كاربردی نمودن اطلاعات هواشناسی در شهركرد


تاریخ ارسال :

۱۳ شهريور ۱۳۹۵

كاربردی نمودن اطلاعات هواشناسی در شهركرد

.



در ادامه اقدامات صورت گرفته در راستای اجرای تفاهمنامه هواشناسی کشاورزی از قبیل برگزاری جلسات هماهنگی، همایش‌های یک روزه، اطلاع‌رسانی از طریق سیستم پیام کوتاه و ...؛ چهارمین جلسه هماهنگی برنامه‌ریزی با دعوت از نماینده محترم اداره کل هواشناسی استان و حضور کارشناسان مدیریت و مدیر استان در ساعت 9 صبح روز پنج شنبه مورخ 95/6/11 در محل دفتر این مدیریت تشکیل و پس از عرض خیر مقدم توسط مدیر محترم استان جناب مهندس مرادی و تاکید بر اهمیت و ضرورت موضوع خصوصا" با آغاز فعالیت باشگاه کشاورزان و سامانه 1559 و لزوم ارائه اطلاعات مورد نیاز کشاورزان در این زمینه از جمله توصیه‌های لازم جهت مدیریت زمان براساس شروع بارش‌ها و آغاز فصل یخبندان به عنوان دو عامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت کشتهای پاییزه.

آقای دکتر قطره ضمن تشکر از شرکت به جهت تصمیم جدی خود مبنی بر کاربردی کردن اطلاعات هواشناسی کشاورزی، نقطه نظرات خود را در این زمینه اعلام و تصمیماتی به شرح ذیل اتخاذ گردید:

-1آقای دکتر قطره نسبت به روز نمودن اطلاعات فایل ارسال شده در زمینه پیش بینی شروع بارش و یخبندان و اضافه نمودن اطلاعات کاربردی و به زبان ساده جهت بهره‌برداری کشاورزان اقدام و فایل مربوطه را ظرف هفته آینده به شرکت ارائه نمایند.

-2مدیریت و کارشناسان تخصصی مدیریت در همایش یک روزه تحلیل خشکسالی استان و پیش‌بینی فصل بارش و دما که با سخنرانی آقای دکتر فاتح ریاست محترم مرکز ملی خشکسالی کشور از ساعت 9 لغایت 11 مورخه 1395/06/20 در اداره کل هواشناسی استان برگزار می‌گردد شرکت نمایند.

-3همایش یک روزه ویژه کارگزاری‌ها و تولید کنندگان بذر به منظور اطلاع‌رسانی با همان موضوعات همایش اداره کل هواشناسی استان در روز سه شنبه مورخ 95/6/23 در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان برگزار گردد.

-4 اطلاعات هواشناسی کاربردی خصوصا نوسانات شدید دمایی و احتمال تنش‌ها، بارش‌های موثر و... مربوط به کلیه ایستگاه‌های‌هواشناسی استان به صورت روزانه جهت اطلاع رسانی از طریق باشگاه کشاورزان و سامانه 1559 و ارائه توصیه‌های فنی و ترویجی مصرف نهاده‌ها براساس مراحل فنولوژیکی گیاه در اختیار شرکت قرار گیرد.