گردهمایی و کارگاه آموزشی در چهارمحال و بختياري


تاریخ ارسال :

۱۶ اسفند ۱۳۹۴

 گردهمایی و کارگاه آموزشی در چهارمحال و بختياري

به گزارش روابط عمومی شركت خدمات حمايتي كشاورزی استان چهارمحال و بختياری



دومین گردهمائی و کارگاه آموزشی ویژه پیمانکاران طرف قرارداد تولید بذر استان در سال جاری، در روز چهارشنبه مورخ 94/12/12 در محل نمازخانه این مدیریت برگزار و ضمن بیان سیاست‌ها وبرنامه‌های شرکت در خصوص کیفیت بذور تولیدی و راهکارهای افزایش عملکرد و خلوص بذور تولیدی و کاهش درصد مزارع و بذور مردودی و... نکات فنی لازم در زمینه موارد ذیل نیز به زارعین آموزش داده شد:

1- بررسی وضعیت نتایج آزمون خلوص، افت مفید و غیرمفید، وزن هزاردانه و ویگوریتی، وزن هکتولیتر و ... در مورد بذور تولیدی سال گذشته و رتبه بندی پیمانکاران و انتخاب پیمانکاران با علکرد بهتر براساس موارد مذکور و اعمال شرایط دیگر از قبیل همکاری پیمانکاران با شرکت، تناسب سطح زیر کشت با وضعیت آب مزرعه و ...

2- آموزش مسائل فنی مربوط به تغذیه گیاهی و نقش تغذیه کامل گیاهی و مصرف متعادل کودها در کاهش خسارات ناشی از تنش هایی از قبیل" آفات، بیماری‌ها، کم آبی و سرمازدگی " و تاکید برآزمون خاک و مصرف کود براساس نیاز خاک.

3- اهمیت مسائلی از قبیل رعایت تناوب؛ مبارزه با علف‌های هرز و ...

4- اهمیت استفاده از کمباین‌های به روز و رعایت مسائل مهمی از قبیل پاک‌سازی و ضدعفونی مخازن کمباین و کامیون‌های حمل بذر به منظور جلوگیری از اختلاط بذر و...

5- تهیه سررسید برای یپمانکاران بذری توسط شرکت به منظور یاداشت برداری کلیه عملیات زراعی و ثبت وقایعی از قبیل: سرمازدگی، بارندگی، و.. به صورت به روز و تحویل سررسیدها در زمان برداشت به کارشناسان شرکت.

6- اعلام آمادگی شرکت برای تامین سم علف‌کش مورد نیاز و نیز ریزمغذی‌ها و اخذ سفارشات پیمانکاران بذری در همین جلسه به منظور تدارک نهاده‌های مذکور در سال‌جاری.

در پایان ضمن استماع نظرات و پیشنهادات پیمانکاران بذری و پاسخ مدیر و کارشناسان استان به مسائل مطرح شده، از آزمایشگاه بذر شرکت نیز بازدید به عمل آمد.