با تکنو لوژی روز دنیا با ظرفیت 25 تن در ساعت در آنجا مسقر است. برای بررسی  و اطلاع  از وضعیت فعلی و فعالیت های این مجتمع مهندس ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گلستان بیان داشتند: از  سال1381 تاکنون تغییرات  و تحولات زیادی در عرصه مدیریت کلان و شیوه  های فنی در تولید بذر با کیفیت و استاندارد  رخ داده است و  این شرکت نیز با هدف نوآوری و خلاقیت به تجربه های زیادی دست یافته است که مجتمع تولید بذر نیز ازا ثرات این تغییرات بی بهره نمانده است که به بخشی از آن اشاره می گردد:

1-ساخت انبار قرق به مساحت6600 مترمربع در سال1382

2- تکمیل و نصب باسکول   انبار قرق در 1382 و بهره برداری از آن در سال1383.

3-مکانیزه شدن سیستم بازرگانی بذر از سال1382

4-محوطه سازی انبار قرق( دیوار کشی و آسفالت) در سال1383

5- تکمیل ساخت عملیات اجرایی ساختمان و تجهیزات آزمایشگاه کنترل کیفی بذر در 1383

6- تکمیل  ساخت عملیات نصب و راه اندازی کارخانه بوجاری بذر با  تکنولوژی روز دنیا با ظرفیت25 تن در ساعت در سال1383 و بهره برداری از آن در سال 1384.

7-برنامه ریزی در جهت ارتقاء سطح کیفی کارشناسان فنی بذر با بهره گیری از دوره آموزشی تخصصی در امر خرید و فرآوری بذر.

8-رعایت ملاحظات زیست محیطی در تولید و تامین بذور اصلاح شده

9- ایجاد ظرفیت های جدید  در امر فرآوری بذر کلزا و  سویا و برنج.

10- استفاده از پتانسیل  و ظرفیت های خالی موجود در کارخانه بوجار در فرآوری بذر گندم به منظور کیفی سازی بذر کشاورزان و شرکت های تولید کننده به منظور پایداری تولیدی و  حفظ وظیفه مندی شرکت.

11-تکمیل  پروژه ساخت سوله در انبار قرق به مساحت1350 مترمربع.

12-بهره برداری از پروژه لوله گذاری به طول500 متر در سال94 و انتقال آب شرب سالم و بهداشتی به انبار قرق پس از قریب12 سال.

13-بررسی و آسیب شناسی صنعت بذر در بخش های تولید، خرید و ذخیره سازی ، فرآوری، پارت چینی و فروش

14- تکمیل پروژه ساخت پارتیشن در انبار قرق برای جدا سازی دپوی ارقام بذر گندم در امرخریددر سال1395

15- ا یجا د ظرفیت جدید و ساخت پروژه هانگار در  انبار قرق به مساحت350 متر مربع( با 90 درصد پیشرفت فیزیکی  ) در سال1395 با استفاده از امکانات بهینه و موجودی  در انبار.

در ادامه مهندس ضیائی تصریح کرد: استفاده از بذر مناسب اهمیت بالایی در افزایش تولید محصول دارد برای این منظور استفاده از  دستگاههای بوجاری و با کیفیت می تواند خلوص فیزیکی بذر را تضمین کند و کارخانه بوجاری بذر این شرکت یکی از مدرن  ترین و  مهمترین کارخانه بوجاری بذر کشور بوده که می تواند بستری مناسب را از حمایت تولیدات داخلی فراهم نماید.

در خاتمه افزود:  این شرکت  با تبیین استراتژی توسعه کیفی بذر، دانش فنی و تکنولوژی های روز را  برای استفاده آسانتر و دسترسی بلند مدت در راس برنامه های کاری خود قرارداده است و توانسته است با با لا بردن استاندارد های فرآوری و سطح کیفی بذر قدم های اساسی بردارد و همچنین با داشتن اتوماسیون قوی در باشگاه مشتریان و  خدمات ارتباطی با کشاورزان و بهر ه برداران در سامانه 1559 ، ثبت و سفارش و پاسخ به نیاز های جدید را در امر  فرآوری بذر فراهم  نماید.