برگزاری كارگاه آموزشی كلزا در استان آذربایجان شرقی


تاریخ ارسال :

۲۳ خرداد ۱۳۹۵

برگزاری كارگاه آموزشی كلزا در استان آذربایجان شرقی

به گزارش روابط عمومی شركت خدمات حمايتی كشاورزی استان آذربايجان شرقی:



چهارمین كارگاه آموزشی انتقال دانش فنی و تولید كلزای هیبرید زمستانه فرانسوی مرحله برداشت براساس برنامه معاونت محترم  فنی و امورتولیدی شركت با همكاری سازمان جهاد كشاورزی استان آذربایجان شرقی و با حضور آقای بونیه كارشناس محترم مركز تحقیقات سیتیوم فرانسه ، مهندس فخاریان مدیرعامل محترم شركت كاسپین بذر  و باحضور معاونین و مدیران و سازمان جهاد كشاورزی و شركت خدمات حمایتی استان های آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل در مورخه 20/3/95 برگزار گردید .

طبق برنامه تنظیمی از مزارع الگویی مقایسه ای كشت كلزای هیبرید فرانسوی و داخلی كه در طرح PVS درشهرستان تبریز بخش ایلخچی اجرا شده ، بازدید به عمل آمد و آقای مهندس فخاریان كارشناس فرانسوی بوته و غلاف های كلزای هیبرید زمستانه را از نظر طول ساقه و تعداد غلاف با رقم غیر هیبرید به طور عملی مورد مقایسه قرارداده و توضیحات لازم را به حاضرین ارائه نمودند .

بعد از ظهر نیز نشست فنی در سالن اجتماعات مجتمع شهید كسایی سازمان جهاد كشاورزی استان انجام گرفت . در این جلسه  پس از تلاوت كلام ا... مجید آقای مهندس ایرانیفام معاون محترم بهبود تولیدات گیاهی استان ضمن عرض خیر مقدم سخنان مبوسطی در رابطه با كلزا بیان نمودند . سپس آقای بونیه با همكاری آقای مهندس فخاریان با ارائه گزارشی در قالب پاور پوینت و تصاویری از مزارع درحین برداشت در رابطه با چگونگی برداشت ، زمان دقیق  وتاریخ ، همچنین نحوه برداشت توضیحاتی دادند و سپس به سوالات مطروحه از سوی حاضرین پاسخ دادند . جلسه در ساعت 17 با نثار صــــلوات برمحمد و آل محمد ( ص ) خاتمه یافت .