برگزاری جلسه هم اندیشی تنوع زیستی در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام


تاریخ ارسال :

۳ خرداد ۱۳۹۸

برگزاری جلسه هم اندیشی تنوع زیستی در سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان ایلام:



جلسه هم اندیشی تنوع زیستی به مناسبت روز جهانی تنوع زیستی با حضور پژوهشگران ، صاحب‌نظران ، کارشناسان شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در حوزه زیست محیطی با رویکرد سلامت و امنیت غذایی برگزار گردید.

کاهش مصرف سموم کشاورزی، حفظ سلامت آب و خاک و کاهش اثرات زیست محیطی با مصرف بهینه کودهای کشاورزی سالم و ساز و کار کنترل کیفی در توزیع کود می باشد. در این راستا شرکت خدمات حمایتی تاثیر گذار ترین تشکیلات در مجموعه وزارت جهاد کشاورزی در تامین و توزیع کودهای کشاورزی استاندارد و سالم می باشد.

در این جلسه دکتر سید محمدتراب میری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان ضمن خیرمقدم به اعضای جلسه به اهمیت این روز جهانی پرداختند و به نقش کشاورزی در تهیه غذای سالم و تنوع زیستی مطالبی را مطرح نمودند.

وی ادامه داد: حجت‌الاسلام والمسلمین روح الله ولد بیگی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان با اشاره به آیات قرآنی در سوره های مبارکه انعام ، زیتون و اهمیت غذا و غذای سالم و اینکه غذای مسلمان می بایست سالم، پاک، حلال، طاهر و دارای امنیت لازم باشد مطالبی را بیان نمودند.

آقای ناصری فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان نیز در این جلسه به اهمیت شعار سازمان جهانی بهداشت در سال جاری تحت عنوان امنیت غذایی و تنوع زیستی در انسان ها اشاره داشتند. وی نیز به تنوع زیستی و رابطه تنگاتنگ آن با جامعه و استفاده از غذای سالم و برنامه‌ریزی در این زمینه در جهت کارهای تحقیقاتی اشاره نمودند.

سپس در این جلسه پاورپوینتی تحت عنوان سامانه صدور پروانه نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی و نحوه ثبت نام در این سامانه ارائه نمودند.